Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdený Opel Astra? Priestor mu nechýba

Jazdený Opel Astra Caravan ponúka veľkorysý priestor pre posádku aj náklad za celkom priaznivé ceny. Aké sú jeho plusy a mínusy a na čo si dať pozor pri jeho exemplároch, ktoré už majú niečo za sebou?
14 3 príspevky 23.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Záujemcovia o rodinný automobil často meria priamo do strednej triedy. To, čo hľadajú v prvom rade – veľký vnútorný priestor – by im však veľakrát mohlo ponúknuť aj kombi patriace o segment nižšie. Ak bude z druhej ruky, tak pri jeho nákupe, a následne aj pri prevádzke, ešte aj menej zaťažia obvykle napätý domáci rozpočet. Odporúčanou voľbou je napríklad starší Opel Astra generácie H.

Opel ponúka verziu kombi v nižšej strednej triede už desaťročia, Astra H nie je výnimkou 14 fotografií v galérii Opel ponúka verziu kombi v nižšej strednej triede už desaťročia, Astra H nie je výnimkou

Automobilka s bleskom v znaku patrí v nižšej strednej triede k tradičným hráčom. Pre dôkaz sa stačí pozrieť do histórie na päť vydaní typu Kadet, označených A až E, na ktoré v roku 1991 plynulo nadviazala prvá Astra F. Tá to zatiaľ pod písmenom K dotiahla až po aktuálnu, celkovo desiatu generáciu.

Astra H debutovala v roku 2004 a hoci sa v roku 2009 predstavila jej nástupkyňa J, vo výrobe zotrvala až do roku 2014. Okrem verzie kombi nazvanej Caravan, ktorá nás dnes zaujíma najviac, bola k dispozícii aj ako hatchback s tromi, alebo piatimi dverami a v ponuke bol i sedan a kabriolet. Zaujímavosťou je, že ako prvá priniesla do svojej triedy adaptívne predné svetlá, či podvozok, využívajúci tlmiče s elektronicky ovládanou tuhosťou.

Opel Astra Caravan (H, výroba 2004 – 2014)
Motor
radový zážihový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 598 cm³
Maximálny výkon
77 kW (105 k) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment
150 Nm pri 3 900 ot./min.
Maximálna rýchlosť
185 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
12,6 s
Prevodovka/poháňané kolesá
Manuálna päťstupňová/predné
Rázvor náprav
2 703 mm
Rozmery d/š/v
4 515/1 753/1 500 mm
Objem batožinového priestoru
505 – 1 540 l
Objem palivovej nádrže
52 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 365/495 kg

V roku 2007 pripravil Opel faceliftovanú verziu s omladeným vzhľadom, aj v detailoch prepracovanou technikou a novinkami pod kapotou. Omladená Astra je od staršej vizuálne rozoznateľná podľa novej mriežky chladiča s bohatším chrómovaním, predných svetlometov so zmenenou výplňou medzi ich optickými prvkami a tiež pomocou koncových svetiel s odlišným podfarbením.

Astra Caravan veľkosťou priestoru pre batožinu konkuruje aj automobilom patriacim o triedu vyššie 14 fotografií v galérii Astra Caravan veľkosťou priestoru pre batožinu konkuruje aj automobilom patriacim o triedu vyššie

Pri voľbe motora ponúkala Astra na výber viacero možností, všetkých so štyrmi valcami. Zážihové mali objem 1,4, 1,6 a 1,8 litra, ešte viac potenciálu mal agregát 1.6 Turbo a najväčšou silou disponoval štvorvalec 2,0 Turbo, ktorý mala pod kapotou špičková verzia OPC. Priaznivci nafty si mohli vyberať zo vznetových trojičiek 1.3 CDTI, 1.7 CDTI a 1.9 CDTI.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Aké sú pri nich odporúčania? Kto nejazdí veľa a ani nebýva príliš naložený, bude isto spokojný s motorom objemu 1,6 litra. Vo verzii spred faceliftu dosahuje maximálny výkon 77 kW (105 k) a v roku 2007 sa posilnil na 85 kW (115 k). Kto jazdí veľa, čo sa ale nemyslí 20 kilometrov denne, pre toho bude vhodný vznetový agregát 1,9 CDTI. Štvorvalec pochádza z dielne koncernu Fiat a má dlhodobo dobrú povesť aj pod kapotou automobilov viacerých ďalších značiek.

Astra má pomerne komfortne naladený podvozok a vodičovi dáva pocit dostatočnej rezervy, navyše bola na väčšine trhov štandardne vybavená stabilizačným systémom ESP. Príjemne pôsobí i spracovanie interiéru, aj predné sedadlá sú celkom komfortné. Ak si k tomu pripočítame objem kufra 1 400 l, ktorým Caravan konkuruje dokonca aj kombi Mercedes triedy C, niet sa jej obľube čo diviť.

Testovaný exemplár

V teste sme preverili model 1.6 Twinport Caravan Edition, ktorý bol oproti svojim bežným súrodencom štandardne naviac vybavený multifunkčným volantom a klimatizáciou. Okrem toho mu ešte prvý majiteľ doprial ľahkozliatinové disky a rádio s CD prehrávačom. Vyrobený bol v roku 2005 a dosiaľ najazdil 126 500 kilometrov. Ako nový stál 18 940 eur, teraz si zaň predajca pýta 4 800 eur.

Astra má pomerne stroho riešený interiér, na druhej strane je však prehľadný a ponúka všetko potrebné 14 fotografií v galérii Astra má pomerne stroho riešený interiér, na druhej strane je však prehľadný a ponúka všetko potrebné

Pri vyše desaťročnom aute by sa dali čakať výrazné znaky používania, toto je však výnimkou, na prvý pohľad je starostlivo udržiavané. Niet mu čo vyčítať ani v oblasti techniky, dôveru budí aj servisná knižka, v pravidelných intervaloch opečiatkovaná v autorizovanom servise Opel. Solídne navyše pôsobí aj pri skúšobnej jazde.

Typické problémy

Opel Astra H má povesť spoľahlivého a skromného automobilu, ktorý ostáva fit aj vo vyššom veku s väčším počtom najazdených kilometrov. Model 1.9 CDTI napríklad vo vytrvalostnom teste redakcie AUTO BILD bez komplikácií zvládol 200 000 kilometrov a podľa posudku bol jeho motor s prevodovkou v takom stave, že by nemal problém minimálne ďalších 100 000 km.

Opotrebené spojovacie tiahla riadenia

Astra trpí častým opotrebením spojovacích tiahel riadenia, ktoré sú objektívne jedným z jej najväčších problémov.

Netesná prevodovka riadenia 14 fotografií v galérii Netesná prevodovka riadenia

Netesná prevodovka riadenia

Pri starších exemplároch, s väčším počtom najazdených kilometrov, býva častým problémom netesná prevodovka riadenia. Nový diel stojí približne 1 000 eur.

Opotrebené spojovacie tiahla riadenia 14 fotografií v galérii Opotrebené spojovacie tiahla riadenia

Prasknuté pružiny

Veľmi častou poruchou sú tiež zlomené pružiny, či už na prednej, alebo aj zadnej náprave.

Prasknuté pružiny 14 fotografií v galérii Prasknuté pružiny

Chybný kompresor klimatizácie

Práve spoľahlivým dielom nie je ani kompresor klimatizácie, najčastejšie sa ňom zlyháva magnetická spojka.

Chybný kompresor klimatizácie 14 fotografií v galérii Chybný kompresor klimatizácie

Korózia karosérie

Astra má vo veľkej miere pozinkovanú karosériu, napriek tomu jej však môže hrdza robiť problém. Citlivými miestami sú spodná hrana dverí aj veka batožinového priestoru a horné uloženie vzpier McPherson.

Skorodovaný koncový tlmič výfuku 14 fotografií v galérii Skorodovaný koncový tlmič výfuku

Skorodovaný koncový tlmič výfuku

Korózia výfuku je úplne bežná, Astra H ňou ale trpí už vo veku štyroch až piatich rokov.

Korózia karosérie 14 fotografií v galérii Korózia karosérie

Oplatí sa?

Opel Astra H je vo svojej podstate veľmi solídne auto. Niektoré detaily, ako napríklad hrdza na spodnej strane dverí mu však dosť kazia povesť.


Najnovšie články
Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!

Hoci sa Nemecko dohodlo s Bruselom na kompromise ohľadne spôsobu spoplatnenia diaľnic pre osobné vozidlá, jeho susedné krajiny s ním nesúhlasia. Všetky sú...

Susedia Nemecka zvažujú žalobu

Ropné krajiny sa definitívne dohodli. Hoci ich dohoda platí len pol roka, katapultovala ceny ropy nad 53 dolárov. V jej stopách išli aj palivá, čo znamená,...

Tankovanie cez Vianoce bude výrazne drahšie

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 5. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×