Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

D3 Svrčinovec–Skalité dokončia na konci roka

Súčasťou úseku je 84 metrov vysoký most s najvyšším pilierom, tým pádom sa tento most stáva najvyšším mostom na Slovensku a údajne aj v strednej Európe," uviedol minister dopravy.
25.02.2016 / TASR

Výstavba vyše 12-kilometrového úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité ide podľa plánu a vodičom by mohol byť k dispozícii koncom tohto roka. Po obhliadke stavby to dnes povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.

"Úsek patrí medzi jeden z najnáročnejších, pretože drvivá väčšina celého diaľničného telesa je buď na moste, alebo v tuneli. Je to extrémne náročný úsek. Súčasťou úseku je 84 metrov vysoký most s najvyšším pilierom, tým pádom sa tento most stáva najvyšším mostom na Slovensku a údajne aj v strednej Európe," uviedol minister dopravy.

Doplnil, že nadväzujúci úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec je v záverečnej fáze súťaže. "Predpokladáme, že ak budú ukončené námietkové konania, mohlo by sa začať stavať tento rok. D3 je jednoznačne našou prioritou, realizuje sa viacero úsekov a pripravujú sa súťaže na ďalšie. Pohli sme sa výrazne dopredu, ale je tiež evidentné, že ešte pár rokov to potrvá. Každým takýmto úsekom sme čoraz bližšie k cieľu kompletného dobudovania D3," podotkol Počiatek.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a. s., Milan Gajdoš pripomenul, že úsek Svrčinovec – Skalité má vyše 12 kilometrov a s nadväzujúcim úsekom Skalité – štátna hranica s Poľskom bude mať takmer 15,5 kilometra. "Investícia tohto úseku je na úrovni takmer 330 miliónov eur. Čo sa týka intenzity dopravy, očakáva sa 5 000 vozidiel, pričom úspora času na tomto úseku sa očakáva takmer 50 %. To znamená, zhruba 9 minút po sprevádzkovaní úseku bude v prospech motoristickej verejnosti, ktorá bude môcť tento úsek prejsť kratšie, komfortnejšie a bezpečnejšie," dodal Gajdoš.

(TASR)


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×