Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda VisionS má hybridný systém 4x4

Predzvesť veľkého českého SUV dostala odvážne tvary a kombinovaný pohon všetkých kolies s výkonom 165 kW (225 k).
3 9 príspevkov 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Začiatkom februára Mladá Boleslav zverejnila skice poodhaľujúce vzhľad pripravovaného konceptu VisionS, ktorým zároveň naznačila dizajn svojho budúceho veľkého SUV. V týchto dňoch Škoda pokračuje odhalením prvých fotografií. Tie ukazujú exteriér vozidla, pričom automobilka k obrázkom pribalila aj množstvo nových technických detailov.

Škoda VisionS je predzvesť sériového modelu Kodiaq 3 fotografie v galérii Škoda VisionS je predzvesť sériového modelu Kodiaq

Ako už sme mohli vidieť na náčrtoch, predzvesť veľkého českého SUV dostala odvážne tvary. Jeho maska chladiča má hranaté línie a zdvojené rebrá, pričom susedí s duálnymi svetlometmi. Predný nárazník má otvor na celú šírku, čo vzadu kopíruje odrazka. Mohutne pôsobiacej karosérii vládnu ostré línie. Tie sú však doplnené viacerými oblinami, ktoré vytvárajú zaujímavý kontrast. Tvary plechov dopĺňajú diódy, zapustené kľučky dverí, oválne koncovky výfuku či veľké disky kolies.

Obrázky interiéru nám Škoda zatiaľ neukázala, no hovorí o šesťmiestnom usporiadaní. Zvonku možno vidieť náznak anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hlavy. Automobilka ďalej spomína veľké displeje pre všetkých pasažierov a on-line komunikáciu.

Mohutne pôsobiacej karosérii konceptu vládnu ostré línie 3 fotografie v galérii Mohutne pôsobiacej karosérii konceptu vládnu ostré línie

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Kandidátov na motory chystaného sériového modelu Kodiaq sme už rozoberali, štúdia však dostala niečo celkom iné. Pod jeho plechmi sa nachádza kombinovaný pohon všetkých kolies. Pozostáva z prepĺňaného benzínového štvorvalca s objemom 1,4 litra a dvoch elektromotorov.

Spaľovacia jednotka dosahuje výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 250 Nm. Jeho asistent je integrovaný v šesťstupňovej prevodovke DSG a pridáva ďalších 40 kW (54 k) a 220 Nm. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave je silnejší: disponuje špičkovými hodnotami 85 kW (115 k) a 270 Nm. Škoda udáva pre hybridný systém 4x4 kombinovaný výkon 165 kW (225 k).

Štúdia veľkého českého SUV vie jazdiť aj čisto na elektrinu 3 fotografie v galérii Štúdia veľkého českého SUV vie jazdiť aj čisto na elektrinu

SUV zrýchli na stovku v priebehu 7,4 sekundy a malo by dosiahnuť maximálne tempo takmer 200 km/h. Jazdiť vie aj čisto na elektrinu. Batéria sa kapacitou 12,4 kWh stačí na dojazd 50 km celkom bez lokálnych emisií. V zmiešanom režime dokáže VisionS prejsť tisíc kilometrov pri priemernej spotrebe 1,9 l/100 km a emisiách CO2 na úrovni 45 g/km. Na papieri vyzerajú tieto čísla úžasne. No v najbližších rokoch takúto techniku v sériových modeloch Škoda ešte čakať nemusíme.


Najnovšie články
Hamann štylizuje otvorený Evoque

Lepšie sme sa zoznámili so službami, ktoré automobilka poskytuje svojim zákazníkom. Popritom sme si vyskúšali model Duster s prepĺňaným motorom.

Dacia na ceste za asistenciou i školením

Na príprave nitrianskeho priemyselného parku, ktorého jadrom bude autozávod JLR, pracuje aj medzinárodná stavebná spoločnosť Strabag. Priamo v závode by malo...

Jaguar Land Rover zostáva na Slovensku

Cocoon je predkrmom k druhej generácii elektrického hatchbacku, ktorá má mať ešte väčšiu batériu a konkurovať chystanému bestselleru Tesla.

Nissan Leaf: Prototyp s dojazdom 236 km

Psychológia farieb nie je exaktná veda, no o vlastníkovi auta môže niečo napovedať. Samozrejme za predpokladu, že si lak svojho nového vozidla vybral podľa...

Čo o vás hovorí farba vášho automobilu?

Nepozorný mladík spôsobil nehodu s niekoľkými účastníkmi, po kolízii sa však zdvihol zo zeme a odišiel.

Jazdec na skútri v zápche zrazil chodca

Šestnásťvalcová beštia mala mať podľa originálnych návrhov neštandardnú prednú časť a kamery namiesto spätných zrkadiel.

Bugatti Chiron mohlo vyzerať aj takto
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×