Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

EÚ chce zmeniť emisné normy dieselov

Autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.
4 príspevky 25.01.2016 / TASR

Európsky parlament (EP) je pripravený na ústupky v prípade výšky škodlivín vo výfukových plynoch automobilov s dieselovými motormi. Na svojom portáli o tom informuje rakúsky denník Die Presse s odvolaním sa na nemecký spravodajský magazín Der Spiegel.

Konzervatívni a sociálnodemokratickí poslanci EP sa rozhodli vyjadriť súhlas s novými návrhmi na zmäkčené limity pre autá s dieselovými motormi.

Technický výbor expertov členov EÚ koncom októbra minulého roku súhlasil s tým, že od 1. septembra 2017 bude platiť nová norma pre všetky nové autá zaradené do cestnej premávky. Podľa nej autá s dieselovým motorom v bežnej prevádzke budú môcť prekračovať laboratórne namerané hodnoty kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch 2,1-krát.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Prechodná voľnejšia fáza sa má pre nové typy vozidiel skončiť 1. januára 2020 a o rok neskôr sa zmäkčená norma skončí aj pre všetky nové autá zaradené do premávky. Avšak aj potom výška škodlivín v ich výfukových plynoch bude môcť byť vyššia o 1,5 násobok nameraných hodnôt v laboratórnych podmienkach.

V pozadí zmeny noriem je dieselgate Volkswagenu. Vlani v septembri koncern potvrdil, že predal okolo 11 miliónov dieselových vozidiel, v ktorom bol softvér na skresľovanie výsledkov testov počas technických kontrol.

Podľa sociálnych demokratov v EP by sa mal v budúcom desaťročí určiť dátum, od ktorého budú platiť na škodliviny vo výfukových plynoch áut s dieselový motormi bez výnimky približne na súčasnej úrovni. 

(TASR)


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×