Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.
6 3 príspevky 22.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani predstavil Ford omladený model Escape, ktorý predviedol na novembrovom autosalóne v Los Angeles. V našich končinách ho poznáme pod označením Kuga. Už pri jesennej premiére sme špekulovali, že európska verzia tohto SUV by mohla prísť do Ženevy. V týchto dňoch Modrý ovál predpoklady potvrdil. Vozidlo však v predpremiére ukázal ešte na výstave MWC v Barcelone.

Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC 6 fotografií v galérii Ford Kuga sa v predpremiére ukázal na výstave MWC

Modernizácia automobilu určeného pre starý kontinent kopíruje facelift amerického variantu. V prvom rade priniesla nový vzhľad. Ten sa zmenil skutočne výrazne a pôsobí skôr akoby šlo o generačnú výmenu. Modifikované sú totiž nielen nárazníky, ale aj maska chladiča, svetlá a obe kapoty. Dizajn auta vyznáva viac hrán. Vďaka masívnemu grilu s dvojicou horizontálnych priečok pôsobí Kuga robustnejšie než doteraz, čo ešte zvýrazňuje tmavé vyhotovenie predstaveného auta.

Pre interiér si Ford taktiež pripravil niekoľko dôležitých zmien, pričom opäť tu vidieť paralely s variantom pre Spojené štáty i kompaktom Focus. Rovnaký je volant či multimediálny systém Sync 3, no napríklad centrálna konzola obsahujúca panel klimatizácie je odlišná. Viacerými zmenami prešiel zoznam vybavenia. Objavilo sa v ňom niekoľko noviniek na strane komfortu i bezpečnosti.

SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3 6 fotografií v galérii SUV dostalo v rámci faceliftu multimediálny systém Sync 3

Hlavnou odlišnosťou medzi dvojičkami Escape a Kuga sú motory. Európsky model má celkom odlišnú paletu pohonných jednotiek, do ktorej v rámci faceliftu pribudol nový turbodiesel. Ide o 1,5-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 88 kW (120 k). V ponuke nahradí najslabšiu verziu vznetového dvojlitra, pričom kombinovať sa bude výhradne s predným pohonom. V priemere by mal dosahovať normovanú spotrebu iba 4,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 115 g/km.

Okrem tohto agregátu zostáva v ponuke väčší vznetový motor 2.0 TDCi dostupný v naladení na 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k), ako aj benzínový agregát 1.5 EcoBoost. Ten si možno kúpiť s maximálnym výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Pri silnejších motorizáciách má Ford Kuga štandardne pohon 4x4. Omladené SUV má do predaja prísť na jeseň.


Najnovšie články
Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!

Hoci sa Nemecko dohodlo s Bruselom na kompromise ohľadne spôsobu spoplatnenia diaľnic pre osobné vozidlá, jeho susedné krajiny s ním nesúhlasia. Všetky sú...

Susedia Nemecka zvažujú žalobu

Ropné krajiny sa definitívne dohodli. Hoci ich dohoda platí len pol roka, katapultovala ceny ropy nad 53 dolárov. V jej stopách išli aj palivá, čo znamená,...

Tankovanie cez Vianoce bude výrazne drahšie

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 5. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×