Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia Niro má jazdiť pod päť litrov

Hybridné SUV priniesla firma do Chicaga. V porovnaní s typom Sportage pôsobí kompaktnejšie, pod kapotou má 1,6-litrový benzínový motor.
14 4 príspevky 13.02.2016 / Marek Pokrývka

Južná Kórea definitívne nastupuje na hybridný vlak. Vozidlá so zmiešaným pohonom sa v nej vyrábajú už niekoľko rokov, ale až teraz postavili tamojšie automobilky modely postavené od podlahy na kombináciu spaľovacieho agregátu s elektromotorom. Hyundai predstavil uprostred januára liftback Ioniq, Kia zase priniesla na výstavisko do Chicaga SUV s označením Niro.

Kia Niro je od podlahy postavená ako hybrid 14 fotografií v galérii Kia Niro je od podlahy postavená ako hybrid

Premiéru tohto vozidla ohlásila kórejská firma pred necelým mesiacom, neoficiálne sa o ňom hovorí už dlhšie. Jeho predobrazom sa stal v roku 2013 rovnomenný koncept. Sériová verzia s ním zdieľa základné rysy svetiel, no vzala na seba podstatne umiernenejšiu podobu. Dvojica krídlových dverí je teda minulosťou. Namiesto toho má vozidlo klasickú päťdverovú karosériu pripomínajúcu Sportage.

V porovnaní so štvrtou generáciou konvenčne poháňaného SUV pôsobí hybrid kompaktnejšie, no jeho presné rozmery nepoznáme. Okrem toho má Niro aj jednoduchšie dizajnové línie. V predstavenej podobe roluje na 18-palcových diskoch. V interiér podobnosť pokračuje, nachádza sa tu rovnaký volant a množstvo ovládačov. Palubná doska je však hranatejšia. Prístrojový panel je taktiež odlišný, tvorí ho kombinácia budíkov s displejmi.

Podobnosť s typom Sportage pokračuje v interiéri 14 fotografií v galérii Podobnosť s typom Sportage pokračuje v interiéri

Novinka má pod kapotou 1,6-litrový benzínový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle. Štvorvalcový spaľovací agregát je doplnený šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, elektromotorom a batériou typu Li-ion s kapacitou 1,56 kWh. Tento systém spoločne vyvinie výkon 107 kW (146 k) a krútiaci moment 265 Nm. Dynamické parametre nepoznáme, no podľa výrobcu by spotreba mohla dosiahnuť iba 4,7 l/100 km. Kia Niro má teda jazdiť pod päť litrov.

Aby bolo kórejské SUV schopné pýtať si takéto malé porcie benzínu, je vybavené množstvom elektronických pomocníkov. Tie pomáhajú vodičovi optimalizovať apetít motora. Spolupracujú pritom s tempomatom i navigáciou, takže sa dokážu prispôsobiť aktuálnemu terénu a trase. Automobilka sa okrem toho pochválila dobrým odhlučnením interiéru a komfortným podvozkom.

Kombinovaný systém vyvinie maximálny výkon 107 kW 14 fotografií v galérii Kombinovaný systém vyvinie maximálny výkon 107 kW

Hybridná novinka sa síce predstavila na severoamerickom kontinente, ale pravdepodobne sa chystá aj do Európy. Po prvýkrát ju asi uvidíme na ženevskom autosalóne. Kedy by sa mohla Kia Niro objaviť v tuzemských obchodoch zatiaľ nie je jasné, otáznik visí aj nad cenou. Vzhľadom na moderné technológie však pravdepodobne nepôjde o lacný špás.  


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×