Ukázali to výsledky prieskumu, ktorý spoločnosť Deloitte realizovala v druhom a treťom septembrovom týždni. "Viac ako 80 % Slovákov sa bude zameriavať na kúpu užitočných darčekov," tvrdí Deloitte. Na druhej strane najžiadanejšími darčekmi na Slovensku sú podľa prieskumu rovnako ako po minulé roky knihy. Želá si ich až 62 % respondentov. Za nimi s odstupom nasledujú kozmetika s 35 % a oblečenie s 32 %.
Kým až 65 % Európanov hodlá nakupovať vo výpredajoch, v SR sa im spotrebitelia vyhnú. "Znižuje sa však ochota zadlžovania prostredníctvom nakupovania na splátky. Na Slovensku začína prevládať trend využívania vernostných bodov, darčekových kariet, ale na druhej strane aj platobných kreditných kariet," informovala Deloitte.
Podľa prieskumu sa v celej Európe dostávajú do popredia produkty slúžiace na osobnú starostlivosť prípadne služby s tým súvisiace. Tento trend súvisí so snahou spotrebiteľov zabezpečiť si viac príjemných zážitkov. "Tak ako minulý rok aj v roku 2011 sú pri rozhodovaní o nákupoch na koncoročné sviatky hlavnými faktormi preferovanie produktov s preukázateľnou užitočnosťou a získanie tovaru za čo najnižšie ceny," uviedla spoločnosť Deloitte.