Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 718 Boxster dostalo len štvorvalce

Namiesto doterajších atmosférických motorov sa do roadsteru nasťahovali prepĺňané agregáty s vyšším výkonom a nižšou spotrebou.
9 10 príspevkov 28.01.2016 / Marek Pokrývka

Ešte pred Vianocami dalo Porsche svetu oficiálne na známosť, že v roku 2016 omladí svoje duo štartovacích modelov Boxster a Cayman. Zároveň výrobca ohlásil ich zaradenie pod rad 718. Týmto číslom odkazuje na pretekársky automobil spred polstoročia, ktorého zdrojom sily bol plochý štvorvalec. Nejde o náhodnú voľbu. Práve takto koncipované motory budú totiž zmodernizovanú dvojicu poháňať, pričom ako prvý na rad prišiel otvorený Boxster.

Porsche 718 Boxster má 221 kW, verzia S produkuje 257 kW 9 fotografií v galérii Porsche 718 Boxster má 221 kW, verzia S produkuje 257 kW

Toto vozidlo dostalo v rámci faceliftu len štvorvalce. Namiesto doterajších atmosférických motorov so šiestimi valcami sa do roadsteru nasťahovali dva prepĺňané agregáty s vyšším výkonom a nižšou spotrebou paliva než ich predchodcovia. Základná verzia vozidla dostala dvojliter dosahujúci parametre 221 kW (300 k) a 380 Nm. Silnejšie vyhotovenie Boxster S disponuje objemnejším 2,5-litrovým srdcom produkujúcim maximálny výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 420 Nm.

Prechod na turbomotory iste mnohých puristov nepoteší, ale malou náplasťou je zachovanie štandardnej manuálnej prevodovky. Dvojspojka s označením PDK je za príplatok. V kombinácii tejto skrine s balíkom Sport Chrono akceleruje zmodernizovaný Boxster z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosiahne najviac 275 km/h. Model S zvláda šprintérsku disciplínu o pol sekundy rýchlejšie. Jeho maximálna rýchlosť je 285 km/h, pričom v oboch prípadoch hovorí Porsche o priemernom apetíte nižšom o 13%.

Odlišný volant je najvýraznejšou interiérovou úpravou roadsteru 9 fotografií v galérii Odlišný volant je najvýraznejšou interiérovou úpravou roadsteru

Okrem výmeny motorov prešiel nemecký roadster viacerými ďalšími zmenami. Celkom nanovo bolo naladené pruženie i riadenie, ktoré má byť o 10% priamejšie. Spojené je s odlišným volantom. Ten je najvýraznejšou interiérovou úpravou, druhou dôležitou novinkou je aktualizovaná verzia multimediálneho systému využívajúceho dotykovú obrazovku.

Samozrejme, facelift nemohol obísť dizajnovú stránku Porsche. Automobilka síce ponechala základné línie auta, ale dala mu modifikované nárazníky i svetlá na oboch koncoch. Tie zadné sú spojené kontrastným pásom obsahujúcim označenie. Vpredu si zasa možno všimnúť štvoricu diód pre denné svietenie, ktoré pripomínajú typ 911. Bočné nasávacie otvory sú väčšie než boli doteraz.

Modifikované predné svetlá majú štvoricu diód pre denné svietenie 9 fotografií v galérii Modifikované predné svetlá majú štvoricu diód pre denné svietenie

Tvary športového roadsteru si budeme môcť naživo prezrieť zhruba o mesiac, jeho oficiálna premiéra sa odohrá na pôde ženevského autosalóna. Do obchodov príde omladený Boxster o ďalšie dva mesiace. Na európskych trhoch sa jeho predaj začne 30. apríla, pričom na nemeckom trhu bude niesť základnú cenu 53 646 eur. Za verziu S zaplatia zákazníci od 66 141 eur. V budúcnosti by sa mali objaviť aj silnejšie verzie, pri ktorých sa šušká o prepĺňaných šesťvalcoch.


Najnovšie články
Prehľad 10 najdrahších značkových doplnkov

Elektrické koncepty dominujú. Takmer každá automobilka deklaruje, že v najbližších rokoch predstaví revolučné vozidlo. Toto pre nás plánuje Volkswagen!

Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×