Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový turbodiesel Mercedes v detailoch

Naftový dvojliter s kódom OM654 je prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov. Na rovnakej architektúre vzniknú aj benzínové motory a šesťvalce.
9 4 príspevky 18.02.2016 / Marek Pokrývka

Asi najväčšou hviezdou tohtoročného detroitského autosalóna sa stal Mercedes triedy E. Piata generácia sedanu vyššej strednej triedy prišla s rodinným dizajnom, ale mnohými novinkami na strane techniky. Medzi ne patrí srdce naftovej verzie E220d. Nový turbodiesel s kódom OM654 je totiž prvou lastovičkou z rodiny modulárnych agregátov, ktorej členmi majú byť aj radové šesťvalce. Automobilka o ňom pri debute Éčka prezradila základné údaje, teraz ho ukazuje v detailoch.

Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor 9 fotografií v galérii Turbodiesel OM654 je náhradou za 2,1-litrový naftový motor

Vznetový dvojliter je náhradou za doterajší 2,1-litrový motor používaný v množstve áut s trojcípou hviezdou na maske chladiča. V porovnaní s ním je o takmer 35 kilogramov ľahší. Stroj je celohliníkový, výnimkou sú oceľové piesty pracujúce so špecifickými spaľovacími priestormi a valcami pokrytými povrchom Nanoslide. Diesel využíva štvrtú generáciu vstrekovania Common Rail. V porovnaní s predchodcom má mať pokojnejší chod, no výrazne lepšie sú aj jeho parametre.

Prvé naladenie tohto agregátu dosahuje najvyšší výkon 143 kW (192 k) pri 3 800 otáčkach. Krútiaci moment má špičku 400 Nm, ktorou disponuje v rozmedzí 1 600 až 2 800 ot./min. Limuzínu triedy E rozbehne naftový dvojliter na stovku za 7,3 sekundy a odporu vzduchu sa vzdá pri 240 km/h. Výrobca pritom hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 až 4,3 litra na 100 km. Motor je teda úsporný a zároveň ekologický: normované emisie oxidu uhličitého sa pohybujú v rozmedzí od 102 do 112 g/km.

Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k) 9 fotografií v galérii Vznetový dvojliter má v prvom naladení výkon 143 kW (192 k)

V budúcnosti plánuje Mercedes ponúkať viacero ďalších verzií tejto pohonnej jednotky, pričom montovať sa môžu pozdĺžne alebo naprieč. Kombinovať sa budú s manuálnymi aj automatickými prevodovkami, navyše so všetkými tromi koncepciami pohonu. Teda predných, zadných i všetkých kolies. Na rovnakej architektúre ako tento diesel pritom vzniknú aj benzínové pohonné jednotky, vrátane už spomínaných trojlitrových šesťvalcov s radovým usporiadaním.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×