Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai poodhaľuje elektrický Ioniq

Elektromobil s výkonom 88 kW (120 k) má pod zadnými sedadlami batériu s kapacitou 28 kWh. Mala by stačiť na dojazd 170 kilometrov.
1 23.02.2016 / Marek Pokrývka

Zhruba pred mesiacom Hyundai predstavil typ Ioniq, ktorý sa vyznačuje netradičnou koncepciou navrhnutou špeciálne pre tri rôzne alternatívne pohonné systémy. Kórejčania ako prvý z nich ukázali klasický hybrid. Prezradili pritom, že postupne príde verzia plug-in aj rýdzo akumulátorový variant. Prednosť dostal druhý menovaný model Electric. Automobilka ho totiž v týchto dňoch poodhaľuje pomocou pilotnej fotky a zároveň uvádza základné technické detaily.

Hyundai Ioniq Electric sa dokáže rozbehnúť na rýchlosť 150 km/h

Ako môžeme vidieť na jedinom zverejnenom obrázku, tvarovo sa elektrický liftback vôbec nezmenil. Obliekol si iba odlišnú farebnú kombináciu a zmenil masku chladiča. Za ňou sa totiž nenachádza žiaden spaľovací agregát. Srdcom vozidla má byť elektromotor s výkonom 88 kW (120 k), ktorý dokáže Ioniq rozbehnúť na rýchlosť 150 km/h. Energiu má čerpať z batérie od LG. Tá je umiestnená pod zadnými sedadlami a jej kapacita 28 kWh by mala stačiť na dojazd 170 kilometrov bez dobíjania.

Ioniq Electric má byť dostupný v troch rôznych úrovniach vybavenia, pričom základ bude na domácom kórejskom trhu stáť  necelých 30-tisíc eur. Na starom kontinente by ho Hyundai mal začať predávať v lete. Od elektromobilu si sľubuje veľa, do konca roka chce predať aspoň 4-tisíc kusov.


Najnovšie články
Prehľad 10 najdrahších značkových doplnkov

Elektrické koncepty dominujú. Takmer každá automobilka deklaruje, že v najbližších rokoch predstaví revolučné vozidlo. Toto pre nás plánuje Volkswagen!

Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×