Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Nový turbodiesel Mercedes v detailoch

Naftový dvojliter s kódom OM654 je prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov. Na rovnakej architektúre vzniknú aj benzínové motory a šesťvalce.
9 4 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou tohtoročného detroitského autosalóna sa stal Mercedes triedy E. Piata generácia sedanu vyššej strednej triedy prišla s rodinným dizajnom, ale mnohými novinkami na strane techniky. Medzi ne patrí srdce naftovej verzie E220d. Nový turbodiesel s kódom OM654 je totiž prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov, ktorej členmi majú byť aj radové šesťvalce. Automobilka o ňom pri debute Éčka prezradila základné údaje, teraz ho ukazuje v detailoch.

9 fotografií v galérii

Vznetový dvojliter je náhradou za doterajší 2,1-litrový motor používaný v množstve áut s trojcípou hviezdou na maske chladiča. V porovnaní s ním je o takmer 35 kilogramov ľahší. Stroj je celohliníkový, výnimkou sú oceľové piesty pracujúce so špecifickými spaľovacími priestormi a valcami pokrytými povrchom Nanoslide. Diesel využíva štvrtú generáciu vstrekovania Common Rail. V porovnaní s predchodcom má mať pokojnejší chod, no výrazne lepšie sú aj jeho parametre.

Prvé naladenie tohto agregátu dosahuje najvyšší výkon 143 kW (192 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment má špičku 400 Nm, ktorou disponuje v rozmedzí 1 600 až 2 800 ot./min. Limuzínu triedy E rozbehne naftový dvojliter na stovku za 7,3 sekundy a odporu vzduchu sa vzdá pri 240 km/h. Výrobca pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 až 4,3 litra na 100 km. Motor je teda úsporný a zároveň ekologický: normované emisie oxidu uhličitého sa pohybujú v rozmedzí od 102 do 112 g/km.

9 fotografií v galérii

V budúcnosti plánuje Mercedes ponúkať viacero ďalších verzií tejto pohonnej jednotky, pričom montovať sa môžu pozdĺžne alebo naprieč. Kombinovať sa budú s manuálnymi aj automatickými prevodovkami, navyše so všetkými tromi koncepciami pohonu. Teda predných, zadných i všetkých kolies. Na rovnakej architektúre ako tento diesel pritom vzniknú aj benzínové pohonné jednotky, vrátane už spomínaných trojlitrových šesťvalcov s radovým usporiadaním.


Najnovšie články
Trekol: Poznajú ruské autá slovo prekážka?

Spoločnosť Normbenz SK prináša na slovenský trh nové prémiové palivo TOP N Plus Prémium Diesel, ktoré je šetrnejšie k motoru auta a zaručí jeho vyšší výkon.

Nová prémiová nafta TOP N Plus na čerpacích staniciach LUKOIL

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 31. mája 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Do kolóny vo vysokej rýchlosti vrazí kamión, pričom šoféra i jeho dopravný prostriedok pritlačí na druhé nákladné auto.

Čínsky muž v pasci medzi vozidlami

Francúzsky hatchback zdedil techniku svojho väčšieho brata. Automobilka hovorí o koncepte, no obmedzenú výrobu nemožno vylúčiť.

Renault Clio R.S. 16: Dvojliter a manuál

Nemecký koncern BMW mieni aj naďalej investovať do rozvoja elektromobility, i keď výrobné náklady zostávajú vysoké. BMW naďalej pracuje aj na technológii...

BMW staví na plug-in hybridy

Clive Sutton ponúka pre americký model tri verzie modifikácii, maximálny výkon osemvalca vie zvýšiť až na 522 kW (710 k).

Londýnsky predajca upravuje Mustang
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×