Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Štúdiu Opel GT poháňa litrový motor

Agregát s tromi valcami a turbodúchadlom je uložený za prednými kolesami kupé, výkon 107 kW (145 k) prenáša na zadnú nápravu.
17 6 príspevkov 28.01.2016 / Marek Pokrývka

Rüsselsheim už dvakrát avizoval, že na ženevskom autosalóne oživí ikonický Opel GT vo forme konceptu. Naposledy ukázal jeho výfukové koncovky a naznačil prednú časť. V najbližších dňoch sme síce očakávali pokračovanie postupného odhaľovania, no automobilka mala na to iný názor. Vozidlo chystané pre medzinárodný veľtrh vo Švajčiarsku kompletne predstavila.

Opel GT má šprint na 100 km/h zvládnuť pod osem sekúnd 17 fotografií v galérii Opel GT má šprint na 100 km/h zvládnuť pod osem sekúnd

Už na prvý pohľad je jasné, že od sériovej výroby má tento automobil pomerne ďaleko. Opel GT je drobné dvojmiestne kupé s futuristickými tvarmi. Výrazným prvkom sú predné kolesá obuté do červených pneumatík, na ktoré farebne nadväzuje na pás zvýrazňujúci profil auta. Skutočne nevšedné sú dvere: otvárajú sa aj s časťou predného blatníky a obsahujú vizuálne skryté bočné okná. V podobnom štýle sú vyhotovené aj ostatné sklá v čiernej polovici karosérie. Klasické spätné zrkadlá nahradili nenápadne umiestnené kamery.

Koncept má vpredu svetlomety s technológiou IntelliLux LED a novú interpretáciu masky chladiča s dvojicou pochrómovaných ramien. Nad ňou sa vypína chrbtica kapoty. Z tej vystupujú výrazné blatníky vyplnené nevšednými ráfikmi s už spomínaným dvojfarebným obutím. Zadná časť je pomerne jednoduchá, vystupujú z nej dve výfukové koncovky uprostred nárazníka. Futuristické línie sa preniesli aj do interiéru s hranatým volantom a výraznými tubusmi prístrojov.

Futuristický koncept má od sériovej výroby pomerne ďaleko 17 fotografií v galérii Futuristický koncept má od sériovej výroby pomerne ďaleko

Srdce športového kupé veľmi nekorešponduje s jeho koncepciou. Štúdiu Opel GT totiž poháňa iba litrový motor, ktorý má tri valce a turbodúchadlo. Agregát uložený za prednými kolesami dosahuje maximálny výkon 107 kW (145 k). Ten prenáša prostredníctvom sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky na zadnú nápravu vybavenú mechanickým samosvorným diferenciálom. Šprint na 100 km/h má vozidlo zvládnuť pod osem sekúnd a dosiahnuť tempo 215 km/h.

Živý debut konceptu sa odohrá začiatkom marca na pôde ženevského výstaviska.  Či sa z neho časom stane produkčný automobil ešte nie je jasné, počas príprav na sériovú výrobu by však nepochybne musel prejsť množstvom výrazných úprav. V segmente by potom mohlo ísť o vítané oživenie. V prípade priaznivej ceny sa Opel GT môže stať vstupnou bránou do sveta športových áut.


Najnovšie články
Ford to opäť rozbalil v továrni Craiova

Revolučná technológia mení reflektory na moderné projektory, ktoré dokážu popri dokonalom ožiarení okolia aj vytvárať rôzne obrazce.

Mercedes-Benz vyvíja digitálne svetlá

Turbodiesel talianskeho sedanu má po zásahoch do elektroniky maximum 162 kW (220 k), jeho krútiaci moment stúpol až na 530 Nm.

BR-Performance posilňuje naftovú Giuliu

Štvordverovému bestselleru chce dať japonský výrobca svojský dizajn, zatiaľ ho naznačil záberom na zadné svetlo.

Toyota Camry bude výrazne emotívnejšia

Automatizované systémy vo vozidlách síce majú slúžiť na zvýšenie bezpečnosti posádky, no nepochopenie ich činnosti zo strany predajcov aj vodičov môže viesť...

Automatizovaná jazda vyvoláva chaos

Mladá Boleslav si pripomína historický typ Trekka, ktorý začala montovať takmer presne pred polstoročím na Novom Zélande.

SUV Škoda, o ktorom ste nikdy nepočuli

Spomaľovacie prahy sú často považované za prostriedok pre bezpečné spomalenie vozidla. To je pravda, no platíme za to cenu, ktorá nie je príliš známa: vysoká...

Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×