Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari GTC4 Lusso je omladený model FF

Dvanásťvalcový superšport prešiel komplexnou retušou. Jeho výkon stúpol na 690 koní a všetky kolesá má nielen poháňané, ale aj riadené.
9 3 príspevky 09.02.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého týždňa vydalo Maranello obrázok zachytávajúci prednú časť bližšie nešpecifikovaného modelu. Indície poukazovali na modernizáciu Ferrari FF a teraz už vieme, že nešlo o nejaké nepodložené špekulácie. Talianska automobilka totiž vozidlo oficiálne odhalila ešte pred živým debutom na pôde ženevského autosalóna. Namiesto ponechania jeho doterajšieho označenie ho však prekrstila na Ferrari GTC4 Lusso.

Ferrari odhalilo model GTC4 Lusso ešte pred živým debutom 9 fotografií v galérii Ferrari odhalilo model GTC4 Lusso ešte pred živým debutom

Meno zaváňajúce historickými autami tejto značky môže síce spôsobiť prvotný zmätok, no ten zmizne pri pohľade na vozidlo. Jeho identita je totiž evidentná. Základné dizajnové línie sa nezmenili, aj keď v skutočnosti nezostal na aute zachovaný takmer žiaden plech.

Karoséria superšportu dostala upravený predný nárazník, na ktorý nadväzujú väčšie svetlomety a modifikovaná kapota. V predných blatníkoch sa objavili žiabre na chladenie bŕzd. Prelis v bočnej časti karosérie je zvýraznený, Ferrari okrem toho vymenilo spätné zrkadlá i kľučky. Vzadu upúta najmä dvojnásobný počet kruhových svetiel. Skryté sú pod upraveným aerodynamickým šiltom, ktorému sekunduje väčší difúzor. Retuš bola teda skutočne komplexná.

Interiér talianskeho superšportu je prakticky úplne nový 9 fotografií v galérii Interiér talianskeho superšportu je prakticky úplne nový

Ani interiér sa nevyhol zásadným zmenám, je totiž prakticky úplne nový. Odlišná je nielen palubná doska, ale aj volant, centrálny tunel, sedadlá či panely dverí. Ústredným bodom palubovky je 10,25-palcový displej dotykový displej, ktorý je doplnený sekundárnou obrazovkou pred spolujazdcom. Prístrojový panel je tiež z veľkej časti digitálny.

Strojovňa pod kapotou nezostala pri modernizácii na ocot. Klebety o adaptácii turbodúchadiel či elektromotorov sa nepotvrdili, veľké Ferrari sa naďalej spolieha na svoj 6,3-litrový atmosférický dvanásťvalec. Jeho maximálny výkon však stúpol z pôvodných 486 kW (660 k) na 508 kW (690 k). Krútiaci moment sa pritom zvýšil na 697 Nm. Výsledkom je skrátenie šprintu o tri desatiny na 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť zostala na úrovni 335 km/h.

Základnou technickou zmenou je riadenie zadných kolies 9 fotografií v galérii Základnou technickou zmenou je riadenie zadných kolies

Tak ako v minulosti motor roztáča obe osi. Systém 4RM je však prepracovaný a po novom sa volá 4RM-S, pričom základnou technickou zmenou v ňom je natáčanie zadnej nápravy. Ferrari GTC4 Lusso má teda všetky štyri kolesá nielen poháňané, ale aj riadené. Maranello okrem toho vyladilo adaptívne tlmiče, ktoré by mali zabezpečiť pri jazde viac komfortu.


Najnovšie články
Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf

Z nového konceptu má byť o dva roky sériový model. Predávať sa bude podľa všetkého aj mimo domáceho trhu, o cene sa zatiaľ nehovorí.

Lada XCode: Ruské SUV pre modernú éru

Automat s tromi spojkami si dal japonský výrobca patentovať. Kedy ho uvidíme v sériových modeloch ešte nie je jasné.

Honda pripravuje 11-stupňovú prevodovku

Zo zadnej časti pretekárskeho automobilu sa počas jazdy začalo dymiť, následne z nej vyšľahli obrovské plamene.

Lamborghini začalo horieť na okruhu

Malé Rio absolvuje svoju výstavnú premiéru už čoskoro na autosalóne v Paríži. Prvé náčrty však odhaľujú jeho vzhľad už dnes.

Kia Rio: Priamy konkurent Fabie v novej generácii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×