Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najdrahšie automobilové reklamy na svete

VIDEO
Finále ligy amerického futbalu patrí už tradične aj prehliadke najdrahších reklamných klipov. Pozrite sa, čo si tento rok pre Super Bowl pripravili automobilky.
1 2 príspevky 09.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Americký futbal nepatrí na Slovensku medzi nejako zvlášť sledované športy, no za veľkou mlákou svojou popularitou prekonáva aj hokej a baseball. Každoročné finále tamojších súťaží nazývané Super Bowl, ktoré sa tradične odohráva začiatkom februára, preto patrí k najsledovanejším udalostiam roka. To aktuálne, v poradí už päťdesiate, sa odohralo v noci z nedele na pondelok nášho času a stretli sa v ňom tímy Carolina Panthers a Denver Broncos.

Prehliadka klipov počas finále Super Bowl

Obrovské množstvá divákov, ktoré zápas sledujú sú samozrejme atraktívne aj z pohľadu zadávateľov reklamy. Jednotlivé firmy si svoje klipy, odvysielané počas prestávky stretnutia, pripravujú výlučne na túto príležitosť a za ich prezentáciu neváhajú zaplatiť priam astronomické čiastky. Tento rok sa podľa dostupných informácií vyšplhala cena za 30 sekundový spot až na päť miliónov dolárov.

Príležitosť ukázať sa vyše 112 miliónom divákov pred televíznymi obrazovkami si nenechali ujsť ani viaceré automobilky, oproti vlaňajšku dokonca počet ich reklám utešene vzrástol. Niektoré firmy dokonca odvysielali viacero klipov, rekordérom spomedzi nich sa stala značka Hyundai so štyrmi spotmi, ku ktorým pridala ešte jeden patriaci sesterskej značke Kia. Dvojicou reklám sa blysli Jeep a Toyota.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Acura NSX: What he said?

Acura, luxusná divízia firmy Honda, predstavila sériovú verziu kupé NSX pred rokom na autosalóne v Detroite, do začiatku jeho výroby však zostáva ešte niekoľko mesiacov. Super Bowl bol preto ideálnou príležitosťou na jeho pripomenutie. Klip pozostáva z množstva dramatických záberov na auto, ladených do odtieňov modrej, bielej a červenej a sprevádza ho pieseň kapely Van Halen. Američanom tak nebadane pripomína, že jeho produkcia bude prebiehať vo fabrike v Ohiu.

Audi: Commander

Ako vyliečiť depresiu starnúceho penzionovaného kozmonauta, ktorý evidentne stratil zmysel života a dni trávi sediac doma v kresle, bezduchým pozeraním sa do priestoru? Čo ešte môže zažiť človek, ktorý kedysi pilotoval vesmírnu loď? Snáď uspeje jeho syn, pokúšajúci sa ho prebrať ponukou jazdy v Audi R8 V10, najsilnejšom modeli značky. V pozadí znie Starman od Davida Bowieho, bývalý kapitán si sadá za volant, štartuje a na tvári sa mu zjavuje úsmev. Zdá sa že terapia zabrala.

Buick: The Big Game Meets the Big Day

Buick ako jediný svoj klip, propagujúci kabriolet Cascada, tajil až do samotného vysielania. Účinkuje v ňom vychytená modelka Emily Ratajkowski a hviezda amerického futbalu Odell Beckham, Jr. Príbeh je postavený na netradičných úlohách, všetci prítomní sú preto prekvapení, že Emily chytá hodenú kyticu tak, ako by to zvládol iba Odell, ale aj z toho, že pristavený kabriolet je Buick.

Honda: A New Truck to Love

Ak ste si až doposiaľ mysleli, že v Amerike ovce nežijú, Honda vás možno svojim klipom presvedčí o opaku. Nie sú to však len nejaké nemé tváre, dávajúce iba mlieko a vlnu, ale kultúrne tvory, obľubujúce hudbu kapely Queen, konkrétne skladbu Somebody to Love. Počúvajú ju vďaka farmárovmu novému pick-upu Rigdgeline, no v jeho neprítomnosti si ju celé stádo zborov spieva samo. Ešteže ten dunčo iba hovorí.

Hyundai: The Chase

V Amerike už majú modelový rok 2017 a k jeho novinkám patrí aj omladený Hyundai Elantra. V tomto spote automobilka propaguje jeho technické novinky, ktoré, ako sa ukáže, neslúžia iba na zvýšenie pohodlia, ale sú aj v prospech bezpečnosti. Napríklad ak párik bežcov začnú v lese naháňať medvede, môžu si auto naštartovať na diaľku, prostredníctvom multifunkčných hodiniek.

Hyundai: Ryanville

Aj druhý klip propagujúci nový typ Elantra sa zameral na prezentáciu jeho bezpečnostných funkcií. V tomto prípade sú však oveľa užitočnejšie, lebo ich možno využiť aj pri každodennej jazde po meste. Dokazuje to dvojica slečien stretávajúca samých mužov vyzerajúcich ako Ryan Reynolds. Prekvapené prehliadnu zebru, po ktorej ide opäť Ryan Reynolds, našťastie sa však nič nestane, lebo nový Hyundai má systém detekujúci chodcov s automatickým brzdením.

Hyundai: First Date

Hyundai patrí k výrobcom, ktorí prepojili palubný systém vozidla s externými zariadeniami, ako sú napríklad multifunkčné hodinky. Vďaka tomu môže napríklad starostlivý otec pustiť svoju dospievajúcu dcéru bez obáv na rande, keď pred tým páriku s radosťou zveril kľúče od svojho nového auta. Celý čas má totiž všetko pod absolútnou kontrolou jediným pohľadom na zápästie.

Hyundai: Better

Automobilový konštruktér musí byť brilantný technik, v práci by mu ale nemala chýbať ani vášeň. Tento klip ukazuje mladého muža od jeho narodenia, cez detstvo, mladosť, až po zamestnanie sa u firmy Hyundai. Má rád autá, až tak, že mu v hrudi bije motor V8. Vďaka tomu to dotiahol od kreslenia si autíčok do zošita až na dizajnéra, ktorý sa podieľal na návrhu konceptu Vision G.

Jeep: Portraits

Značka Jeep oslavuje 75. výročie a pri tej príležitosti pripomína, kde všade tieto autá boli, čo spravili a aké miesto majú v živote každého človeka. Klip predstavuje tváre ľudí, niekoľkých známych, no tiež mnohých neznámych. „Zachoval som si spoločnosť kráľov a kráľovien, no nie som kráľovská výsosť ani svätý.“

Jeep: 4x4ever

Jeep má bohatú históriu, týmto klipom však dokazuje, že žije hlavne prítomnosťou a budúcnosťou. Hlavnú rolu v ňom hrajú mladí ľudia, milujúci zábavu a dobrodružstvo. Každému je pritom jasné, že sa tieto autá aj vo svojej modernej podobe dokážu vysporiadať s rozbitými cestami a náročnými povrchmi tak ako sa na pravý off-road patrí.

Kia: Walken Closet

Čo je lepšie, ostať konzervatívny, alebo vyskúšať aj nejaký experiment? Nosiť stále béžové ponožky, alebo si raz dať aj farebné? Dodržiavaním tradícií človek zväčša nič nepokazí, ale zasa riskuje, že nezažije nič nové. Dosiahne v tomto prípade pokušiteľ, americký herec Christopher Walken svoje?

Mini: Defy Labels

Reklama firmy Mini sa snaží zbúrať stereotypy. Na pomoc jej prišla tenitka Serena Williams, herec Harvey Keitel, korčuliar Tony Hawk, futbalista Abby Wambach, raper T-Pain a basketbalista Randy Johnson. Každý z nich dá Mini nejakú tradičnú nálepku, no rýchlo sa ukáže, že neplatia ani na auto, ani na jeho majiteľa.

Toyota: Heck on Wheels

Toyota Prius nikdy nebola auto, ktoré prináša nejaké vzrušujúce zážitky z jazdy, v novej generácii to však chcú Japonci zmeniť. Oproti predchodcom sa preto zmenila technika, tvary karosérie a v reklame sa do auta posadil slušne oblečený, no divoko jazdiaci mladík, ktorému vo vnútri hučí metalová skladba Heck on Wheels s veršami, upravenými špeciálne pre Prius, driftujúci v zákrutách.

Toyota: The Longest Chase

Toyota sa všemožne snaží zbaviť Prius nálepky nudného auta pre nudných ľudí. V druhom klipe doň preto dokonca posadila štvoricu bankových lupičov, ktorí ho použijú na únik z banky po tom, ako im odtiahli ich pripravený sedan. A spravili dobre, vďaka dojazdu sa dostanú oveľa ďalej než policajti a keď tí unavení zaspia, ešte sa im aj podarí okolo nich nehlučne prešmyknúť.


Najnovšie články
Bugatti Chiron mohlo vyzerať aj takto

V dnešných dňoch sa značka Tatra zameriava skôr na nákladné automobily. V minulosti však produkovala aj skvosty ako Tatra 600 Tatraplan.

Československý veterán Tatra 600 v dražbe

Japonský sedan sa zmení takmer na nepoznanie. Pod kompletne prepracovanou karosériou sa skrýva známa technika.

Mitsubishi Lancer čaká veľký facelift

Koncern pôvodne zamýšľal investovať okolo 1 miliardy USD s cieľom zvýšiť svoj podiel na indickom trhu do roku 2020 na 3,6 %. Ako sa však ukázalo, na tomto trhu...

Koncern GM zastavil investíciu v Indii

Jeden malý kamienok dokáže motoristom pripraviť nejeden problém. Presne v momente, keď poškodí čelné sklo ich automobilu.

Poškodené čelné sklo: Čo znamená v praxi?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 26. júla 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Zakladateľ chorvátskej spoločnosti ukázal elektrické kupé v akcii na krátkom šote nakrútenom dvomi kamerami.

Takto zrýchľuje Rimac Concept_One
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×