Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

EÚ chce zmeniť emisné normy dieselov

Autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.
4 príspevky 25.01.2016 / TASR

Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky denník Die Presse s odvolaním sa na nemecký spravodajský magazín Der Spiegel.

Konzervatívni a sociálnodemokratickí poslanci EP sa rozhodli vyjadriť súhlas s novými návrhmi na zmäkčené limity pre autá s dieselovými motormi.

Technický výbor expertov členov EÚ koncom októbra minulého roku súhlasil s tým, že od 1. septembra 2017 bude platiť nová norma pre všetky nové autá zaradené do cestnej premávky. Podľa nej autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Prechodná voľnejšia fáza sa má pre nové typy vozidiel skončiť 1. januára 2020 a o rok neskôr sa zmäkčená norma skončí aj pre všetky nové autá zaradené do premávky. Avšak aj potom výška škodlivín v ich výfukových plynoch bude môcť byť vyššia o 1,5 násobok nameraných hodnôt v laboratórnych podmienkach.

V pozadí zmeny noriem je dieselgate Volkswagenu. Vlani v septembri koncern potvrdil, že predal okolo 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorom bol softvér na skresľovanie výsledkov testov počas technických kontrol.

Podľa sociálnych demokratov v EP by sa mal v budúcom desaťročí určiť dátum, od ktorého budú platiť na škodliviny vo výfukových plynoch áut s dieselový motormi bez výnimky približne na súčasnej úrovni. 

(TASR)


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Špeciálne upravený roadster poháňaný agregátom LSX je zatiaľ v testovacej fáze, v budúcnosti by z neho mala byť šprintérska beštia.

Honda S2000 s osemvalcovým srdcom

Nekompromisný roadster pekne pritvrdil. Namiesto 695 kilogramov váži iba 640 kg a pod kapotou má objemnejší 2,3-litrový agregát.

Mexický VUHL 05 v ostrejšej verzii

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Zamestnanci firiem Škoda a Kofola dali hlavy dokopy a predstavili svetu unikátnu Fabiu. Z nej bude vyrobených len 99 kusov.

Fabia Kofola prichádza s chladničkou

Dotknuté vozidlá sú vpredu vybavené záclonovými airbagmi, ktorých vyvíjače tlaku pozostávajú z dvoch komôr. V niektorých vyvíjačoch mohla vzniknúť trhlina.

Toyota zvoláva globálne 1,43 milióna áut

Vnútorný priestor odvážne štylizovaného vozidla automobilka okorenila asymetrickou palubnou doskou, výrazným displejom a farebnou obrubou.

Toyota C-HR ukázala svoj interiér
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×