Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Sci-fi či realita? Aj toto chystajú automobilky

Dnešné autá vedia napríklad dozrieť na vodiča, či neopúšťa svoj pruh, alebo mu pomôcť pri parkovaní. Čo však výrobcovia pripravujú a čo dokáže technika už o niekoľko rokov?
16 6 príspevkov 04.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Jednou z oblastí, v ktorej sa dnešné automobily vyvíjajú najdynamickejšie, sú rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Stále častejším štandardom aj v nižších triedach je napríklad sledovanie jazdného pruhu, či schopnosť prispôsobiť sa rýchlosťou jazdy vpredu idúcemu vozidlu, o pomocníkoch pri parkovaní už snáď ani nie je potrebné hovoriť.

Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení 16 fotografií v galérii Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení

Automobilky spolu s dodávateľmi pritom naďalej pracujú na zdokonaľovaní súčasnej techniky, aj na rozširovaní jej schopností. Peugeot a Citroën napríklad vyvíjajú systém, ktorý bude schopný rozoznať emócie vodiča, Ford a Opel sa mu snažia zlepšiť orientáciu za tmy a mnohé firmy sa venujú tiež ďalšiemu zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti, napríklad ďalšiemu zdokonaľovaniu airbagov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výrazne sa rozširujú tiež možnosti komunikácie automobilov vzájomne medzi sebou, aj s ďalšími prvkami infraštruktúry, napríklad s dopravnými zariadeniami (napríklad semaformi). Výsledkom by mala byť vyššia bezpečnosť, ale tiež lepšia plynulosť dopravy, napríklad vďaka neustálej zelenej vlne pred autom. Pozrime sa v galérii na akých novinkách automobilky pracujú aktuálne, prípade ešte nedávno pracovali a porovnajme si ich s tým, čo už poznáme zo sériovej výroby.

˃˃˃ Prehľad a ilustrácie technických lahôdok prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Rekordná jazda One:1 na VMax 200

Francúzska automobilka Peugeot predstavila v predpremiére svoj nový typ 3008, ktorým vstupuje medzi kompaktné SUV. Prinášame vám prvé dojmy z prezentácie.

Peugeot 3008 sa zmenil na klasické SUV

Supra z amerického štátu Tennessee najazdila ohromné kilometre bez akýchkoľvek väčších opráv. Jej šesťvalec je prakticky nedotknutý.

Tento japonský športiak je nesmrteľný

Známy grafik pretvoril omladený sedan na kombi, ktoré by si nepochybne našlo svojich fanúšikov. S výrobou však počítať nemožno.

Vízia: Lexus ES SportCross

Projekt výstavby mosta v Čadci plánuje ministerstvo dopravy financovať s pomocou Európskeho fondu regionálneho rozvoja cez Operačný program Integrovaná...

Most Horelica v Čadci postavia nanovo

Hybridné kupé sa prestalo vyrábať ešte vo februári. Za zhruba tri roky vzniklo približne 2 800 exemplárov tohto modelu.

Cadillac ELR v tichosti skončil

V nedávnej histórii sveta áut môžeme nájsť skutočné klenoty, ale tiež slepé uličky vývoja. Pozrite sa s nami na desať sériovo vyrábaných áut s jedinečným...

10 automobilov s unikátnymi motormi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×