Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.
6 3 príspevky 22.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani predstavil Ford omladený model Escape, ktorý predviedol na novembrovom autosalóne v Los Angeles. V našich končinách ho poznáme pod označením Kuga. Už pri jesennej premiére sme špekulovali, že európska verzia tohto SUV by mohla prísť do Ženevy. V týchto dňoch Modrý ovál predpoklady potvrdil. Vozidlo však v predpremiére ukázal ešte na výstave MWC v Barcelone.

Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC 6 fotografií v galérii Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC

Modernizácia automobilu určeného pre starý kontinent kopíruje facelift amerického variantu. V prvom rade priniesla nový vzhľad. Ten sa zmenil skutočne výrazne a pôsobí skôr akoby šlo o generačnú výmenu. Modifikované sú totiž nielen nárazníky, ale aj maska chladiča, svetlá a obe kapoty. Dizajn auta vyznáva viac hrán. Vďaka masívnemu grilu s dvojicou horizontálnych priečok pôsobí Kuga robustnejšie než doteraz, čo ešte zvýrazňuje tmavé vyhotovenie predstaveného auta.

Pre interiér si Ford taktiež pripravil niekoľko dôležitých zmien, pričom opäť tu vidieť paralely s variantom pre Spojené štáty i kompaktom Focus. Rovnaký je volant či multimediálny systém Sync 3, no napríklad centrálna konzola obsahujúca panel klimatizácie je odlišná. Viacerými zmenami prešiel zoznam vybavenia. Objavilo sa v ňom niekoľko noviniek na strane komfortu i bezpečnosti.

SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3 6 fotografií v galérii SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3

Hlavnou odlišnosťou medzi dvojičkami Escape a Kuga sú motory. Európsky model má celkom odlišnú paletu pohonných jednotiek, do ktorej v rámci faceliftu pribudol nový turbodiesel. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V ponuke nahradí najslabšiu verziu vznetového dvojlitra, pričom kombinovať sa bude výhradne s predným pohonom. V priemere by mal dosahovať normovanú spotrebu iba 4,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 115 g/km.

Okrem tohto agregátu zostáva v ponuke väčší vznetový motor 2.0 TDCi dostupný v naladení na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k), ako aj benzínový agregát 1.5 EcoBoost. Ten si možno kúpiť s maximálnym výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Pri silnejších motorizáciách má Ford Kuga štandardne pohon 4x4. Omladené SUV má do predaja prísť na jeseň.


Najnovšie články
Mercedes-AMG GT R na Nordschleife

Športová divízia švédskej automobilky ponúka pre kombi balík doplnkov. Zoznámili sme sa s nimi v silnom naftovom vyhotovení.

Test Volvo V60 D5: Ochutnávka Polárky

Agentúra otestovala štyri nové modely, z ktorých všetky získali päť hviezdičiek. V dvoch prípadoch však bol podmienkou bezpečnostný balík.

Euro NCAP: Naplno bodoval Levorg i Scénic

Range Rover Evoque Cabriolet je výnimočný sám o sebe. Nemecký úpravca Hamann však jeho exkluzivitu posunul ešte o level vyššie.

Hamann si do parády zobral otvorený Evoque

Po Volkswagene sa v zameriavači amerických právnikov ocitol aj jeho dodávateľ. Zažalovali ho pre aktívnu spoluúčasť na podvodoch s emisiami, nakoľko...

Dieselgate: Bosch na lavici obžalovaných

Veľký francúzsky liftback má futuristický dizajn, výstredný interiér a hybridný pohon. Odpružený je hydraulickými vankúšmi.

Citroën CXperience: Luxusné ambície

Moderné technológie majú svoje muchy. Zlodejom stačí v súčasnosti správny softvér a automobil im nekladie takmer žiadny odpor. Takto sa im podarilo ukradnúť...

Účinná finta zlodejov: Ukradli desiatky vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×