Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Unikátna mapa: Presne tu na vás číhajú radary

VAŠA TÉMA Ministerstvo vnútra vypísalo súťaž na vytvorenie systému 1 341 kontrolných bodov, ktoré budú sledovať priestupky. Ponúkame interaktívnu mapu prvých schválených 739 kamier a radarov. Pozrite sa, detailne na trasy a miesta, kde polícia vaše omyly zachytí a odmení pokutou.
2 201 príspevkov 05.02.2016 / Soňa Zverková

Minister vnútra Robert Kaliňák už pred rokom avizoval vytvorenie celoslovenského systému kamier a radarov, ktorý bude v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti sledovať najčastejšie dopravné priestupky, predovšetkým rýchlosť, predchádzanie, zastavenie alebo státie či vjazd na železničné priecestia v čase, keď je to zakázané.

Ponúkame vám plne aktívnu mapu, ktorú sme vytvorili na základe GPS súradníc 739 kontrolných bodov, ktoré by mali byť funkčné najneskôr do konca tohto roka. Na konci článku nájdete aj prehľadnú tabuľku s presnými počtami kamier a radarov podľa krajov a sledovaného priestupku.

Detailná mapa: Pozrite sa, kde vás budú sledovať radary a kamery


Návod: Ako použiť mapu s radarmi

1. Priblížte si oblasť, ktorá vás zaujíma

Interaktívnu mapu je možné priblížiť do najmenších detailov, aby ste videli, kde presne sa zariadenia nachádzajú, napríklad, na vašich najčastejších trasách. Zobrazenie môžete priblížiť alebo vzdialiť jednoducho tlačidlami „+“ a „-“ v ľavom dolnom rohu mapy, prípadne podržaním tlačidla „CTRL“ a otočením kolieska na myši. Ak chcete mapu zväčšiť na celú obrazovku, kliknite kurzorom na štvorček v pravom hornom rohu.

2. Zistite, aký priestupok kamera sníma

Nie všetky zariadenia budú merať prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. Systém bude monitorovať aj iné priestupky, napríklad, nezastavenie na stopke, nedanie prednosti v jazde či nerešpektovanie zákazu zastavenia. Ak chcete vedieť, čo presne konkrétny prístroj vyhodnocuje, kliknite na jeho ikonu a zobrazí sa vám popis. Ak kliknete na obdĺžnik v ľavom hornom rohu, ukáže sa vám zjednodušená legenda.


Rezort koncom januára vypísal verejnú súťaž v hodnote 140 miliónov eur na systém, ktorý má spočiatku pozostávať zo 739 kontrolných bodov. Postupne by mal tento počet vzrásť až na vyše 1.300, pred rokom sa hovorilo o čísle 1.341 bodov. Náklady sa však oproti predchádzajúcim odhadom poriadne zvýšili. Kým pred rokom hovoril Kaliňák o sume 49 miliónov eur, čo by v jednoduchom matematickom prepočte na vytvorenie jedného bodu znamenalo sumu 36.540 eur, po novom už ide o 104.400 eur na kus. Pochopiteľne táto cena nezahŕňa len samotný prístroj, ale aj softvér, káblové prepojenia, personálne zabezpečenie, údržbu a podobne, i tak však ide o extrémne nákladnú položku.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Ako to bude fungovať

Polícia vlani v rámci objektívnej zodpovednosti zaevidovala 7 032 priestupkov, najčastejšie išlo o prekročenie rýchlosti a nezastavenie na „stopke“. V súčasnosti je naplánovaných 739 bodov, z čoho meranie rýchlosti tvorí takmer polovicu. Z 360 radarov bude len 200 trvalo umiestnených a aktívnych, zvyšné pozície tvoria skrinky, do ktorých bude možné v prípade potreby radar nainštalovať. Inými slovami, 160 radarov bude po Slovensku kolovať. Kaliňák však zdôraznil, že mapu, ktorú rezort vnútra zverejní pred spustením prevádzky systému, budú aktualizovať podľa toho, ako sa umiestnenie pohyblivých zariadení bude meniť.

zdroj: Ministerstvo vnútra 2 fotografie v galérii zdroj: Ministerstvo vnútra

Všetky informácie sa budú zhromažďovať v Centre dopravných informácií, ktoré by chcel rezort vytvoriť v Banskobystrickom kraji. Centrum získané údaje spracuje, autorizuje a v rámci inštitútu objektívnej zodpovednosti odošle vlastníkovi vozidla. Tak, aby sa minimalizoval priamy kontakt medzi motoristom a správnym orgánom. Systém bude spracúvať aj dopravné informácie, ktoré bude motoristom poskytovať v reálnom čase, napríklad o dopravných zápchach, nehodách či stave vozovky.

V rámci objektívnej zodpovednosti naďalej platí, že ak vodič zaplatí dve tretiny pokutu do 15 dní, pokuta sa považuje za uhradenú v plnej výške a vec sa uzatvorí. Pre úplnosť dodáme, že výhovorky neobstoja. Ak majiteľ vozidla tvrdí, že priestupok spáchal niekto iný, no vina označeného vodiča sa nepotvrdí, polícia pokračuje v správnom konaní voči vlastníkovi auta. Ide o prípady, keď, napríklad, nie je možné zistiť alebo preukázať vinu danej osoby.

zdroj: Ministerstvo vnútra 2 fotografie v galérii zdroj: Ministerstvo vnútra


Najnovšie články
Ford Mustang: Kabrio roztrhané na kusy

Šestka z Hirošimy prichádza s mnohými novinkami. Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá, Japonci ale poriadne zapracovali na technologickej výbave a znateľne...

Inovovaná Mazda6: Ďalší krok k dokonalosti

Polčasová modernizácia priniesla kozmetickú retuš, modernejší multimediálny systém a v prípade crossoveru aj silný turbomotor.

Kia omladzuje typy Carens a Soul

Od sitkomov k najúspešnejšej motoristickej relácii. Tak sa dá v krátkosti zhrnúť pôsobenie Matta LeBlanca. Najnovšie si v Top Geare výrazne polepšil, jeho plat...

Top Gear: LeBlanc teraz zarába štvornásobok

Svoje prvé veľké SUV chce Škoda využiť na otvorenie nových trhov. Okrem USA by to mohla byť aj Južná Kórea.

Škoda mieri do Južnej Kórey

Ford uvádza na starom kontinente praktickejšiu verziu malého hot-hatchu, ktorá sa v zámorských obchodoch dala kúpiť už dlhší čas.

Fiesta ST: Päť dverí aj pre Európu

Podľa agentúry Reuters protest viedol k výpadku 114 000 vozidiel v celkovej hodnote 2,5 bilióna wonov (2,02 miliardy eur). Ide tak o najväčšiu stratu vyvolanú...

Hyundai zažil po 12 rokoch celonárodný štrajk
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×