Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový turbodiesel Mercedes v detailoch

Naftový dvojliter s kódom OM654 je prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov. Na rovnakej architektúre vzniknú aj benzínové motory a šesťvalce.
9 4 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou tohtoročného detroitského autosalóna sa stal Mercedes triedy E. Piata generácia sedanu vyššej strednej triedy prišla s rodinným dizajnom, ale mnohými novinkami na strane techniky. Medzi ne patrí srdce naftovej verzie E220d. Nový turbodiesel s kódom OM654 je totiž prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov, ktorej členmi majú byť aj radové šesťvalce. Automobilka o ňom pri debute Éčka prezradila základné údaje, teraz ho ukazuje v detailoch.

Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor 9 fotografií v galérii Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor

Vznetový dvojliter je náhradou za doterajší 2,1-litrový motor používaný v množstve áut s trojcípou hviezdou na maske chladiča. V porovnaní s ním je o takmer 35 kilogramov ľahší. Stroj je celohliníkový, výnimkou sú oceľové piesty pracujúce so špecifickými spaľovacími priestormi a valcami pokrytými povrchom Nanoslide. Diesel využíva štvrtú generáciu vstrekovania Common Rail. V porovnaní s predchodcom má mať pokojnejší chod, no výrazne lepšie sú aj jeho parametre.

Prvé naladenie tohto agregátu dosahuje najvyšší výkon 143 kW (192 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment má špičku 400 Nm, ktorou disponuje v rozmedzí 1 600 až 2 800 ot./min. Limuzínu triedy E rozbehne naftový dvojliter na stovku za 7,3 sekundy a odporu vzduchu sa vzdá pri 240 km/h. Výrobca pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 až 4,3 litra na 100 km. Motor je teda úsporný a zároveň ekologický: normované emisie oxidu uhličitého sa pohybujú v rozmedzí od 102 do 112 g/km.

Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k) 9 fotografií v galérii Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k)

V budúcnosti plánuje Mercedes ponúkať viacero ďalších verzií tejto pohonnej jednotky, pričom montovať sa môžu pozdĺžne alebo naprieč. Kombinovať sa budú s manuálnymi aj automatickými prevodovkami, navyše so všetkými tromi koncepciami pohonu. Teda predných, zadných i všetkých kolies. Na rovnakej architektúre ako tento diesel pritom vzniknú aj benzínové pohonné jednotky, vrátane už spomínaných trojlitrových šesťvalcov s radovým usporiadaním.


Najnovšie články
Kvíz: Futbalové superhviezdy a ich autá

Automobilový priemysel, ktorého podiel na maďarskom priemysle dosahuje 31 %, zamestnáva v súčasnosti 157 000 ľudí, o 13 % viac než koncom minulého roka,...

Daimler postaví v Maďarsku ďalší závod

Rusi použili uhlíkové vlákna na nárazníkoch, rozšírených blatníkoch či difúzore nemeckého SUV. Osemvalec vedia vyladiť na 527 k (716 k).

TopCar Inferno aj z klasického GLE

Britský roadster má klasické tvary z uhlíkových kompozitov, moderné technológie a veľký atmosférický osemvalec od BMW.

Bristol Bullet: Zmes retra a moderny

Nový Opel Astra sa už spoľahlivo udomácnil na trhu. Jeho predchodca ale stále vyzerá k svetu a ojazdené exempláre sú navyše dostupné za priaznivejšie ceny...

Jazdený Opel Astra J: Lepší než predchodca

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 30. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Počas jedného dňa položili pracovné stroje na rušnej ulici asi 8 000 ton zmesi na ploche vyše 32-tisíc metrov štvorcových.

Bleskové asfaltovanie v Moskve
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×