Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Kia Optima: Štýlové kombi a plug-in hybrid

Kórejský zástupca strednej triedy prichádza v dvoch nových verziách. Zoznámili sme sa s nimi naživo, priamo v európskej centrále značky.
56 2 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Na európskom trhu patrí kombík k žiadaným karosárskym variantom vo viacerých segmentoch trhu. Kia Optima sa mu napriek tomu vyhýbala. Vlani predstavený koncept Sportspace však naznačil, že pri aktuálnej štvrtej generácii tohto typu sa to môže zmeniť.

56 fotografií v galérii

Automobilka nedala svojim fanúšikom iba planú nádej. Kórejský zástupca strednej triedy totiž prichádza v dvoch nových verziách, pričom jednou z nich je práve štýlové kombi. Druhým čerstvým variantom je plug-in hybrid. Oba modely absolvovali včera svetovú premiéru a my sme sa s nimi zoznámili naživo, priamo v európskej centrále tejto značky.

Atraktívny dizajn dostal prednosť

Podobne ako menší cee’d dostala aj rodinne orientovaná Optima prívlastok Sportswagon, alebo skrátene SW. Nejde pritom len o nejaký prázdny výraz. Najmä v predstavenom vyhotovení GT totiž kombík pôsobí skutočne dynamicky. Okrem bižutérie v podobe diskov kolies, difúzora či dvoch výfukových koncoviek to má na svedomí aj celkový tvar zadnej časti.

56 fotografií v galérii

Kia sa nesnažila do bezvedomia čarovať s litrami, atraktívny dizajn dostal v tomto prípade prednosť. Na dĺžku má preto novinka rovnakých 4 855 milimetrov ako sedan. Šírka sa nezmenila, výška narástla o zanedbateľných 5 mm na celkových 1 470 milimetrov. Strecha vozidla smerom dozadu klesá k skosenému oknu. K štýlovosti prispieva stúpajúca spodná hrana okien, veľký strešný spojler a tiež pochrómovaná linka, ktorý bola charakteristická už pre tretiu generáciu tohto typu.

Optima SW sa teda nesnaží lámať priestorové rekordy, v rámci strednej triedy je jej kufor s kapacitou 553 litrov iba priemerný. Vzhľadom na svalnaté tvary vozidla pôsobí naživo jeho objem ešte skromnejšie. Poteší však dvojitou podlahou, sklápaním zadných sedadiel v pomere 40:20:40 priamo z batožinového priestoru i operadlami idúcimi do dokonalej roviny. Pozitívom je tiež pomerne nízka nakladacia hrana. Praktickou stránkou teda kórejské kombi nesklame.

56 fotografií v galérii

Upravený tvar karosérie mal vplyv aj na priestor na zadných sedadlách, konkrétne vzdušnosť v oblasti hlavy. Pri premiére sme sa ju rozhodli vyskúšať. V porovnaní so sedanom neponúka Sportswagon nejako výrazne viac miesta, rozdiel je len kozmetický. Prsty v tom má klesajúca línia strechy. Navyše, predstavené vozidlo malo presklený panel, ktorý priestor pod stropom znižoval.

Päťdverový variant bude k dispozícii s rovnakými motorizáciami ako východiskový sedan. Počítať teda možno s dvojlitrovým atmosférickým benzínom (120 kW/163 k) alebo 1,7-litrovým turbodieselom (104 kW/141 k). V ponuke pribudne aj model GT poháňaný prepĺňaným dvojlitrom. Predaj kombi by sa mal začať koncom tohto roka.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

S modernou technikou za 1,7 l/100 km

Druhou novou verziou typu Optima sa včera stal variant Plug-in Hybrid. Ide o vozidlo umožňujúce jazdu v rýdzo elektrickom aj kombinovanom režime. Sériových automobilov s takouto konfiguráciou pohonu už poznáme niekoľko, pre kórejskú značku je to prvotina.

Navonok sa dá tento model spoznať vďaka viacerým charakteristickým prvkom, ktorých spoločným menovateľom je skresanie jazdných odporov. Prím hrala aerodynamika. V mene zníženia koeficientu Cd z 0,27 na 0,25 dostal sedan odlišnú prednú časť s menej členitými tvarmi, ale tiež nadstavce prahov a preštylizovaný zadný nárazník. K zmenám patria aj špecificky tvarované disky obuté do pneumatík s nízkym valivým odporom.

56 fotografií v galérii

Medzi poznávacie znamenia možno zaradiť štítky s označením verzie, niekoľko tyrkysových detailov či viečko na ľavom prednom blatníku, ktoré skrýva zásuvku na dobíjanie. Jej prostredníctvom prúdi elektrina do akumulátora s kapacitou 9,8 kWh. Ten poskytuje šťavu elektromotoru dosahujúcemu výkonom 50 kW (68 k). S ním dokáže Optima vyvinúť maximálne tempo 120 km/h a prejsť slušných 54 kilometrov bez potreby nabíjania.

Pod kapotou sa okrem toho nachádza atmosférický benzínový dvojliter poskytujúci parametre 115 kW (156 k) a 189 Nm. Spriahnutý je so šesťstupňovým automatom. Pri spolupráci oboch pohonných jednotiek zvládne hybridný sedan zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v priebehu 9,4 sekundy. Kia pritom očakáva, že v zmiešanom režime dokáže jazdiť len za 1,7 litra. Pri normovaných meraniach by okrem toho mohol dosiahnuť emisie oxidu uhličitého s hodnotou iba 37g/km.

56 fotografií v galérii

Negatívnou stránkou plug-in hybridu je batožinový priestor, ktorý sa scvrkol na 307 litrov. Môže za to batéria umiestnená za zadnými sedadlami. To zároveň znamená, že sklápanie operadiel je tu minulosťou. Inak je interiér viac-menej štandardný. Detailom je odlišný prístrojový panel prispôsobený funkčnosti pohonného systému podporenej množstvom modernej techniky. Optima Plug-in Hybrid ju medzi zákazníkov prinesie v poslednom kvartáli tohto roka.


Najnovšie články
Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno

Sedan sa od štandardnej verzie líši na prvý pohľad, za čo môže v prvom rade lak. Neoficiálne sa hovorí o použití výkonnejšieho naladenia 1,8-litrového benzínu.

Lada ukázala model Vesta Sport

VAŠA TÉMA Ak sa rozhodnete cestovať na dovolenku autom, rozhodne nepodceňujte rozdiely v zákone o premávke. Na cestu sa dôkladne pripravte.

Na čo si musíte dávať pozor v Chorvátsku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×