Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

9 fotografií v galérii

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

9 fotografií v galérii

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno

Sedan sa od štandardnej verzie líši na prvý pohľad, za čo môže v prvom rade lak. Neoficiálne sa hovorí o použití výkonnejšieho naladenia 1,8-litrového benzínu.

Lada ukázala model Vesta Sport

VAŠA TÉMA Ak sa rozhodnete cestovať na dovolenku autom, rozhodne nepodceňujte rozdiely v zákone o premávke. Na cestu sa dôkladne pripravte.

Na čo si musíte dávať pozor v Chorvátsku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×