Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ferrari 335 Sport prepísalo históriu

Najdrahšie predané auto všetkých čias je opäť z Maranella. Takmer šesťdesiatročný roadster má súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy.
10 1 príspevok 06.02.2016 / Marek Pokrývka

Na svete sa nájde veľké množstvo starých automobilov, za ktoré sú zberatelia ochotní vysoliť miliónové čiastky v librách, dolároch či eurách. Zástupcovia značky Ferrari však spomedzi nich z nejakého dôvodu vynikajú. Záujemcov o kúpu nútia siahať na svoje kontá s podstatne väčšou agresivitou než pri iných veteránoch a celkom bezpečne vládnu rebríčku rekordných hodnôt vyplatených za stroj so štyrmi kolesami. V týchto dňoch sa na jeho vrchol postavil nový vládca.

10 fotografií v galérii

Počas parížskej aukcie Retromobile organizovanej spoločnosťou Arcturial Motorcars sa pod kladivko dostalo Ferrari 335 Sport s karosériou Scaglietti. Ide o pretekársky model z roku 1957. Keďže je bezchybne zreštaurovaný, má za sebou súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy, odhady na jeho predajnú cenu boli odvážne. Nakoniec sa potvrdili. Vozidlo sa predalo za astronomických 32,1 milióna eur. Takmer šesťdesiatročné Ferrari tak prekonalo všetky doterajšie sumy a prepísalo históriu.

10 fotografií v galérii

Najdrahšie predané auto všetkých čias je teda opäť z Maranella. Dvojmiestny roadster s typickou červenou farbou má pod kapotou štvorlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 287 kW (390 k), ktorý je naozaj slušný aj na súčasnosť. V jeho dobe šlo o senzáciu. Vozidlo so suchou hmotnosťou 880 kilogramov dokázal motor so šiestimi karburátormi Weber rozbehnúť na maximálne tempo 300 km/h. Brzdy boli napriek tomu stále bubnové.

10 fotografií v galérii

Ferrari 335 Sport po prvýkrát súťažilo na vytrvalostných pretekoch v Sebringu, kde finišovalo na šiestom mieste. Z legendárneho podujatia Mille Miglia si odnieslo striebro a okrem toho sa počas 24-hodinového zápolenia v Le Mans stalo historicky prvým automobilom s rýchlostným priemerom nad 200 km/h. Za jeho volantom sa vystriedalo množstvo slávnych mien. Okrem iných ho v roku 1958 šoféroval aj Sir Stirling Moss, ktorý s ním zvíťazil na kubánskej Grand Prix.


Najnovšie články
Chlapec takmer zapálil čerpaciu stanicu

Na oslavu svojho výročia pripravil americký tuner tmavé kupé s poriadnymi svalmi. Vyšľachtený žrebec zhltne stovku za zhruba tri sekundy.

Hennessey Mustang HPE800: Čierny rytier

Najmladší člen rodiny Super Series má prepracované tvary, komponenty pripravené pre motoršport a vypitvaný interiér.

McLaren 570S sa chystá na okruhy

Porsche už o pár dní predstaví novú Panameru. Má najvyššie ambície: chce byť športová, elegantná, rýchla, kvalitná a dokonca aj ekologická.

Porsche Panamera: Unikli prvé fotografie

Väčšina peňazí sa použije na kompenzácie 482 000 vlastníkov áut s naftovým motorom, ktorých sa škandál dotkol. Dohoda je zatiaľ predbežná a jej podmienky sa...

VW by mal v USA zaplatiť vyše 10 mld. USD

Pretekársky stroj vymenil hybridný pohon využívajúci šesťvalec za rýdzo batériovú sústavu. Za jeho volant sa posadí Tetsuya Yamano.

Elektrická Acura NSX ide na Pikes Peak

Menšieho brata Talismanu prezradil používateľský manuál, ktorého zábery zverejnila česká stránka. Sedan má mať na dĺžku 4 630 milimetrov.

Štvordverový Mégane hlási návrat
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×