Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Exkluzívne: Toto je nová Škoda Fabia crossover

Škoda vidí budúcnosť v autách s vyšším podvozkom. AUTO BILD odhaľuje nový crossover vychádzajúci z Fabie, ktorý nesie pracovný názov Polar. Na základe súčasných čísiel sa dá predpokladať, že by mohlo ísť o jedno z najpredávanejších áut na Slovensku.
3 91 príspevkov 25.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Do konca roka 2019 by mali do portfólia Škody pribudnúť štyri nové SUV. Je to ctižiadostivý plán, ale česká značka, ktorá vyrába vyše milióna kusov vozidiel ročne, iný ani nemôže mať. Crossovery a modely triedy SUV sa predávajú famózne a automobilka, ktorá ich v ponuke nemá, jednoducho nemôže pomýšľať na vysoké predaje. Úspech ambiciózneho plánu však závisí predovšetkým od toho, ako sa budú v najbližších rokoch vyvíjať dva najdôležitejšie trhy pre Škodu – Rusko a Čína.

Predovšetkým rezervovanosť zákazníkov v poslednom období v Číne môže urobiť viacerým koncernom vrásky na čele. Veľký rozmach sa v ázijskej veľmoci pribrzdil, preto nikoho neprekvapí, že Česi začali pracovať na malom SUV, ktoré bude zaujímavé hlavne pre Európu. Pracovne sa nazýva Polar a automobilka ním vstupuje do novej triedy vozidiel. Crossover navyše určí novú dizajnovú líniu Škody.

Škoda Polar bude vychádzať z Fabie, ale bude mať vyššie posadený podvozok a mohutnejšiu karosériu. Auto sa pustí do konkurenčného boja s Mini Countryman alebo Mazdou CX-3 3 fotografie v galérii Škoda Polar bude vychádzať z Fabie, ale bude mať vyššie posadený podvozok a mohutnejšiu karosériu. Auto sa pustí do konkurenčného boja s Mini Countryman alebo Mazdou CX-3

Polar bude merať na dĺžku asi 4,20  metra, takže uzatvorí medzeru medzi Fabiou a nástupcom Yetiho, ktorý narastie asi na 4,40 metra. Nie je to nový formát, má ho už Countryman aj Mazda CX-3 a mnoho ich konkurentov, ktorí prichádzajú na trh s mini SUV, respektíve s crossovermi s väčšími kolesami a so zvýšeným posedom.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Technika Polara je v zásade známa, lebo rovnako ako nová Fabia, bude mať aj malé SUV platformu MQB a z nej vychádzajúcu stavebnicovú architektúru koncernu VW, ktorá v budúcnosti bude siahať od Pola po Passat. Spoločná platforma má zrejmé výhody v nízkych nákladoch a rýchlom vývoji nových modelov. Nápravy, motory aj elektronika sa budú podobať na tie v novej Fabii, len budú mierne prispôsobené vyššej stavbe auta.

Úspech značky zatiaľ stále závisí od Octavie, ale v budúcnosti budú druhým pilierom modely SUV a crossovery. Škoda Polar navyše určí nový dizajnový smer českej automobilky 3 fotografie v galérii Úspech značky zatiaľ stále závisí od Octavie, ale v budúcnosti budú druhým pilierom modely SUV a crossovery. Škoda Polar navyše určí nový dizajnový smer českej automobilky

Rovnako ako Fabia, aj Polar bude v ľahkej váhovej kategórii. Jeho hmotnosť by mala byť len o niečo vyššia než 1 000  kilogramov. Na pohon budú slúžiť nové, ľahké trojvalcové motory. Benzínové so zdvihovým objemom jeden liter budú mať výkon 95 a 110 koní a diesel s objemom 1,4-litra bude naladený na výkony 75, 90 a 105 koní. Väčšie a výkonnejšie motory by síce v princípe boli realizovateľné, ale vyhradené budú skôr pre sesterské modely od Volkswagenu a na želanie pre verzie s pohonom všetkých kolies. S takýmto pohonom sa však v Polare neráta. Do predaja sa auto dostane najneskôr v roku 2019 s cenou pod hranicou 15 000 eur. Tak zapadne do medzery, ktorú uvoľní nový a väčší Yeti. Jeho druhá generácia, ktorú oficiálne predstavia v roku 2017, bude vyzerať dynamickejšie, predovšetkým zadné sklo bude šikmé skoro až športovo.

Takto by mala vyzerať nová Škoda Yeti, ktorú česká značka odhalí v roku 2017. Auto sa bude podobať na Octaviu a Superb, s ktorými bude mať spoločných mnoho technických celkov 3 fotografie v galérii Takto by mala vyzerať nová Škoda Yeti, ktorú česká značka odhalí v roku 2017. Auto sa bude podobať na Octaviu a Superb, s ktorými bude mať spoločných mnoho technických celkov

Ako vôbec prvý model SUV ofenzívy, uvedie Škoda už koncom budúceho roka nový Kodiak. Asi 4,75 metra dlhý, na želanie až sedemmiestny, automobil rozšíri ponuku značky smerom hore. Nové auto bude rozmerovo patriť do jednej ligy s Audi Q5, Mercedesom GLC alebo BMW X3 – cenou však zostane verné škodováckym pomerom. Kodiak s benzínovým motorom s výkonom 125 koní bude stáť približne 24 000 eur. Asi rok po príchode uvedie Škoda na trh aj jeho verziu kupé v štýle BMW X4. Mohutné, sebavedomé SUV kupé je senzáciou, o ktorej v Škode málokto predpokladal, že by sa vôbec mohla dostať do výroby. Dokiaľ však auto neschádza z výrobných pásov, nie je nič isté. Otriasť týmito plánmi by mohlo napríklad drastické šetrenie spôsobené emisnou kauzou, kvôli ktorej sa zastavila i výroba už schválenej Škody Roomster.


Najnovšie články
Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno

Sedan sa od štandardnej verzie líši na prvý pohľad, za čo môže v prvom rade lak. Neoficiálne sa hovorí o použití výkonnejšieho naladenia 1,8-litrového benzínu.

Lada ukázala model Vesta Sport

VAŠA TÉMA Ak sa rozhodnete cestovať na dovolenku autom, rozhodne nepodceňujte rozdiely v zákone o premávke. Na cestu sa dôkladne pripravte.

Na čo si musíte dávať pozor v Chorvátsku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×