Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

10 áut s najčastejšie stočenými kilometrami

Aké autá sa stáčajú pravidelne a aké takmer vôbec? V priemere sa upravujú odometre o 80 000 až 150 000 km, no nájdu sa aj polmiliónoví rekordéri. Pozrite sa, aké modely majú najčastejšie stočené kilometre v Čechách, situácia u nás s najväčšou pravdepodobnosťou nebude významne odlišná.
2 65 príspevkov 18.02.2016 / Soňa Zverková

S problémom zmanipulovaných odometrov zápasia všetky krajiny, naši českí susedia nie sú výnimkou. O to viac, že stáčanie kilometrov je v zásade jednoduché a veľmi lákavé. Kým kedysi sa pretáčalo manuálne šijacím strojom alebo vŕtačkou, v moderných autách stačí počítač. Pre „profesionálnych“ manipulátorov je však aj táto investícia výhodná. Podľa spoločnosti Cebia, ktorá sa zaoberá preverovaním histórie vozidiel, sa miera stáčania kilometrov u našich susedov dlhodobo drží okolo 40 percent a bežne sa autá omladzujú od 80 000 do 150 000 km.

Ilustračná snímka 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka

Cebia zistila, že v Česku sa najčastejšie stáčajú kilometre v modeloch najpredávanejších značiek Škoda, VW, Audi, BMW, Ford a Renault. Najmenej sa manipuluje s odometrami kórejských značiek Kia a Hyundai, napríklad, spomedzi Hyundai i30 malo stočené kilometre len 18 percent vozidiel, v prípade Kia cee´d išlo o 16 percent. Dobre dopadli aj menej rozšírené značky a modely, napríklad, Toyota Yaris (21 percent), Seat Ibiza (18 percent) či Opel Corsa (17 percent).

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Automobilom, ktorý má najčastejšie stočené kilometre, je ten najžiadanejší na českom trhu jazdeniek - Škoda Octavia. Takmer každá druhá vykazuje podľa Cebie menej, ako v skutočnosti najazdila. Rekordérom, čo do počtu stočených km sa vlani stal VW Passat, ktorému prikrášlili odometer až o pol milióna kilometrov: zo 750 000 na 250 000. Podobným spôsobom sedmičkovému BMW, ktorému z odometra ubudlo 460 000 km: zo 690 000 na 229 215. Ďalším kurióznym prípadom sa stalo iné BMW, kde majiteľ jednoducho nechal ubrať poslednú nulu: zo 431 000 na 43 100, čo znamená omladenie o 387 900 kilometrov.

Cebia vyhodnocovala situáciu podľa zadaní zákazníkov v systéme Autotracer v priebehu minulého roka, pričom išlo o domáce aj zahraničné vozidlá. Podľa údajov Martina Pajera, riaditeľa firmy Cebia, je riziko zmanipulovaného odometra v individuálne dovezených autách takmer o štvrtinu vyššie než vo vozidlách evidovaných v ČR. Cebia však prišla aj s pozitívnou správou. Podiel zmanipulovaných jazdeniek v Česku nestúpa a dokonca sa zvyšujú aj údaje o najazdených kilometroch predávaných áut.

zdroj: Cebia 2 fotografie v galérii zdroj: Cebia


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×