Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi RS Q3 prilákalo ďalšie kone

Kompaktné SUV vo verzii Performance zvládne šprint 0-100 km/h za 4,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 270 km/h.
13 5 príspevkov 06.02.2016 / Marek Pokrývka

Na jeseň predstavilo Audi posilnené verzie príbuzných športových áut RS6 a RS7 s prívlastkom Performance. Rovnaké označenie teraz aplikovalo na nižšieho člena športovej hierarchie, model RS Q3. Zhodný je aj recept zameraný najmä na zvýšenie výkonu pohonnej jednotky.

Audi RS Q3 Performance má maximálny výkon 270 kW (367 k) 13 fotografií v galérii Audi RS Q3 Performance má maximálny výkon 270 kW (367 k)

Prepĺňaný 2,5-litrový päťvalec v tomto SUV dostal do vienka zlepšené chladenie a výkonnejšiu palivovú pumpu, čo spolu s upravenými dátami v riadiacej jednotke stačilo na prilákanie ďalších 27 koní pod kapotu. Motor má teda maximálny výkon 270 kW (367 k). Krútiaci moment stúpol pri úprave na 465 Nm, pričom agregát ho posiela do upravenej prevodovky.

Výsledkom týchto zmien je skresaniu času potrebného na šprint 0-100 km/h o štyri desatiny. Kompaktné SUV vo verzii Performance zvládne túto disciplínu za 4,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 270 km/h. Od klasickej verzie tohto modelu sa môže líšiť aj podvozkom. Za príplatok je tu k dispozícii špecificky nastavené pruženie, ktorého súčasťou sú adaptívne tlmiče.

Navonok sú rozdiely od štandardného vyhotovenia iba kozmetické 13 fotografií v galérii Navonok sú rozdiely od štandardného vyhotovenia iba kozmetické

Navonok nie je tento variant nijako výrazne prepracovaný, rozdiely sú iba kozmetické. Základným poznávacím znamením je titánový finiš na viacerých dielcoch. Sivý povrch majú dvadsaťpalcové disky kolies, časti predného nárazníka, ale aj spätné zrkadlá a lem masky chladiča. Interiér je štandardne bohato vybavený a nájdeme v ňom karbónové obklady.

Aby sa do tejto kabíny mohli prípadní záujemcovia posadiť, musia si pripraviť minimálne 61-tisíc eur. Túto sumu si za RS Q3 Performance pýta výrobca z Ingolstadtu na domácom nemeckom trhu. Príplatok oproti štandardnému vyhotoveniu teda dosahuje výšku zhruba päťtisíc.


Najnovšie články
Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu

Volkswagen sa chce postaviť budúcim trendom v oblasti mobility a služieb, preto vytvorí špeciálnu, v poradí 13. koncernovú značku. Jej meno aj náplň predstaví...

VW vytvorí 13. koncernovú značku

Dobré skutky sa dajú robiť na rôzne spôsoby. Britský filantrop sa rozhodol, že vyvinie ideálne auto pre chudobné africké štáty. Teraz je vozidlo hotové!

Užitkový Ox: Rozhýbe táto skladačka Afriku?

Existujú ojazdené vozidlá, ktoré sa predávajú ako teplé rohlíky. A potom sú tu také, na ktoré v autobazároch sadá prach. Ponúkame prehľad desiatich áut, ktoré...

10 jazdených áut, ktoré sa najťažšie predávajú

V prípade dvojice modelov sa nekonalo žiadne sklamanie, s plným počtom hviezdičiek odišiel manažérsky Mercedes i francúzske SUV.

Euro NCAP: Nová trieda E a Peugeot 3008
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×