Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Sci-fi či realita? Aj toto chystajú automobilky

Dnešné autá vedia napríklad dozrieť na vodiča, či neopúšťa svoj pruh, alebo mu pomôcť pri parkovaní. Čo však výrobcovia pripravujú a čo dokáže technika už o niekoľko rokov?
16 6 príspevkov 04.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Jednou z oblastí, v ktorej sa dnešné automobily vyvíjajú najdynamickejšie, sú rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Stále častejším štandardom aj v nižších triedach je napríklad sledovanie jazdného pruhu, či schopnosť prispôsobiť sa rýchlosťou jazdy vpredu idúcemu vozidlu, o pomocníkoch pri parkovaní už snáď ani nie je potrebné hovoriť.

Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení 16 fotografií v galérii Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení

Automobilky spolu s dodávateľmi pritom naďalej pracujú na zdokonaľovaní súčasnej techniky, aj na rozširovaní jej schopností. Peugeot a Citroën napríklad vyvíjajú systém, ktorý bude schopný rozoznať emócie vodiča, Ford a Opel sa mu snažia zlepšiť orientáciu za tmy a mnohé firmy sa venujú tiež ďalšiemu zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti, napríklad ďalšiemu zdokonaľovaniu airbagov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výrazne sa rozširujú tiež možnosti komunikácie automobilov vzájomne medzi sebou, aj s ďalšími prvkami infraštruktúry, napríklad s dopravnými zariadeniami (napríklad semaformi). Výsledkom by mala byť vyššia bezpečnosť, ale tiež lepšia plynulosť dopravy, napríklad vďaka neustálej zelenej vlne pred autom. Pozrime sa v galérii na akých novinkách automobilky pracujú aktuálne, prípade ešte nedávno pracovali a porovnajme si ich s tým, čo už poznáme zo sériovej výroby.

˃˃˃ Prehľad a ilustrácie technických lahôdok prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Tínedžer zničil mamino luxusné SUV

Pretekársky model má za sebou iba 109 kilometrov. Pod jeho vysokú cenu sa podpísala špičková dynamika i výborný stav.

Na predaj je exkluzívne Porsche 924 GTR

Špičková verzia kupé dostala jedovatý zelený lak, drsný bodykit, riadenie zadnej osi a maximálny výkon 430 kW (585 k).

Mercedes-AMG GT R: Nemecká beštia

Podľa komisárky pre vnútorný trh nie je čestné, ak sa VW ukrýva za právne kľučky. "Nie je mojou úlohou radiť Volkswagenu. No správať sa k spotrebiteľom...

Brusel vyzýva VW k odškodneniu spotrebiteľov v Európe

Otvorený model GT12 je exkluzívnym produktom divízie Q, ktorý sa nebude sériovo vyrábať. Jediný kus vznikol na konkrétnu objednávku.

Aston odhalil svoj najsilnejší roadster

VAŠA TÉMA Vyhradené parkovacie miesta či státie na chodníku pozdĺž žltej súvislej čiary. Kedy polícia vozidlo odtiahne a kedy použije papuču?

Ako parkovať, aby vám neodtiahli vaše auto?

Dráma menom brexit otriasla finančnými a akciovými trhmi, ropa však klesla len minimálne a palivá dokonca vzrástli. Napriek tomu by mohli maloobchodné ceny...

Palivá budú mierne lacnejšie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×