Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 330d xDrive: Statočné srdce

Omladená bavorská trojka prišla okrem iných agregátov aj s 1,5-litrovým trojvalcom. My sme si ju vyskúšali s dvakrát väčším motorom.
35 26 príspevkov 09.02.2016 / Marek Pokrývka

Downsizing zachvátil automobilový priemysel takmer bez výnimky. Zmenšovanie objemu pohonných jednotiek je globálnym trendom, no najvýraznejšie ho možno cítiť v Európe. Postupne mu podľahlo mnoho automobiliek. Neodolali ani také značky ako BMW, pre ktorú patria jazdné zážitky k prioritám. Automobilka to ukázala najmä pri facelifte svojho ťažiskového radu 3.

Zmodernizované BMW radu tri vo verzii 330d xDrive 35 fotografií v galérii Zmodernizované BMW radu tri vo verzii 330d xDrive

Omladená bavorská trojka prišla okrem iných agregátov aj s 1,5-litrovým benzínovým trojvalcom. Nad týmto prírastkom v portfóliu mnoho fanúšikov ohŕňalo nos. Menej sa už hovorilo o kedysi šesťvalcovej verzii 330i, ktorá sa vrátila do ponuky s vyladeným dvojlitrom. Jej naftová alternatíva 330d si však ponechala pôvodné tri litre. Práve túto verziu sme si vyskúšali v teste.

Modernizácia bola navonok iba kozmetická

V redakčnej garáži sme privítali kombi, ktorého línie nám boli povedomé. Medzigeneračná modernizácia tohto BMW bola totiž navonok iba kozmetická. Žiadne radikálne zásahy sa neudiali, hlavnou odlišnosťou sú svetlá využívajúce LED technológiu. Okrem toho v Mníchove mierne preštylizovali nárazníky a osviežili ponuku kolies. Tie boli v našom prípade osemnásťpalcové. Nad prednými ráfikmi sa zmenilo sa označenie, ktoré na testovanom aute hlásalo Sport Line.

Na prvý pohľad je vo vnútri Bavora všetko po starom 35 fotografií v galérii Na prvý pohľad je vo vnútri Bavora všetko po starom

Aj vo vnútri možno hovoriť o minimálnych zmenách. Na prvý pohľad je všetko po starom, bližšie skúmanie objaví napríklad nový kryt nad držiakmi pohárov či aktualizovanú verziu systému iDrive. Tá rozumie písaniu prstom na dotykovej plôške. Zmenili sa aj niektoré materiály či farby, čím sa nemecká automobilka snažila vytvoriť vo vnútri luxusnejšiu atmosféru. V tomto smere však Bavor pri porovnaní s priamou konkurenciou značiek Audi a Mercedes už trochu stráca.

Spomínané osemnástky sú pre toto vozidlo vizuálne akurát, pričom komfort udržiavajú na akceptovateľnej úrovni. Negatíva tuhého pruženia a pneumatík typu run-flat čiastočne kompenzujú adaptívne tlmiče. Tie zároveň prispievajú k výbornému držaniu tela v zákrutách, ktorým patrí rada tri stále na špičku segmentu. No súperi sa na ňu už dotiahli. V súčasnosti si nedovolíme s istotou povedať, či by BMW bolo v priamom porovnaní jazdných vlastností jednoznačne najlepšie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dynamikou nesklame, no nie je veľký žrút

Ako sme už prezradili, pod kapotou testovaného vozidla pracoval trojlitrový turbodiesel. Teda dvakrát väčší motor než kontroverziu vyvolávajúci trojvalec. Ide o srdce, ktoré statočne vzdoruje downsizingu a počas omladenia nijako nezmenilo parametre. Stále poskytuje výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 560 Nm. V našom prípade ho osemstupňová samočinná prevodovka prenášala na obe nápravy.

Tento agregát poznáme z viacerých bavorských vozidiel a svojimi svalmi plne postačuje aj pre veľké BMW X5. Z relatívne ľahkej trojky robí naftovú strelu. V priebehu 5,4 sekundy ju rozbehne na 100 km/h a nad touto hranicou vôbec nepoľavuje. Trojliter dynamikou určite nesklame. Na povely plynového pedála reaguje promptne a pružne, v čom mu pomáha perfektný automat od ZF. Za pozornosť stojí aj veľmi príjemný zvukový prejav motora.

Šesťvalec s výkonom 190 kW (258 k) robí z trojky strelu 35 fotografií v galérii Šesťvalec s výkonom 190 kW (258 k) robí z trojky strelu

Napriek týmto parametrom nie je šesťvalec nejaký veľký žrút pohonných hmôt, pri pití naftového koktejlu sa vie správať striedmo. My sme s ním v meste dosiahli priemer 7,3 l/100 km. Diaľničné presuny dokázal Bavor absolvovať o dve deci úspornejšie, pri pokojných jazdách po okresnej ceste vykázal palubný počítač 5,7-litrovú spotrebu paliva.

Štartuje nad päťdesiattisícovou hranicou

Na slovenskom trhu sa omladená trojka predáva od rovných 32-tisíc eur. Nositeľom základnej ceny je benzínová verzia 318i, ktorá má pod kapotou už spomínaný 1,5-litrový trojvalec. Samozrejme, model s dvakrát väčším naftovým agregátom je podstatne drahší. Dostupný je od 48-tisíc eur, verzia xDrive štartuje päť stovák nad päťdesiattisícovou hranicou.

S naftovým šesťvalcom sa rad tri predáva od 48-tisíc eur 35 fotografií v galérii S naftovým šesťvalcom sa rad tri predáva od 48-tisíc eur

V našom prípade však bola finálna cena podstatne vyššia, keďže testované vozidlo bolo bohato vybavené. Účet sa vyšplhal na čiastku 74 007 eur. Príplatky za dobrých dvadsaťtisíc obsahovali napríklad adaptívne LED svetlomety, bezkľúčový vstup, kamerovú sústavu, head-up displej, parkovacieho robota, adaptívny podvozok z línie M či viacero bezpečnostných systémov.

Na generačnú výmenu nebudeme čakať dlho

Počas omladenia sa BMW radu 3 nezmenilo nijako radikálne. Navonok boli úpravy iba kozmetické a to isté možno povedať o interiéri. Hlavným bodom modernizácie bola technika. V našom prípade však zostal downsizing mimo hry, testované vozidlo malo pod kapotou statočné srdce odolávajúce snahám o skresanie objemu. Z trojky robí raketu a pri pití nafty sa dokáže správať striedmo.

BMW radu 3 sa počas omladenia nezmenilo nijako radikálne 35 fotografií v galérii BMW radu 3 sa počas omladenia nezmenilo nijako radikálne

Obmedzený rozsah faceliftu nevnímame ako zásadný problém, tento Bavor je stále veľmi solídnym automobilom s mnohými kvalitami. No z hľadiska luxusnej atmosféry v interiéri na svojich priamych súperov trochu stráca a ani na poli jazdných vlastností už nie je jeho náskok pred konkurenčnými modelmi Audi A4Mercedes triedy C taký jednoznačný ako kedysi. Na generačnú výmenu preto pravdepodobne nebudeme čakať veľmi dlho.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 993 cm3
Max. výkon
190 kW/258 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
560 Nm
pri otáčkach
1 500-3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 633 mm
Šírka
1 811 mm
Výška
1 429 mm
Rázvor náprav
2 810 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 680 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 755 kg
Užitočná hmotnosť
550 kg
Celková hmotnosť
2 230 kg
Objem batožinového priestoru
495 l/1 200 l
Objem palivovej nádrže
57 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,4 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
145 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 32 000 €
Základná cena verzie
od 50 500 €
Cena testovaného exemplára
74 007 €

Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×