Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lada X-Ray ide do predaja za skvelú cenu

Kompaktné SUV dostalo tri benzínové motorizácie. Najsilnejšia z nich je kombinovaná s robotizovanou prevodovkou.
19 214 príspevkov 02.02.2016 / Marek Pokrývka

Na sklonku minulého roka ruská automobilka AvtoVAZ oficiálne predstavila sériovú podobu typu X-Ray. Ešte pred jeho premiérou bolo pritom jasné, že vozidlo nesúce značku Lada využíva rovnakú platformu ako napríklad Dacia Sandero. Kompaktnému SUV to dávalo šance na import do Európy. Ten už je v súčasnosti potvrdený, no zatiaľ ide X-Ray do predaja len v Rusku.

Lada X-Ray ide zatiaľ do predaja len na domácom ruskom trhu 19 fotografií v galérii Lada X-Ray ide zatiaľ do predaja len na domácom ruskom trhu

Štvorvalce s výkonom 106 až 122 koní

Ako sme sa už v minulosti dozvedeli, novinka nižšej strednej triedy dostala tri atmosférické benzínové motorizácie. Základ tvorí 1,6-litrový štvorvalec dosahujúci výkon 78 kW (106 k) a krútiaci moment 148 Nm. Lada sa s ním rozbehne na stovku za 11,9 sekundy a zrýchľovať prestane pri 170 km/h. Výrobca hovorí o priemernej spotrebe 7,5 l/100 km.

Silnejšia verzia rovnakého agregátu disponuje parametrami 84 kW (114 k) a 156 Nm. AvtoVAZ pre ňu udáva 10,3-sekundový šprint 0-100 km/h, maximálnu rýchlosť 171 km/h a kombinovaný apetít 6,9 litra na sto. Obe jedna-šestky sú spriahnuté výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša krútiaci moment na predné kolesá.

Kompaktné SUV dostalo atmosférické benzínové štvorvalce 19 fotografií v galérii Kompaktné SUV dostalo atmosférické benzínové štvorvalce

Najsilnejšia motorizácia je kombinovaná s robotizovanou prevodovkou, čo je pre túto automobilku prvotina. Štvorvalec so zdvihovým objemom 1,8 litra dosahuje výkon 90 kW (122 k) a krútiaci moment 170 Nm. SUV s ním dosiahne stovku za 10,9 sekundy. Ručička jeho rýchlomera sa oprie o cifru 183 km/h, pričom ruský výrobca spomína spotrebu 7,1 l/100 km.

Dve úrovne vybavenia a dva extra balíky

X-Ray bude dostupný so siedmymi farbami karosérie, vrátane výraznej oranžovej na čerstvých fotografiách. K dispozícii sú dve vybavenia V štartovacej úrovni Optima dostane LED denné svietenie, pätnásťpalcové kolesá, dva frontálne airbagy, bezpečnostné systémy ABS, EBD i ESP, palubný počítač, elektrické predné okná či autorádio so štyrmi reproduktormi i rozhraním Bluetooth. 

 

K tomuto si možno priplatiť za extra balík Comfort obsahujúci vyhrievanie predných sedadiel, klimatizáciu a chladenú schránku pred spolujazdcom. Vyššie položená verzia Top prináša 16-palcové ľahkozliatinové disky kolies, kľučky vo farbe karosérie, vyhrievané spätné zrkadlá, monitorovanie tlaku pneumatík či multimediálny systém so 7-palcovým displejom.

Tento model si ešte možno vybaviť prvkami Prestige. Tie zahŕňajú zadné senzory, parkovaciu kameru, automatickú klímu či svetelný a dažďový senzor. Zvonku sa vrcholná verzia vyznačuje tmavými oknami v zadnej časti. Mimochodom, okrem piatich pasažierov sa do vozidla zmestí aj 361 litrov batožiny. V prípade sklopenia zadných sedadiel rastie dostupný objem na 1 207 litrov.

Verzia Top prináša aj multimediálny systém so 7-palcovým displejom 19 fotografií v galérii Verzia Top prináša aj multimediálny systém so 7-palcovým displejom

A koľko bude Lada X-Ray na domácom trhu stáť? Veľa nie: základný variant nesie skvelú cenu 589-tisíc ruských rubľov, čo je v prepočte podľa aktuálneho kurzu takmer presne 7 100 eur. Desaťtisícovú hranicu v európskej mene teda naozaj výrazne podlieza. Prekročiť by ju pritom nemal ani špičkový model, ktorý sa má predávať za 723-tisíc rubľov (8 700 eur). Podobné cenovky možno čakať aj v Európe. V súčasnosti ešte stále nie je jasné, kedy sem túto novinku AvtoVAZ plánuje priniesť.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×