Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chorvátsky elektromobil zrýchľuje ako Veyron

Rimac Concept_One má vyše tisíc konských síl. Zakladateľ malého výrobcu hovorí o plánovanom počte iba ôsmich kusov.
20 7 príspevkov 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V roku 2011 prišiel na frankfurtský autosalón vystavovateľ Rimac Automobili, ktorému sa podarilo napriek neznámemu menu vyvolať slušný rozruch. Chorvátska firma tam totiž ukázala elektromobil s ohromným výkonom. Toto extrémne kupé s označením Concept_One malo už dávnejšie vzniknúť v sérii 88 kusov, k tomu však nakoniec nedošlo. Po ambicióznom projekte sa zľahla zem. Teraz sa však vracia na scénu, elektrický superšport totiž ide skutočne do výroby.

Elektrický Rimac Concept_One v sériovej verzii 20 fotografií v galérii Elektrický Rimac Concept_One v sériovej verzii

Atraktívny dizajn a luxusný interiér

Na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne bude Mate Rimac, zakladateľ malého výrobcu, prezentovať sériovú verziu vozidla. Tá si ponechala svoje označenie. Zachovaný zostal aj dizajn, okrem evidentnej zmeny farby karosérie upravila spoločnosť iba niektoré detaily. Odlišná je napríklad grafika svetlometov. Vzadu sa zase pod nárazníkom objavil výrazný difúzor upravujúci aerodynamiku. Vďaka minimálnemu rozsahu úprav vyzerá kupé stále veľmi originálne a zároveň atraktívne.

Luxusný interiér absolvoval výraznejšie modifikácie, ktoré si vyžiadala príprava na produkciu. Príkladom sú výduchy klimatizácie na palubnej dosky. Tie totiž na pôvodnej štúdii chýbali a rovnako to bolo v prípade niekoľkých ďalších prvkov. Zmenili sa aj ovládače na centrálnej konzole, prístrojový panel či použité materiály. Gro povrchov tvorí karbón, koža a alcantara.

V interiéri superšportu sa zmenili ovládače i materiály 20 fotografií v galérii V interiéri superšportu sa zmenili ovládače i materiály

Šprint 0-100 km/h zvládne za 2,6 sekundy

Pohonný systém prešiel počas ostatných rokov dôsledným ladením. V základných rysoch sa však nezmenil, tvorí ho elektromotor pre každé koleso, veľká batéria a inteligentný systém rozdelenia krútiaceho momentu. Toho má Concept_One na rozdávanie. Mate Rimac hovorí o vrchole 1 600 Nm, špičkový výkon systému má byť ohromných 800 kW (1 088 k).

Tieto parametre by superšportu mali stačiť na to, aby šprint 0-100 km/h zvládol za 2,6 sekundy. V priebehu 6,2 sekundy má pokoriť dvojnásobnú rýchlosť. Magická tristovka padne podľa oficiálnych údajov za 14,2 sekundy na ceste za najvyšším tempom zhruba 355 km/h. Maximálkou teda chorvátsky elektromobil históriu neprepíše, no zrýchľuje prakticky rovnako ako Bugatti Veyron.

Magická tristovka padne v priebehu 14,2 sekundy 20 fotografií v galérii Magická tristovka padne v priebehu 14,2 sekundy

Skrotenie vyše tisícky plnokrvníkov majú na starosti karbónovo-keramické brzdy. Pri spomaľovaní im však asistujú aj samotné pohonné jednotky, ktoré vtedy plnia rolu generátorov. Energiu vracajú spätne do akumulátora s kapacitou 82 kWh. Batéria má tvar písmena T, ktoré je tvorené centrálnym tunelom a priestorom za sedadlami. Dojazd na jedno nabitie sme sa nedozvedeli.

Obmedzený počet ôsmich exemplárov

Spoločnosť okrem spomínaných parametrov a oficiálnych fotografií vozidla zverejnila aj video, v ktorom sa sústredí na rozdeľovanie krútiaceho momentu R-AWTV. Zamestnanci v ňom hovoria o množstve výhod. Zároveň poodhaľujú široké možnosti nastavenia jazdných vlastností.

Chorvátska firma má rozostavené dva kusy elektromobilu 20 fotografií v galérii Chorvátska firma má rozostavené dva kusy elektromobilu

Na záberoch môžeme zároveň vidieť, že chorvátske elektrické kupé skutočne funguje. Na svete sú evidentne minimálne dva hotové exempláre. Zábery z firemnej dielne zase ukazujú, že ďalšie dva sú v súčasnosti rozostavané. Mate Rimac však vo svojich ambicióznych plánoch evidentne pribrzdil. V súčasnosti hovorí o obmedzenom počte iba ôsmich kusov, pričom ich cenu si nechal pre seba.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×