Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

Volkswagen Up! absolvoval facelift 9 fotografií v galérii Volkswagen Up! absolvoval facelift

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

Volant je dedičstvom po väčšom Golfe 9 fotografií v galérii Volant je dedičstvom po väčšom Golfe

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
Kvíz: Rozlúštite skratky okresov na EČV? II.

Vodič červeného kabrioletu to poriadne prehnal s rýchlosťou, po kolízii so stĺpom skončili časti svalnatého modelu rozhádzané po okolí.

Ford Mustang: Kabrio roztrhané na kusy

Šestka z Hirošimy prichádza s mnohými novinkami. Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá, Japonci ale poriadne zapracovali na technologickej výbave a znateľne...

Inovovaná Mazda6: Ďalší krok k dokonalosti

Polčasová modernizácia priniesla kozmetickú retuš, modernejší multimediálny systém a v prípade crossoveru aj silný turbomotor.

Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey

Ford uvádza na starom kontinente praktickejšiu verziu malého hot-hatchu, ktorá sa v zámorských obchodoch dala kúpiť už dlhší čas.

Fiesta ST: Päť dverí aj pre Európu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×