Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Arash AF10 má 2 080 hybridných koní

Málo známa britská firma bude na ženevskom autosalóne prezentovať extrémny projekt kupé s osemvalcom a štyrmi elektromotormi.
9 2 príspevky 23.02.2016 / Marek Pokrývka

Počas ostatných rokov sa význam slova hybrid trochu zmenil. Okrem relatívne pomalých ekologicky zameraných vozidiel si ho totiž osvojili aj superšporty, a to rovno tie najexkluzívnejšie. Reč je najmä o elitnej trojke z dielne značiek Ferrari, McLarenPorsche. K nim sa onedlho pridá Bugatti Chiron. Najvyššiu ligu však chce hrať aj málo známy britský Arash.

9 fotografií v galérii

O tejto firme sme naposledy počuli v roku 2014. Na ženevskom autosalóne vtedy predstavila pomerne konvenčné kupé AF8, ktoré využíva techniku modelu Chevrolet Corvette. Teraz sa chystá na výstavisko Palexpo vrátiť s čímsi podstatne výstrednejším. Predstaviť tam má prepracovanú verziu modelu AF10 s neskutočnými papierovými parametrami.

Uprostred tohto superšportu sa nachádza kompresorom prepĺňaný osemvalec, ktorý poháňa zadné kolesá. Z objemu 6,2 litra dokáže vyžmýkať výkon 662 kW (900 k) a krútiaci moment 1 200 Nm. Ešte brutálnejšie parametre však majú štyri elektromotory. Na každej náprave sú dva a spoločne produkujú neuveriteľné cifry: 868 kW (1 180 k) a 1 080 Nm. Jednoduchou matematikou nám vyjde, že AF10 má 2 080 hybridných koní. Toto číslo mu bude asi závidieť aj Chiron...

9 fotografií v galérii

Arash uvádza, že spaľovacia jednotka môže byť spriahnutá so šesťstupňovým manuálom alebo automatom. Elektrické agregáty majú integrovanú dvojstupňovú prevodovku. Energiu čerpajú z batérie s kapacitou 32 kWh, ktorá je umiestnená pod podlahou monokoku z plastu vystuženého karbónom. Ten je na oboch koncoch doplnený hliníkovými pomocnými rámami.

Okrem inštalácia kombinovaného pohonu prešiel Arash AF10 balíkom ďalších zmien, pričom výrazná je najmä prepracovaná aerodynamika. Na karosérii sa objavilo viacero prídavných plôch vytvárajúcich prítlak. Tou najvýraznejšou je veľké krídlo v zadnej časti. Všetky nové dielce sú vyhotovené z uhlíkových vlákien, rovnako ako samotná karoséria.

9 fotografií v galérii

Nakoľko sú udávane čísla reálne ešte nevedno, viac svetla by do problematiky mohla vniesť živá premiéra na ženevskom autosalóne. Malý britský výrobca tam bude svoj extrémny projekt prezentovať po boku spomínaného modelu AF8. Už teraz však hovorí o predaji: za hybridné kupé s výkonom vyše dvetisíc koní si chce účtovať 1,1 milióna libier, teda vyše 1,4 milióna eur.


Najnovšie články
Jazdené autá, ktorým najmenej hrozí porucha

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 28. mája 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Skúsený vodič využil, že drsné kupé je na okruhovú prevádzku dobre pripravené. Od dna schopností stroja nebol ďaleko.

Porsche Cayman GT4 na Nordschleife

Rozsah faceliftu minivanu predčasne prezradil on-line konfigurátor. Obrázky z programu potvrdzujú predpoklady vytvorené na báze záberov prototypov

Opel Zafira: Omladená podoba odhalená

Wolfsburg výrazne prepracoval kabínu pick-upu. Od kompaktu prebral volant, multimediálny systém i viacero prvkov vybavenia.

Amarok sa interiérom doťahuje na Golf

Bavori rozšírili možnosti personalizácie športového plug-in hybridu o množstvo rôznych zaujímavých odtieňov lakovania.

Individuálne farby pre BMW i8

Podľa agentúry Bloomberg vedenie koncernu začalo rokovania s prípadnými záujemcami o jeho kúpu. Medzi nimi je aj finančný investor KKR.

Takata hľadá východisko z krízy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×