Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Tunel Považský Chlmec je prerazený

Ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš informoval, že tunel je jedným zo siedmich, ktoré dnes NDS stavia.
29.01.2016 / TASR

Tunelovú rúru diaľničného tunela Považský Chlmec, dlhého 2,2 kilometra (km) včera prerazili po necelých desiatich mesiacoch. Tunel je súčasťou 4,2-km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, ktorý má stáť 255 miliónov eur. Ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017.

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš informoval, že tunel je jedným zo siedmich, ktoré dnes NDS stavia. "Prerazením sme splnili jeden z míľnikov v rámci výstavby. Špecifikum je v tom, že sa razili tunelové rúry aj od stredu tunela. To znamená, že išlo šesť strojov, ktoré za desať mesiacov dokázali preraziť tunel, aby mohol byť k dispozícii na ďalšie práce," povedal generálny riaditeľ NDS.

Doplnil, že tunel má dĺžku 2 218 metrov a je dvojrúrový pre obidva smery jazdy. "Na razení sa podieľalo 35 silných strojov a v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov. Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa začína priamym napojením na diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhou estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z nich 35 bude vo vode," uviedol Gajdoš.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a. s., Žilina Ľubomíra Palčáka je tunel významnou stavbou diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a hrá veľkú úlohu v diaľnici D3. "Na vstupe do Žiliny máme dnes zhruba 28 000 vozidiel denne a z druhej strany od Kysúc je to približne 20 000 vozidiel. Podľa dopravného modelu, ktorý sme robili, v roku 2020 by na tomto malo prejsť asi 9 500 vozidiel. Z nich až 5 200 budú nákladné vozidlá. Čiže, veľmi to uľahčí život hlavne Žilinčanom a Žiline," dodal Palčák.

Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetria motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty. Cena za vybudovanie diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je približne 255 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.

Objednávateľom výstavby úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je NDS. Postaví ho združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a Stavby mostov Slovakia. Hlavným zhotoviteľom tunela je Hochtief CZ, a. s.

(TASR)


Najnovšie články
Dieťa v aute nikdy nenechávajte

Japonská automobilka zverejnila kompletný záznam rekordu z kabíny, ktorý je obohatený o viacero údajov i komentár pilota.

Extrémna jazda na Subaru WRX STI

Hlavné postavy pripravovaného filmu sa budú zväčša zdržovať v New Yorku, no zablúdia aj na Island. Drsná príroda tohto ostrova však má ďaleko od mestského...

Fast 8: Tieto autá vám zdvihnú adrenalín

Superdrahé kupé vo farbách zákona je zatiaľ len počítačovou fantáziou, no neskôr sa môže pretaviť do reality.

Kúpi si dubajská polícia Bugatti Chiron?

Sériový model sa od exemplára odhaleného v Ženeve prakticky nelíši. Ford pri ňom špecifikoval akurát paletu ponúkaných motorov.

Ford Kuga Vignale vo finálnej forme

Trenčianski policajti zaistili vodiča, ktorý prekročil rýchlosť o 36 km/h a namerali mu vyše dve promile. Ďalší vodič zas blokoval prejazd sanitky a tvrdil,...

Pirát išiel rýchlo a pod vplyvom alkoholu

Organizátori i signatári petície, pod ktorú sa podpísalo doteraz 3 500 občanov, požadujú dodržať pôvodné riešenie prestavby diaľnice, rátajúce so šiestimi...

Petícia o križovatke Triblavina je na ministerstve
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×