Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto je 50 najrýchlejších sériových áut na svete

Využiť maximálnu rýchlosť je dnes už nadmieru ťažké, stále je to však parameter, ktorý môže dať autu neopakovateľnú prestíž. Týchto päťdesiat sa skutočne nemá za čo hanbiť, hranicu 400 km/h pokorí viacero z nich.
51 32 príspevkov 08.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Maximálna rýchlosť má dnes stále menší význam, a to dokonca aj v prípade športových automobilov najvyšších tried. Sú totiž schopné prekonať hranice, na ktoré už pomaly nie je priestor nielen na cestách, ale dokonca ani na pretekárskych okruhoch. Výnimkou by mohli byť snáď len slovenské cesty. Určite nie kvôli kvalite asfaltu, ale pre úpravu zákona o cestnej premávke a zákona o priestupkoch z dielne ministerstva vnútra Roberta Kaliňáka, vďaka ktorej sa môžete na Slovensku rútiť aj rýchlosťou 400 km/h a o vodičský preukaz neprídete. Stačí, keď budete mať pri sebe 800 eur a môžete pokračovať veselo ďalej.

Kde sú v súčasnosti limity najrýchlejších áut na svete? Ležia ďaleko za magickou hranicou 400 km/h  51 fotografií v galérii Kde sú v súčasnosti limity najrýchlejších áut na svete? Ležia ďaleko za magickou hranicou 400 km/h

Napriek tomu, že výrobcovia superšportov sa už dlhšiu dobu zameriavajú najmä na iné oblasti jazdnej dynamiky, neznamená to, že by po korune kráľa rýchlosti medzi sériovými autami už nik netúžil. Do boja sa však zväčša vrhli firmy, ktoré akoby iný cieľ ani nemali. Pre oficiálne uznanie rekordu Guinnessovou knihou pritom musí značka splniť ešte jednu podmienku – vyrobiť zo svojho auta aspoň 30 exemplárov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Pozrite sa s nami na päťdesiat najrýchlejších automobilov súčasného sveta. Väčšina z nich nesie známe značky a niet dôvod pochybovať o hodnovernosti ich parametrov. Sú však medzi nimi aj také, ktoré sa zatiaľ dopracovali len do fázy prototypu a dokonca aj zopár, existujúcich pravdepodobne len na papieri.

˃˃˃ 50 najrýchlejších áut sveta prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×