Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sci-fi či realita? Aj toto chystajú automobilky

Dnešné autá vedia napríklad dozrieť na vodiča, či neopúšťa svoj pruh, alebo mu pomôcť pri parkovaní. Čo však výrobcovia pripravujú a čo dokáže technika už o niekoľko rokov?
16 6 príspevkov 04.02.2016 / Redakcia AUTO BILD

Jednou z oblastí, v ktorej sa dnešné automobily vyvíjajú najdynamickejšie, sú rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Stále častejším štandardom aj v nižších triedach je napríklad sledovanie jazdného pruhu, či schopnosť prispôsobiť sa rýchlosťou jazdy vpredu idúcemu vozidlu, o pomocníkoch pri parkovaní už snáď ani nie je potrebné hovoriť.

Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení 16 fotografií v galérii Keďže pri náraze zboku auta poskytuje karoséria menšiu mieru ochrany, hľadajú sa rôzne cesty ako ju zvýšiť. Tento systém využíva nafukovací vankúš v sedadle, ktorý krátko pred bočným nárazom zatlačí vodiča pár centimetrov v smere síl, pôsobiacich pri náraze. Zníži sa tým jeho zrýchlenie, teda zaťaženie jeho organizmu, čo môže zmenšiť aj rozsah, resp vážnosť jeho zranení

Automobilky spolu s dodávateľmi pritom naďalej pracujú na zdokonaľovaní súčasnej techniky, aj na rozširovaní jej schopností. Peugeot a Citroën napríklad vyvíjajú systém, ktorý bude schopný rozoznať emócie vodiča, Ford a Opel sa mu snažia zlepšiť orientáciu za tmy a mnohé firmy sa venujú tiež ďalšiemu zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti, napríklad ďalšiemu zdokonaľovaniu airbagov.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Výrazne sa rozširujú tiež možnosti komunikácie automobilov vzájomne medzi sebou, aj s ďalšími prvkami infraštruktúry, napríklad s dopravnými zariadeniami (napríklad semaformi). Výsledkom by mala byť vyššia bezpečnosť, ale tiež lepšia plynulosť dopravy, napríklad vďaka neustálej zelenej vlne pred autom. Pozrime sa v galérii na akých novinkách automobilky pracujú aktuálne, prípade ešte nedávno pracovali a porovnajme si ich s tým, čo už poznáme zo sériovej výroby.

˃˃˃ Prehľad a ilustrácie technických lahôdok prinášame v galérii ˂˂˂


Najnovšie články
Mercedes-AMG GT R na Nordschleife

Športová divízia švédskej automobilky ponúka pre kombi balík doplnkov. Zoznámili sme sa s nimi v silnom naftovom vyhotovení.

Test Volvo V60 D5: Ochutnávka Polárky

Agentúra otestovala štyri nové modely, z ktorých všetky získali päť hviezdičiek. V dvoch prípadoch však bol podmienkou bezpečnostný balík.

Euro NCAP: Naplno bodoval Levorg i Scénic

Range Rover Evoque Cabriolet je výnimočný sám o sebe. Nemecký úpravca Hamann však jeho exkluzivitu posunul ešte o level vyššie.

Hamann si do parády zobral otvorený Evoque

Po Volkswagene sa v zameriavači amerických právnikov ocitol aj jeho dodávateľ. Zažalovali ho pre aktívnu spoluúčasť na podvodoch s emisiami, nakoľko...

Dieselgate: Bosch na lavici obžalovaných

Veľký francúzsky liftback má futuristický dizajn, výstredný interiér a hybridný pohon. Odpružený je hydraulickými vankúšmi.

Citroën CXperience: Luxusné ambície

Moderné technológie majú svoje muchy. Zlodejom stačí v súčasnosti správny softvér a automobil im nekladie takmer žiadny odpor. Takto sa im podarilo ukradnúť...

Účinná finta zlodejov: Ukradli desiatky vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×