Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ferrari GTC4 Lusso je omladený model FF

Dvanásťvalcový superšport prešiel komplexnou retušou. Jeho výkon stúpol na 690 koní a všetky kolesá má nielen poháňané, ale aj riadené.
9 3 príspevky 09.02.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého týždňa vydalo Maranello obrázok zachytávajúci prednú časť bližšie nešpecifikovaného modelu. Indície poukazovali na modernizáciu Ferrari FF a teraz už vieme, že nešlo o nejaké nepodložené špekulácie. Talianska automobilka totiž vozidlo oficiálne odhalila ešte pred živým debutom na pôde ženevského autosalóna. Namiesto ponechania jeho doterajšieho označenie ho však prekrstila na Ferrari GTC4 Lusso.

9 fotografií v galérii

Meno zaváňajúce historickými autami tejto značky môže síce spôsobiť prvotný zmätok, no ten zmizne pri pohľade na vozidlo. Jeho identita je totiž evidentná. Základné dizajnové línie sa nezmenili, aj keď v skutočnosti nezostal na aute zachovaný takmer žiaden plech.

Karoséria superšportu dostala upravený predný nárazník, na ktorý nadväzujú väčšie svetlomety a modifikovaná kapota. V predných blatníkoch sa objavili žiabre na chladenie bŕzd. Prelis v bočnej časti karosérie je zvýraznený, Ferrari okrem toho vymenilo spätné zrkadlá i kľučky. Vzadu upúta najmä dvojnásobný počet kruhových svetiel. Skryté sú pod upraveným aerodynamickým šiltom, ktorému sekunduje väčší difúzor. Retuš bola teda skutočne komplexná.

9 fotografií v galérii

Ani interiér sa nevyhol zásadným zmenám, je totiž prakticky úplne nový. Odlišná je nielen palubná doska, ale aj volant, centrálny tunel, sedadlá či panely dverí. Ústredným bodom palubovky je 10,25-palcový displej dotykový displej, ktorý je doplnený sekundárnou obrazovkou pred spolujazdcom. Prístrojový panel je tiež z veľkej časti digitálny.

Strojovňa pod kapotou nezostala pri modernizácii na ocot. Klebety o adaptácii turbodúchadiel či elektromotorov sa nepotvrdili, veľké Ferrari sa naďalej spolieha na svoj 6,3-litrový atmosférický dvanásťvalec. Jeho maximálny výkon však stúpol z pôvodných 486 kW (660 k) na 508 kW (690 k). Krútiaci moment sa pritom zvýšil na 697 Nm. Výsledkom je skrátenie šprintu o tri desatiny na 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť zostala na úrovni 335 km/h.

9 fotografií v galérii

Tak ako v minulosti motor roztáča obe osi. Systém 4RM je však prepracovaný a po novom sa volá 4RM-S, pričom základnou technickou zmenou v ňom je natáčanie zadnej nápravy. Ferrari GTC4 Lusso má teda všetky štyri kolesá nielen poháňané, ale aj riadené. Maranello okrem toho vyladilo adaptívne tlmiče, ktoré by mali zabezpečiť pri jazde viac komfortu.


Najnovšie články
Audi chce predávať státisíce elektromobilov

Na počesť legendy predstavilo Lamborghini špeciálnu limitovanú edíciu modelu Aventador. Vyrobených bude len 50 kusov.

Lamborghini si pripomína model Miura

Nedávno debutoval špeciálny Aston Martin, Peugeot 3008 GT a tiež omladená verzia bestselleru Renault Clio.

Koncepty z budúcnosti a skice SUV Škoda

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 25. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

So štýlovým doplnkom môže byť aj pekné auto ešte krajšie. Toto príslušenstvo ale nie je ani pekné, ani štýlové, i tak ho ale podaktorí vodiči milujú.

Kuriózne autodoplnky: Na čo tie veci vlastne sú?

Dacia je u nás obľúbená najmä vďaka hodnote, ktorú ponúka za priaznivé ceny. Záujem o ne je aj na trhu s jazdenými autami, tam však často prekvapia až...

Jazdená Dacia: Ktorá z nich sa oplatí najviac?

J.D. Power vypracúva štúdiu kvality nových vozidiel už 30 rokov a tento ročník zaznamenal prekvapenie. Prvýkrát za 27 rokov totiž zvíťazila neprémiová značka,...

Kia zabodovala, preskočila prémiové značky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×