Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Mercedes GLC: Nezaprie rodokmeň

Nástupca typu GLK láka na mnoho kvalít. Má objemnejší interiér, silný naftový štvorvalec a výborný vzduchový podvozok.
37 40 príspevkov 03.02.2016 / Marek Pokrývka

Vlani v lete urobil Mercedes zásadnú rošádu. Dosluhujúcu triedu GLK nahradilo vozidlo s označením GLC, ktoré sa od svojho predchodcu líši menom i dizajnom. To sa ocitlo v dôležitej kategórii stredne veľkých prémiových SUV. V horizonte dvoch rokov sa do nej chystajú aj ďalšie generácie konkurentov od Audi a BMW, trojcípa hviezda preto musela myslieť dopredu.

Potvrdí Mercedes GLC pozitívne dojmy po komplexnejšej previerke? 37 fotografií v galérii Potvrdí Mercedes GLC pozitívne dojmy po komplexnejšej previerke?

Čo sa v type GLC skrýva sme mali šancu ochutnať počas zahraničných kilometrov už krátko po premiére. Z našej prvej jazdy s novinkou sme si odniesli prakticky iba pozitívne dojmy. No potvrdí ich novinka po komplexnejšej previerke na slovenskom asfalte? Zisťovali sme to v teste dobre vybaveného modelu so silnejšou naftovou motorizáciou GLC250d.

Dobre známy dizajnový jazyk

Mercedes GLK sa dal ľahko zapamätať vďaka svojim výrazne hranatým tvarom, ktorými toto vozidlo vynikalo spomedzi konkurentov. Jeho nástupca sa však vybral inou cestou. Využíva dobre známy dizajnový jazyk a líniami svojej karosérie ide v šľapajách najnovších vozidiel zo Stuttgartu. Pri pohľade zvonku vyzerá ako trochu vypapané kombi triedy C.

V porovnaní s kombi triedy C je GLC kratšie, širšie a podstatne vyššie 37 fotografií v galérii V porovnaní s kombi triedy C je GLC kratšie, širšie a podstatne vyššie

Svojho príbuzného evokuje SUV tvarom svetlometov, maskou chladiča či koncových svetlami. Spoločných rysov je dosť. Samozrejme, málo nie je ani rozdielov. Vo všeobecnosti možno povedať, že vozidlo sa pravdepodobne bude páčiť širšiemu okruhu zákazníkov než typ GLK. Pôsobí pomerne atraktívne, čo v našom prípade umocnil exteriérový balík AMG obsahujúci aj dvadsaťpalcové disky.

Samozrejme, v porovnaní so spomínaním kombíkom sa GLC odlišuje viacerými rozmermi. Je o niečo kratšie, širšie a najmä podstatne vyššie. Zároveň má väčší rázvor náprav, ktorý sa predĺžil o približne tri centimetre. Zásadným rozdielom je hmotnosť. SUV má podľa tabuliek 135 kilogramov navyše, no oproti svojmu hranatému predchodcovi je napriek tomu citeľne ľahšie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Interiér sa zmenil iba objemovo

Po usadnutí za volant sme sa opäť nemohli ubrániť pocitu, že toto sme už kdesi videli. Architektúra kabíny je totiž zhodná s triedou C. Za identickou palubnou doskou sa však sedí o niečo vyššie a pasažieri v oboch radoch majú k dispozícii viac priestoru. Do triedy GLC sa bez nejakých problémov zmestia aj vysoké postavy. V našom prípade strop trochu znižovala presklená strecha, no aj napriek tomu zostalo nám zostal nad hlavou dostatok miesta. Ocenili sme aj pohodlné sedadlá. Vpredu mali široké možnosti nastavenia, vrátane regulovateľnej dĺžky sedacej časti.

Do triedy GLC sa bez nejakých problémov zmestia aj vysoké postavy 37 fotografií v galérii Do triedy GLC sa bez nejakých problémov zmestia aj vysoké postavy

V porovnaní s predchodcom je novinka zvnútra citeľne vzdušnejšia a platí to aj pre kufor. Ten ponúka v štandardnom stave objem 550 litrov. Pod dvojitou podlahou pritom obsahuje niekoľko priečinkov na príslušenstvo, ktoré potom nezaberá miesto v samotnom batožinovom priestore.

Prínosom tejto koncepcie je aj to, že sklopené zadné sedadlá nového SUV tvoria s dnom kufra takmer dokonalú rovinu. Mimochodom, uvoľnenie ich operadiel má na starosti elektrina, rovnako ako v prípade Céčka. K dispozícii je potom rovných 1 600 litrov. Príjemnou funkciou je zníženie zadnej časti na nakladanie, ktoré je jedným z prínosov vzduchového pruženia.

V praktickosti teda GLC boduje. Ani z hľadiska odkladacích priestorov nesklame: čo-to sa zmestí do schránky na centrálnej konzole, slušný objem má lakťová opierka a dobre sú na tom priečinky vo dverách. Do tých predných sa bez problémov zmestí napríklad 1,5-litrová fľaša.

Architektúra kabíny nového SUV je prakticky zhodná s Céčkom 37 fotografií v galérii Architektúra kabíny nového SUV je prakticky zhodná s Céčkom

Interiér sa však zmenil iba objemovo, v ostatných smeroch je všetko po starom. Ergonómia ovládania, palubné systémy, ponuka vybavenia, žiadne zásadné odlišnosti od triedy C sme tu nenašli. V našom prípade bolo vozidlo naozaj bohato vybavené, okrem iného disponovalo aj aktívnym asistentom riadenia, sústavou kamier či kvalitne hrajúcou zvukovou sústavou Burmester.

Svižné a nie príliš smädné SUV

Mercedes GLC stojí na rovnakom základe ako Céčko, teoreticky teda zhltne aj motor V8, no automobilka ho do sveta uviedla len so štvorvalcami. Na slovenskom trhu je v súčasnosti na výber jeden benzínový a dva naftové. My sme mali k dispozícii silnejší vznetový agregát, ktorý zo zdvihového objemu 2,1 litra produkuje výkon 150 kW (204 k) a mohutných 500 Nm krútiaceho momentu.

So silnejším vznetovým motorom trvá stovka 7,6 sekundy 37 fotografií v galérii So silnejším vznetovým motorom trvá stovka 7,6 sekundy

Toto nemecké SUV nie je práve malé, ale vďaka parametrom motora dokáže byť celkom svižné. Subjektívne i objektívne: stovka mu trvá 7,6 sekundy a maximálne dosiahne 222 km/h. To sú pre bežného vodiča viac než postačujúce hodnoty. Silu motora pritom štandardne spracúva výborný deväťstupňový automat skombinovaný so systémom 4x4. K spolupráci tohto pohonného reťazca nemáme väčšie výhrady, ich zladenie je na výbornej úrovni.

Napriek nezanedbateľnej hmotnosti a slušnému výkonu však nie je Mercedes GLC250d príliš smädný. My sme s ním dokázali v meste jazdiť za 7,3 litra nafty. Pri jazde po diaľnici priemer stúpol o pol litra, okresné cesty znamenali 5,9-litrový výsledok. Vo všetkých prípadoch je to citeľne viac než udáva výrobca, ale aj s ohľadom na zimné obutie to možno považovať za slušné čísla.

Vzduchové pruženie ako veľké plus

Vznetovému štvorvalcu teda dávame palec nahor, no GLC nás nadchlo najmä svojim podvozkom. Testovaný model bol totiž vybavený príplatkovým vzduchovým pružením pokrsteným Air Body Control. Do klasickej strednej triedy ho prinieslo Céčko a príbuzné SUV sa ním taktiež pýši medzi konkurentmi ako prvé. Možno to vnímať ako veľké plus.

Dvadsaťpalcové disky kolies nie sú pre podvozok problém 37 fotografií v galérii Dvadsaťpalcové disky kolies nie sú pre podvozok problém

Vaky naplnené plynom dávajú tomuto automobilu komfort, ktorým jednoznačne vyniká. Disky kolies s priemerom dvadsať palcov pritom nie sú problém. Aj na takýchto ráfikoch podvozok výborne zvláda valnú väčšinu nerovností a svojich pasažierov hýčka pohodlím, ktoré si zväčša spájame s automobilmi vyšších kategórií. V tomto smere Mercedes GLC naozaj exceluje.

SUV pritom nie je žiadnou rozhojdanou kolískou, na pomery svojej kategórie dokáže jazdiť naozaj solídne aj vo vyššom tempe. Dokazuje to najmä v športovom režime. V rámci neho zvláda zákruty naozaj s prehľadom a náklony karosérie drží v rozumných mantineloch. Predné kolesá svedomito poslúchajú povely volantu. Tuhšie pôsobiace riadenie je pomerne presné a kritiku si nezaslúžia ani slušne fungujúce brzdy. Jazdnými vlastnosťami možno GLC zaradiť medzi najlepších, aj keď tu nemožno hovoriť o nejakom výraznom náskoku ako z hľadiska komfortu.

So všetkými príplatkami za 77-tisíc

S už spomínanou obmedzenou ponukou motorizácii súvisí aj trochu vyššie položená základná cena tohto vozidla. Slovenský importér si za triedu GLC pýta minimálne 44 970 eur, štartovacím modelom je totiž turbobenzín GLC250 s výkonom 155 kW (211 k). Jeho naftová alternatíva nesie základnú cenu 46 950 eur. Testovaný model ju však ešte o poriadny kus navýšil, so všetkými príplatkami bol za takmer 77-tisíc eur. To skutočne nie je málo.

Testované vozidlo malo skutočne bohaté vybavenie 37 fotografií v galérii Testované vozidlo malo skutočne bohaté vybavenie

Vysoká suma má jednoduché zdôvodnenie. Vozidlo bolo totiž natlačené prakticky všetkým, čo si do neho možno kúpiť. Vzduchové pruženie za 1 900 eur by sme určite odporúčali pri objednávke zaškrtnúť, ale parkovací balík (1 350 eur), diamantovú bielu metalízu (1 490 eur) či panoramatickú strechu (1 420 eur) by sme si vedeli odpustiť. A bolo by toho ešte viac. Stlačiť spomínanú sumu výrazne nadol teda nie je problém ani pri zachovaní bohatej výbavy.

Ťaží z vývoja príbuznej triedy C

Mercedes GLC nezaprie svoj rodokmeň. Toto stredne veľké SUV v mnohom pripomína príbuzné kombi triedy C: dizajnom karosérie, architektúrou interiéru i použitou technikou. Nie je to však na škodu. Práve naopak, z nákladného vývoja svojho súrodenca novinka jednoznačne ťaží. Pôsobí pomerne atraktívne a v porovnaní s predchodcom má objemnejší interiér. V testovanej verzii sa môže pýšiť silným štvorvalcom a v prvom rade výborným vzduchovým podvozkom.

Mercedes GLC radíme medzi stredne veľkými SUV na vrchol 37 fotografií v galérii Mercedes GLC radíme medzi stredne veľkými SUV na vrchol

Nástupca typu GLK teda láka na mnoho kvalít, ktorými počas podrobnejšej osobnej skúsenosti potvrdil naše pozitívne dojmy z prvej jazdy. Vďaka tomu ho radíme na vrchol segmentu. No ako sme už spomínali, do dvoch rokov sa v ňom objavia priami konkurenti od Audi i BMW. Či sa podarí Stuttgartu udržať si pred nimi svoj náskok ukáže až čas.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 143 cm3
Max. výkon
150 kW/204 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
500 Nm
pri otáčkach
1 600-1 800/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 656 mm
Šírka
1 890 mm
Výška
1 639 mm
Rázvor náprav
2 873 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 845 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 920 kg
Užitočná hmotnosť
655 kg
Celková hmotnosť
2 500 kg
Objem batožinového priestoru
550 l/1 600 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
222 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
143 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 44 970 €
Základná cena verzie
od 46 950 €
Cena testovaného exemplára
76 962 €

Najnovšie články
Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér

Nové japonské kupé má poriadne ostré tvary vyvolávajúce dojem dynamiky. V skutočnosti to nie je žiaden športovec, ale pohodlné dvojdverové GT.

Test Lexus RC200t: Klame telom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×