Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Štúdiu Opel GT poháňa litrový motor

Agregát s tromi valcami a turbodúchadlom je uložený za prednými kolesami kupé, výkon 107 kW (145 k) prenáša na zadnú nápravu.
17 6 príspevkov 28.01.2016 / Marek Pokrývka

Rüsselsheim už dvakrát avizoval, že na ženevskom autosalóne oživí ikonický Opel GT vo forme konceptu. Naposledy ukázal jeho výfukové koncovky a naznačil prednú časť. V najbližších dňoch sme síce očakávali pokračovanie postupného odhaľovania, no automobilka mala na to iný názor. Vozidlo chystané pre medzinárodný veľtrh vo Švajčiarsku kompletne predstavila.

Opel GT má šprint na 100 km/h zvládnuť pod osem sekúnd 17 fotografií v galérii Opel GT má šprint na 100 km/h zvládnuť pod osem sekúnd

Už na prvý pohľad je jasné, že od sériovej výroby má tento automobil pomerne ďaleko. Opel GT je drobné dvojmiestne kupé s futuristickými tvarmi. Výrazným prvkom sú predné kolesá obuté do červených pneumatík, na ktoré farebne nadväzuje na pás zvýrazňujúci profil auta. Skutočne nevšedné sú dvere: otvárajú sa aj s časťou predného blatníky a obsahujú vizuálne skryté bočné okná. V podobnom štýle sú vyhotovené aj ostatné sklá v čiernej polovici karosérie. Klasické spätné zrkadlá nahradili nenápadne umiestnené kamery.

Koncept má vpredu svetlomety s technológiou IntelliLux LED a novú interpretáciu masky chladiča s dvojicou pochrómovaných ramien. Nad ňou sa vypína chrbtica kapoty. Z tej vystupujú výrazné blatníky vyplnené nevšednými ráfikmi s už spomínaným dvojfarebným obutím. Zadná časť je pomerne jednoduchá, vystupujú z nej dve výfukové koncovky uprostred nárazníka. Futuristické línie sa preniesli aj do interiéru s hranatým volantom a výraznými tubusmi prístrojov.

Futuristický koncept má od sériovej výroby pomerne ďaleko 17 fotografií v galérii Futuristický koncept má od sériovej výroby pomerne ďaleko

Srdce športového kupé veľmi nekorešponduje s jeho koncepciou. Štúdiu Opel GT totiž poháňa iba litrový motor, ktorý má tri valce a turbodúchadlo. Agregát uložený za prednými kolesami dosahuje maximálny výkon 107 kW (145 k). Ten prenáša prostredníctvom sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky na zadnú nápravu vybavenú mechanickým samosvorným diferenciálom. Šprint na 100 km/h má vozidlo zvládnuť pod osem sekúnd a dosiahnuť tempo 215 km/h.

Živý debut konceptu sa odohrá začiatkom marca na pôde ženevského výstaviska.  Či sa z neho časom stane produkčný automobil ešte nie je jasné, počas príprav na sériovú výrobu by však nepochybne musel prejsť množstvom výrazných úprav. V segmente by potom mohlo ísť o vítané oživenie. V prípade priaznivej ceny sa Opel GT môže stať vstupnou bránou do sveta športových áut.


Najnovšie články
Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×