Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pagani Huayra BC: 800 koní pre Ženevu

Extrémne talianske kupé váži iba 1 218 kilogramov. Taliani plánujú vyrobiť 20 exemplárov, pričom všetky si už našli majiteľov.
20 4 príspevky 19.02.2016 / Marek Pokrývka

Začiatkom roka dalo Pagani na známosť, že chystá drsnejšiu verziu svojho kupé Huayra. Automobilka ho ukázala s kamuflážou. No prešlo iba pár týždňov a na svete boli živé fotografie tohto modelu celkom bez maskovania, zo zákulisia okrem toho uniklo zopár technických údajov. Dnes prišla oficiálna premiéra. Superšport s prívlastkom BC si pre Ženevu nachystal 800 koní.

Huayra BC má výkon 588 kW a novú prevodovku 20 fotografií v galérii Huayra BC má výkon 588 kW a novú prevodovku

Reči o zvyšovaní výkonu sa teda potvrdili, šesťlitrový prepĺňaný dvanásťvalec Mercedes-AMG prešiel komplexným ladením. Na jeho konci stojí výkon 588 kW (800 k). Krútiaci moment zostal zachovaný, elektronika ho škrtí na maximálne j hodnote 1 000 Nm. Motor je spriahnutý s novou prevodovkou. Ide o sedemstupňový robotizovaný manuál, ktorý dodala firma Xtrac. Preraďovanie by mal zvládať v priebehu iba 75 milisekúnd.

Extra porcia konských síl súperí s menším počtom kilogramov. Štandardný model Huayra je síce s hmotnosťou 1 350 kg naozaj ľahký, no verzia BC ešte výrazne schudla. Váži totiž iba 1 218 kilogramov. Vyše metrák sa podarilo ušetriť vďaka viacerým rôznymi krokom, medzi ktorými boli napríklad silnejšie brzdy Brembo, kované disky kolies či titánový výfukový systém.

Karoséria superšportu je kompletne prepracovaná 20 fotografií v galérii Karoséria superšportu je kompletne prepracovaná

K odľahčeniu extrémneho kupé prispelo aj použite bližšie nešpecifikovaného kompozitu z dielne Pagani, ktorý má byť o 20% pevnejší než karbón a vážiť iba polovicu. Pravdepodobne ide o zmes uhlíkových vlákien a titánu. Karoséria vozidla je kompletne prepracovaná, čo sme už mohli vidieť na živých záberoch z konca januára. Objavilo sa na nej množstvo aerodynamických prvkov. Svoje miesto tu našiel predný spojler, prítlačné krídlo i obrovský difúzor. Interiér je viac-menej štandardný. Zmenili sa iba sedadlá, ktoré majú výraznejšie bočné vedenie.

Písmená BC v označení superšportu sú iniciálkami muža menom Benny Caiola. Tento zberateľ automobilov je priateľ pána Paganiho a zároveň jeho prvý zákazník. Do svojej kolekcie teraz pridá aj jeden kus drsnejšieho kupé Huayra. Dovedna plánuje talianska automobilka vyrobiť 20 exemplárov, pričom všetky si už našli majiteľov. Tí zaň zaplatili až 2,3 milióna eur.


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×