Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Štúdiu Opel GT poháňa litrový motor

Agregát s tromi valcami a turbodúchadlom je uložený za prednými kolesami kupé, výkon 107 kW (145 k) prenáša na zadnú nápravu.
17 6 príspevkov 28.01.2016 / Marek Pokrývka

Rüsselsheim už dvakrát avizoval, že na ženevskom autosalóne oživí ikonický Opel GT vo forme konceptu. Naposledy ukázal jeho výfukové koncovky a naznačil prednú časť. V najbližších dňoch sme síce očakávali pokračovanie postupného odhaľovania, no automobilka mala na to iný názor. Vozidlo chystané pre medzinárodný veľtrh vo Švajčiarsku kompletne predstavila.

17 fotografií v galérii

Už na prvý pohľad je jasné, že od sériovej výroby má tento automobil pomerne ďaleko. Opel GT je drobné dvojmiestne kupé s futuristickými tvarmi. Výrazným prvkom sú predné kolesá obuté do červených pneumatík, na ktoré farebne nadväzuje na pás zvýrazňujúci profil auta. Skutočne nevšedné sú dvere: otvárajú sa aj s časťou predného blatníky a obsahujú vizuálne skryté bočné okná. V podobnom štýle sú vyhotovené aj ostatné sklá v čiernej polovici karosérie. Klasické spätné zrkadlá nahradili nenápadne umiestnené kamery.

Koncept má vpredu svetlomety s technológiou IntelliLux LED a novú interpretáciu masky chladiča s dvojicou pochrómovaných ramien. Nad ňou sa vypína chrbtica kapoty. Z tej vystupujú výrazné blatníky vyplnené nevšednými ráfikmi s už spomínaným dvojfarebným obutím. Zadná časť je pomerne jednoduchá, vystupujú z nej dve výfukové koncovky uprostred nárazníka. Futuristické línie sa preniesli aj do interiéru s hranatým volantom a výraznými tubusmi prístrojov.

17 fotografií v galérii

Srdce športového kupé veľmi nekorešponduje s jeho koncepciou. Štúdiu Opel GT totiž poháňa iba litrový motor, ktorý má tri valce a turbodúchadlo. Agregát uložený za prednými kolesami dosahuje maximálny výkon 107 kW (145 k). Ten prenáša prostredníctvom sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky na zadnú nápravu vybavenú mechanickým samosvorným diferenciálom. Šprint na 100 km/h má vozidlo zvládnuť pod osem sekúnd a dosiahnuť tempo 215 km/h.

Živý debut konceptu sa odohrá začiatkom marca na pôde ženevského výstaviska.  Či sa z neho časom stane produkčný automobil ešte nie je jasné, počas príprav na sériovú výrobu by však nepochybne musel prejsť množstvom výrazných úprav. V segmente by potom mohlo ísť o vítané oživenie. V prípade priaznivej ceny sa Opel GT môže stať vstupnou bránou do sveta športových áut.


Najnovšie články
Turbo-Lambo na rýchlostnej súťaži

Nové SUV francúzskej značky ukazuje, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať prístrojové panely moderných vozidiel. Klasické budíky končia, v Peugeote 3008 sa...

Peugeot 3008: Prinesie krásny prístrojový panel

Zelené talianske kupé prešlo renováciou kozmetického charakteru. Dôvodom je špičková starostlivosť troch doterajších majiteľov.

Ďalší klenot z Maranella vydražia

Československé Porsche znovu ožíva. Bohužiaľ, len ako koncept zo študentskej dielne bez šance na sériovú produkciu.

Škoda Atero: Dvojdverový Rapid je späť

Pre všetkých automobilových nadšencov a športových fanúšikov si AUTO BILD pripravil skvelý darček!

Júnový magazín AUTO BILD so slovenskou vlajkou na auto

Podľa SMMT automobilky v Británii vyrobili v apríli tohto roka 149 334 vozidiel, o 16,4 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani.

Produkcia áut v Británii v apríli vzrástla

Japonci ukázali automobil vykukujúci spod plachty, dráma okolo jeho predstavenia však nemá veľké opodstatnenie.

Nissan NV300 nahradí typ Primastar
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×