Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Omladený VW Up! prichádza s turbom

Volkswagen uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Dal mu doposiaľ najsilnejší motor.
9 2 príspevky 24.02.2016 / Marek Pokrývka

V decembri prešli štyri roky od momentu, kedy Wolfsburg začal vo svojej slovenskej filiálke vyrábať prvé exempláre malých mestských automobilov. Je preto najvyšší čas na ich facelift. Ako prvý ho absolvoval Up!, teda produkt materskej značky koncernu. Naživo príde do Ženevy.

Volkswagen Up! absolvoval facelift 9 fotografií v galérii Volkswagen Up! absolvoval facelift

Toto vozidlo zostalo samo sebou, na prvý pohľad sa takmer nezmenilo. Detailných zmien je však dosť. Na karosérii sa objavili o niečo ostrejšie rezané nárazníky, logu Volkswagen robí spoločnosť väčšia mriežka a do svetlometov si našli cestu diódy denného svietenia. Na maske sa okrem toho objavil pochrómovaný pásik. Ten zdobí aj veko batožinového priestoru, do ktorého vizuálne viac zapadajú zatmavené koncové svetlá s odlišnou grafikou. Balík završujú nové disky kolies.

Vďaka vykonaným zmenám pôsobí drobec zvonku akosi vyzretejšie, pričom to isté platí pre interiér. Jedným z dôvodov je volant. Namiesto mierne komicky pôsobiacej obruče sem prišiel dospelý kúsok, ktorý je dedičstvom po väčšom Golfe. Okrem toho na palubu nastúpila automatická klimatizácia a plnohodnotný multimediálny systém. Ten je na výber v dvoch verziách. Prvá má 3,1-palcový monochromatický displej, alternatívou je farebných päť palcov. Čerešničkou na torte je sústava siedmich reproduktorov od Beats Audio, ktorá dosahuje výkon 300 wattov.

Volant je dedičstvom po väčšom Golfe 9 fotografií v galérii Volant je dedičstvom po väčšom Golfe

Asi najdôležitejšou novinkou je, že omladený VW Up! prichádza s turbom. Výrobca mu dal doposiaľ najsilnejší motor. Litrový benzínový trojvalec má maximálny výkon 66 kW (90 k), čím o pätnásť plnokrvníkov prekonáva potentnejšie naladenie atmosférickej verzie. Agregát s krútiacim momentom 160 Nm rozbehne vozidlo na stovku v priebehu desiatich sekúnd a odporu vzduchu sa vzdá pri tempe 185 km/h. Wolfsburg hovorí o priemernej spotrebe iba 4,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Volkswagen teda oficiálne uvádza zmodernizovanú verziu svojho drobca, ktorého vyrába bratislavská fabrika. Z jej pásov však schádzajú aj príbuzné modely Škoda Citigo a Seat Mii. S veľkou pravdepodobnosťou ich počas nasledujúcich mesiacov čakajú podobné modifikácie.


Najnovšie články
Lamborghini začalo horieť na okruhu

Malé Rio absolvuje svoju výstavnú premiéru už čoskoro na autosalóne v Paríži. Prvé náčrty však odhaľujú jeho vzhľad už dnes.

Kia Rio: Priamy konkurent Fabie v novej generácii

BYD Daimler predstavuje novú verziu elektromobilu. Tvorcovia uvádzajú, že je ideálny pre ľudí cestujúcich denne 50 až 80 kilometrov za prácou.

Denza 400 EV: Nabíjanie raz za týždeň

Komixové štúdio Marvel v spolupráci so spoločnosťou Harley-Davidson oslavuje výročie vzniku postavy Captain America. Treba podotknúť, že štýlovo.

Na takýchto motorkách môžu jazdiť len Avengers

Americký koncern Delphi prináša do partnerstva okrem iného algoritmy pre riadenie autonómneho vozidla, izraelský Mobileye zas procesory na spracovávanie dát...

Delphi a Mobileye: Spoločný autonómny systém

Nové vrcholové vyhotovenie elektromobilu Model S má stovku strieľať za asi 2,5 sekundy a na jedno nabitie prejsť až 613 kilometrov.

Tesla uvádza najrýchlejšie auto sveta

Japonský dizajnér navrhol exotický dvanásťvalcový roadster, prvý kus si kúpil slávny boxer Floyd Mayweather.

Ferrari Rossa ožíva ako Kode57
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×