Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Ferrari 335 Sport prepísalo históriu

Najdrahšie predané auto všetkých čias je opäť z Maranella. Takmer šesťdesiatročný roadster má súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy.
10 1 príspevok 06.02.2016 / Marek Pokrývka

Na svete sa nájde veľké množstvo starých automobilov, za ktoré sú zberatelia ochotní vysoliť miliónové čiastky v librách, dolároch či eurách. Zástupcovia značky Ferrari však spomedzi nich z nejakého dôvodu vynikajú. Záujemcov o kúpu nútia siahať na svoje kontá s podstatne väčšou agresivitou než pri iných veteránoch a celkom bezpečne vládnu rebríčku rekordných hodnôt vyplatených za stroj so štyrmi kolesami. V týchto dňoch sa na jeho vrchol postavil nový vládca.

10 fotografií v galérii

Počas parížskej aukcie Retromobile organizovanej spoločnosťou Arcturial Motorcars sa pod kladivko dostalo Ferrari 335 Sport s karosériou Scaglietti. Ide o pretekársky model z roku 1957. Keďže je bezchybne zreštaurovaný, má za sebou súťažnú minulosť a vznikli z neho iba štyri kusy, odhady na jeho predajnú cenu boli odvážne. Nakoniec sa potvrdili. Vozidlo sa predalo za astronomických 32,1 milióna eur. Takmer šesťdesiatročné Ferrari tak prekonalo všetky doterajšie sumy a prepísalo históriu.

10 fotografií v galérii

Najdrahšie predané auto všetkých čias je teda opäť z Maranella. Dvojmiestny roadster s typickou červenou farbou má pod kapotou štvorlitrový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 287 kW (390 k), ktorý je naozaj slušný aj na súčasnosť. V jeho dobe šlo o senzáciu. Vozidlo so suchou hmotnosťou 880 kilogramov dokázal motor so šiestimi karburátormi Weber rozbehnúť na maximálne tempo 300 km/h. Brzdy boli napriek tomu stále bubnové.

10 fotografií v galérii

Ferrari 335 Sport po prvýkrát súťažilo na vytrvalostných pretekoch v Sebringu, kde finišovalo na šiestom mieste. Z legendárneho podujatia Mille Miglia si odnieslo striebro a okrem toho sa počas 24-hodinového zápolenia v Le Mans stalo historicky prvým automobilom s rýchlostným priemerom nad 200 km/h. Za jeho volantom sa vystriedalo množstvo slávnych mien. Okrem iných ho v roku 1958 šoféroval aj Sir Stirling Moss, ktorý s ním zvíťazil na kubánskej Grand Prix.


Najnovšie články
Tata Motors zarába na divízii JLR

V ruskej tajge často dochádza dych aj renomovaným terénnym automobilom. Monštruózne off-roady s konzervatívnou technikou, vyrábané kúsok od Moskvy, však dokážu...

Trekol: Poznajú ruské autá slovo prekážka?

Spoločnosť Normbenz SK prináša na slovenský trh nové prémiové palivo TOP N Plus Prémium Diesel, ktoré je šetrnejšie k motoru auta a zaručí jeho vyšší výkon.

Nová prémiová nafta TOP N Plus na čerpacích staniciach LUKOIL

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 31. mája 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Do kolóny vo vysokej rýchlosti vrazí kamión, pričom šoféra i jeho dopravný prostriedok pritlačí na druhé nákladné auto.

Čínsky muž v pasci medzi vozidlami

Francúzsky hatchback zdedil techniku svojho väčšieho brata. Automobilka hovorí o koncepte, no obmedzenú výrobu nemožno vylúčiť.

Renault Clio R.S. 16: Dvojliter a manuál

Nemecký koncern BMW mieni aj naďalej investovať do rozvoja elektromobility, i keď výrobné náklady zostávajú vysoké. BMW naďalej pracuje aj na technológii...

BMW staví na plug-in hybridy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×