Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Povedzte si, čo chcete: Ford Kuga to vybaví

Omladený Ford Kuga prichádza s novým multimediálnym systémom Sync 3 ponúkajúcim viacero unikátnych funkcií. Naživo sme si vyskúšali, čo dokážu.
7 18 príspevkov 26.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Zraky väčšiny motoristov sa už upierajú na Ženevu, Ford však jednu zo svojich najväčších noviniek tohtoročnej automobilovej jari posunul miestom aj časovo. Omladené SUV Kuga sa vo svetovej premiére predstavilo už počas tohto týždňa v Barcelone. Automobilka ho ukázala na výstave Mobile World Congress, veľtrhu venovanom najmä informačnej, komunikačnej a mobilnej technike.

Omladený Ford Kuga na výstave Mobile World Congress 7 fotografií v galérii Omladený Ford Kuga na výstave Mobile World Congress

 Debut automobilu na podujatí zameranom na spotrebnú elektroniku, teda úplne inú sféru, však vôbec nebol náhodný. Práve naopak. Kuga totiž pod omladenou karosériou skrýva rad inovatívnych systémov, ktoré unikátne využívajú súčasné možnosti konektivity a zároveň prinášajú nový pohľad na mobilitu. Novinku sme vám predstavili už krátko pred jej odhalením. Teraz vám prinášame osobné dojmy, teda ako na nás zapôsobila naživo. 

Facelift priniesol malý diesel

Zmodernizovaný model sa od svojho predchodcu líši na prvý pohľad. Nová je výrazne väčšia šesťuholníková predná maska, ktorá je v spodnej časti doplnená tvarovo zladenou mriežkou. Preštylizované sú aj oba nárazníky, reflektory s LED segmentmi na denné svietenie, kapota motora či koncové svetlá. Kuga vďaka tomu teraz pôsobí zo všetkých uhlov zreteľne robustnejšie a mohutnejšie, hoci jej vonkajšie rozmery ostali prakticky rovnaké.

Zmodernizované SUV pôsobí robustnejšie a mohutnejšie 7 fotografií v galérii Zmodernizované SUV pôsobí robustnejšie a mohutnejšie

Ani zmeny interiéru nie sú nejaké výrazné, vďaka vylepšeniam detailov však pôsobí útulnejšie. Prepracovaná je palubná doska so stredovou konzolou, kde dominuje osempalcová dotyková obrazovka nového multimediálneho systému Sync 3. Volant je teraz trojramenný, s príjemne tvarovaným vencom a s intuitívnejším rozmiestnením ovládacích prvkov. Zlepšilo sa aj využitie priestoru medzi sedadlami, čo je zásluhou elektrického ovládania parkovacej brzdy.

Ako sme už spomínali pri predpremiére vozidla, pre európskych zákazníkov pripravil Ford aj jednu technickú novinku. Facelift totiž do palety motorov priniesol malý diesel. Vznetový 1,5-litrový štvorvalec má výkon 88 kW (120 k) a mal by dosahovať spotrebu iba 4,4 l/100 km. Napriek tomu je najzaujímavejšou súčasťou modernizácie multimediálny systém.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Chcem kávu!

Zámerom tvorcov ovládacieho rozhrania Sync 3 je ponúknuť vodičovi možnosti využitia všetkých funkcií bez toho, aby musel dávať ruky z volantu dole a spúšťať oči z cesty. Výrazne sa preto posilnilo jeho ovládanie pomocou jednoduchých hlasových príkazov vychádzajúcich z konverzačnej podoby jazyka. Povedzte si, čo chcete: Ford Kuga to vybaví. Okrem toho lepšie poslúcha príkazy prstov. Virtuálne tlačidlá na obrazovke sú väčšie a možné je aj viacdotykové ovládanie pomocou palca s ukazovákom, tak ako pri smartfónoch.

Ak má napríklad šofér chuť občerstviť sa, stačí ak palcom pravej ruky zatlačí tlačidlo na ramene volantu a vysloví požiadavku „Chcem kávu“. Palubný systém mu následne spracuje ponuku kaviarní v okolí a navrhne mu trasu k nim. Keby ho zaujímali trebárs poveternostné podmienky na ceste, nie je nič ľahšie než vypočuť si informácie o nich po pokyne „Počasie.“

Multimediálny systém je najzaujímavejšou súčasťou faceliftu 7 fotografií v galérii Multimediálny systém je najzaujímavejšou súčasťou faceliftu

Rovnako si možno nechať pomôcť aj keď sa hladina paliva v nádrži blíži k minimu, vtedy stačí vysloviť požiadavku „Chcem benzín“ a prípadné blúdenie k čerpacej stanici je zažehnané. Po priblížení sa do cieľa cesty už potom ostáva len nechať sa po príkaze „Chcem zaparkovať“ naviesť na voľné parkovacie miesto.

Sync 3 podporuje smartfóny s operačným systémom Android aj iPhone, takže vodič môže využívať všetky svoje aplikácie aj vo vozidle a takisto si napríklad prehrávať uloženú hudbu. Úplným unikátom je však nová aplikácia nazvaná MyBoxMan. Jej cieľom je zdieľať miesto v batožinovom priestore vlastného auta, ponúknuť iným ľuďom  prepravu kusovej zásielky počas jazdy a nielen ušetriť cestu niekomu inému, ale ešte si navyše zabezpečiť drobný príjem.

Sync 3 ponúka okrem iného aj unikátnu aplikáciu MyBoxMan 7 fotografií v galérii Sync 3 ponúka okrem iného aj unikátnu aplikáciu MyBoxMan

Stať sa súkromným kuriérom však zatiaľ nebude môcť každý. Táto výnimočná služba bude čoskoro dostupná vo Francúzsku, v priebehu tohto roku sa ešte stihne  rozšíriť do štyroch ďalších európskych krajín: Nemecka, Talianska, Holandska a Veľkej Británie. Expanzia by mala postupne pokračovať. Otázku ochrany zásielky Ford vyriešil vopred: pri preprave je poistená a bezpečnosť zaručuje tiež registrácia jednotlivých účastníkov. Tí sú identifikovaní na rovnakej úrovni ako pri využívaní kreditných kariet.

Jedinečnou vlastnosťou nového rozhrania Sync 3 je otvorenosť jeho operačného systému. Podobné netradičné aplikácie preto môžu pribúdať bez akýchkoľvek technických obmedzení. Ford pritom svoje riešenia ponúka aj ďalším automobilkám, už dnes je napríklad v hre koncern PSA Peugeot Citroën, Toyota, alebo Suzuki. Modrý ovál tak napĺňa svoje ciele stať sa lídrom v oblasti konektivity a mobility.


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×