Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sci-fi či realita? Aj toto chystajú automobilky

Dnešné autá vedia napríklad dozrieť na vodiča, či neopúšťa svoj pruh, alebo mu pomôcť pri parkovaní. Čo však výrobcovia pripravujú a čo dokáže technika už o niekoľko rokov?
16 6 príspevkov 04.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Jednou z oblastí, v ktorej sa dnešné automobily vyvíjajú najdynamickejšie, sú rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Stále častejším štandardom aj v nižších triedach je napríklad sledovanie jazdného pruhu, či schopnosť prispôsobiť sa rýchlosťou jazdy vpredu idúcemu vozidlu, o pomocníkoch pri parkovaní už snáď ani nie je potrebné hovoriť.

Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení 16 fotografií v galérii Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení

Automobilky spolu s dodávateľmi pritom naďalej pracujú na zdokonaľovaní súčasnej techniky, aj na rozširovaní jej schopností. Peugeot a Citroën napríklad vyvíjajú systém, ktorý bude schopný rozoznať emócie vodiča, Ford a Opel sa mu snažia zlepšiť orientáciu za tmy a mnohé firmy sa venujú tiež ďalšiemu zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti, napríklad ďalšiemu zdokonaľovaniu airbagov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výrazne sa rozširujú tiež možnosti komunikácie automobilov vzájomne medzi sebou, aj s ďalšími prvkami infraštruktúry, napríklad s dopravnými zariadeniami (napríklad semaformi). Výsledkom by mala byť vyššia bezpečnosť, ale tiež lepšia plynulosť dopravy, napríklad vďaka neustálej zelenej vlne pred autom. Pozrime sa v galérii na akých novinkách automobilky pracujú aktuálne, prípade ešte nedávno pracovali a porovnajme si ich s tým, čo už poznáme zo sériovej výroby.

˃˃˃ Prehľad a ilustrácie technických lahôdok prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Symfónia dvanásťvalcových superšportov

Nevšedný model sa od štandardných kúskov odlišoval na prvý pohľad. Okrem novej tváre mal červený interiér a pod kapotou 5,6-litrový osemvalec.

Mercedes si pripomenul špeciálne Géčko

Technický manažér Audi Stefan Knirsch s okamžitou platnosťou zložil funkciu a opúšťa automobilku.

Dieselgate: Knirsch okamžite opúšťa Audi

Možno kúpiť auto a neprerobiť? V niektorých prípadoch áno a vôbec nemusí ísť len o exkluzívne modely. Prinášame vám niekoľko osvedčených tipov na jazdené autá,...

Jazdené autá, na ktorých nemôžete prerobiť

Elektrický päťdverový hatchback trochu pripomína Up!, no má futuristické tvary, konštrukciu bez B-stĺpika a posuvné zadné dvere.

Nový elektromobil VW na náčrtoch

Koncept s prívlastkom X-Perience príde do Paríža. Od štandardného modelu sa odlišuje len v detailoch ako sú nárazníky, kolesá a svetlá výška.

Seat Ateca s drsnejším vzhľadom

Audi, BMW a Mercedes chcú v rámci spoločného projektu umožniť výmenu dát medzi vozidlami. Informácie sa budú týkať najmä premávky a budú sa zdieľať anonymne.

Autá si budú vymieňať dáta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×