Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.
6 3 príspevky 22.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani predstavil Ford omladený model Escape, ktorý predviedol na novembrovom autosalóne v Los Angeles. V našich končinách ho poznáme pod označením Kuga. Už pri jesennej premiére sme špekulovali, že európska verzia tohto SUV by mohla prísť do Ženevy. V týchto dňoch Modrý ovál predpoklady potvrdil. Vozidlo však v predpremiére ukázal ešte na výstave MWC v Barcelone.

Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC 6 fotografií v galérii Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC

Modernizácia automobilu určeného pre starý kontinent kopíruje facelift amerického variantu. V prvom rade priniesla nový vzhľad. Ten sa zmenil skutočne výrazne a pôsobí skôr akoby šlo o generačnú výmenu. Modifikované sú totiž nielen nárazníky, ale aj maska chladiča, svetlá a obe kapoty. Dizajn auta vyznáva viac hrán. Vďaka masívnemu grilu s dvojicou horizontálnych priečok pôsobí Kuga robustnejšie než doteraz, čo ešte zvýrazňuje tmavé vyhotovenie predstaveného auta.

Pre interiér si Ford taktiež pripravil niekoľko dôležitých zmien, pričom opäť tu vidieť paralely s variantom pre Spojené štáty i kompaktom Focus. Rovnaký je volant či multimediálny systém Sync 3, no napríklad centrálna konzola obsahujúca panel klimatizácie je odlišná. Viacerými zmenami prešiel zoznam vybavenia. Objavilo sa v ňom niekoľko noviniek na strane komfortu i bezpečnosti.

SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3 6 fotografií v galérii SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3

Hlavnou odlišnosťou medzi dvojičkami Escape a Kuga sú motory. Európsky model má celkom odlišnú paletu pohonných jednotiek, do ktorej v rámci faceliftu pribudol nový turbodiesel. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V ponuke nahradí najslabšiu verziu vznetového dvojlitra, pričom kombinovať sa bude výhradne s predným pohonom. V priemere by mal dosahovať normovanú spotrebu iba 4,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 115 g/km.

Okrem tohto agregátu zostáva v ponuke väčší vznetový motor 2.0 TDCi dostupný v naladení na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k), ako aj benzínový agregát 1.5 EcoBoost. Ten si možno kúpiť s maximálnym výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Pri silnejších motorizáciách má Ford Kuga štandardne pohon 4x4. Omladené SUV má do predaja prísť na jeseň.


Najnovšie články
Bleskové asfaltovanie v Moskve

Sedan sa od konvenčne poháňaných exemplárov takmer nelíši. Jeho nabitie má trvať deväť hodín, normovaný dojazd dosiahne 150 km.

Lada Vesta prichádza ako elektromobil

Z odľahčenej verzie s osemvalcovým agregátom Max Wedge vznikla len malá séria. Tento exemplár najazdil za polstoročie minimum kilometrov.

Nový domov si hľadá šprintér Dodge 330

Model pokrstený po medveďovi posunie značku opäť vyššie. Zoznámili sme sa s ním osobne a dozvedeli sa niekoľko doteraz nepublikovaných detailov.

Sedeli sme v novom SUV Škoda Kodiaq

Malý hatchback zameraný na juhoamerické trhy dostal terénny štýl, ktorého súčasťou bolo zväčšenie svetlej výšky o tri centimetre.

Chevrolet Onix Activ: Módny diktát

Toyota včera oznámila, že predaj jej áut dosiahol za 1. polrok tohto roka 4,99 milióna. Volkswagen v stredu (27.7.) oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka...

VW prekonal v 1. polroku predajmi Toyotu

Nový model Berus má mať veľkoobjemový osemvalec i elektrifikovanú verziu. Žiaden lov na titul Bugatti sa tentokrát nekoná.

Značka Keating sa opäť hlási o slovo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×