Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto Bugatti Veyron stojí iba 75-tisíc eur

Americká firma vytvorila na základe Mercury Cougar kupé, ktoré verne pripomína francúzsky superšport. Predáva ho za zlomok ceny originálu.
19 17 príspevkov 29.01.2016 / Marek Pokrývka

Najrýchlejšie auto sveta z dielne značky Bugatti je snom mnohých autíčkarov. Iba zanedbateľná hŕstka z nich si ho však mohla počas jeho výroby dovoliť: štyristo majiteľov zaň zaplatilo minimálne milión dolárov, pričom v prípade špeciálnych verzií šla cena aj výrazne vyššie. Tento konkrétny Veyron však stojí v prepočte iba 75-tisíc eur. Aké je jeho tajomstvo?

Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti 19 fotografií v galérii Veyron za 75-tisíc eur nie je skutočným Bugatti

Už v minulosti sa na svete objavilo niekoľko relatívne lacných exemplárov tohto francúzskeho superšportu, napríklad predvlani sa dal kúpiť ťažko havarovaný kúsok za 190-tisíc. Sivý exemplár na týchto fotografiách však búraný nebol a je plne funkčný. Problém je, že nejde o skutočné Bugatti. Pod krytom motora by ste strojovňu W16 so štyrmi turbami hľadali márne, predné kolesá automobilu poháňa atmosférický šesťvalec Ford. Základom tejto repliky sa totiž stalo Mercury Cougar.

Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál 19 fotografií v galérii Z mnohých uhlov pôsobí replika ako originál

Na základe amerického kupé vytvorila firma Just Toys Classic Cars z americkej Floridy čosi, čo Veyron verne pripomína. Z mnohých uhlov pôsobí ako skutočný model. Bližší pohľad však odhalí nielen proporčné nezrovnalosti, ale aj niektoré detailné prehrešky. Falošne pôsobia kolesá a taktiež kotúčové brzdy. Dierované kotúče s mamutími rozmermi použité na originálnom Bugatti sa nekonajú.

Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron 19 fotografií v galérii Interiér je vyhotovením úplne inde než Veyron

Ešte väčším problémom je interiér. Ten sa síce základnými tvarmi snaží kopírovať Veyron, ale použitými materiálmi a vyhotovením je niekde úplne inde. O luxusnom pocite z kokpitu nemôže byť reč. Množstvo kože v červenej a čiernej farbe, falošné uhlíkové vlákna ani imitácia kovových dielcov nestačí. Zvnútra snáď aj laik spozná, že nejde o skutočný miliónový superšport.

Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec 19 fotografií v galérii Predné kolesá kópie poháňa atmosférický šesťvalec

Samozrejme, základným problémom je technická stránka tejto repliky. Vzhľadom by možno na ulici oklamala aj znalca, ale použitý šesťvalec má zvukom či silou od skutočného Veyronu na míle ďaleko. S maximálnym výkonom 127 kW (172 k) bude toto vozidlo pri snahe o dynamickú jazdu pôsobiť smiešne. Samozrejme, kópiu predáva spoločnosť z Floridy za zlomok ceny originálu. No je automobil vytvorený výhradne na ukazovanie sa hodný sumy 75-tisíc eur?  


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×