Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Alpina B7 má výkon hodný superšportu

Upravená bavorská limuzína je poriadne rýchla. Po komplexnom vyladení vykazuje jej osemvalec parametre 447 kW (608 k) a 800 Nm.
17 17 príspevkov 10.02.2016 / Marek Pokrývka

Dvorný tuner bavorskej automobilky v týchto dňoch predstavil svoju novú vlajkovú loď, ktorá nesie tradične označenie Alpina B7 doplnené štítkom hovoriacim o pohone všetkých kolies. Tak ako v minulosti ide o modifikovanú verziu sedanu BMW 750Li xDrive. Už sériový model je síce poriadne silný, no úpravca vydoloval z osemvalca výkon hodný superšportu.

Alpina B7 je modifikované BMW 750Li xDrive 17 fotografií v galérii Alpina B7 je modifikované BMW 750Li xDrive

Srdcom tohto vozidla je známy benzínový osemvalec so zdvihovým objemom 4,4 litra a dvojitým prepĺňaním, ktorý štandardne produkuje výkon 330 kW (450 k) a krútiaci moment 650 Nm. Po komplexnom ladení vykazuje podstatne vyššie čísla. Alpina mu dala do vienka parametre 447 kW (608 k) a 800 Nm, za čo môžu odlišné turbodúchadlá, ladený výfuk a veľa ďalšieho.

Osemvalec s objemom 4,4 litra produkuje 447 kW 17 fotografií v galérii Osemvalec s objemom 4,4 litra produkuje 447 kW

Vyše päťmetrovému autu stačí zhruba šesťstočlenné stádo na akceleráciu z pokoja na 100 km/h v priebehu 3,7 sekundy a dosiahnutie maximálneho tempa 310 km/h. Bavorská limuzína je teda poriadne rýchla. Úpravami pritom neprešiel iba jej motor, nemecký špecialista sa dotkol aj osemstupňovej automatickej prevodovky a tiež pohonného systému xDrive. Tuner okrem toho vybavil vozidlo silnejším brzdovým systémom a upravil jeho vzduchové pruženie.

Mimo pozornosti tunera nezostal ani interiér 17 fotografií v galérii Mimo pozornosti tunera nezostal ani interiér

Navonok sa tento model vyznačuje v prvom rade označeniami na veku batožinového priestoru, ktoré dopĺňa decentná odtrhová lišta. Vpredu jej sekunduje spojler. Ide o charakteristické prvky, rovnako ako kvarteto oválnych výfukových koncoviek, modré lakovanie či disky kolies s priemerom dvadsať palcov a ľahko identifikovateľným mnoholúčovým dizajnom. Mimo pozornosti nezostal ani interiér, kde sa objavili modré podklady prístrojov či špecifické kožené čalúnenie.


Najnovšie články
Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Prioritou pre českú Škodu sú juhokórejský a iránsky trh, rozhodnutie o expanzii do USA padne najskôr o rok.

Škoda expanduje do Iránu

Niektorí motoristi sú svojim automobilkám natoľko oddaní, že si radi kúpia takmer akýkoľvek predmet s ich logom. Zväčša sú to drobnosti, no ponuka značkových...

Prehľad 10 najdrahších značkových doplnkov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×