Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Stuttgart zaviedol zákaz používania áut

Stuttgart vyzval obyvateľov, aby používali verejnú dopravu a pridali sa k programom verejných požičovní vozidiel, tzv. car-sharingu.
19.01.2016 / TASR

Nemecké mesto Stuttgart včera vyzvalo obyvateľov, aby počnúc dnešnou polnocou na neurčitý čas nechali svoje vozidlá doma. Dôvodom sa stala vysoká úroveň znečistenia ovzdušia, ktorá už roky prekračuje európske normy. Informovala o tom agentúra DPA.

Mesto sa rozhodlo zaviesť dobrovoľný zákaz pre opakovane namerané vysoké hodnoty jemných prachových častíc, ktoré presahujú limit EÚ na úrovni 50 mikrogramov na kubický meter vzduchu. Stuttgart sa zvykne označovať aj za "automobilové mesto", keďže tu majú hlavné sídlo Daimler a Porsche. V Nemecku patrí medzi mestá s najvyššou mierou znečistenia ovzdušia. Nachádza sa v údolí, kde nedostatok zrážok, slabý vietor a ďalšie faktory umožňujú hromadenie škodlivých prachových častíc.

Stuttgart vyzval obyvateľov, aby používali verejnú dopravu a pridali sa k programom verejných požičovní vozidiel, tzv. car-sharingu. Súčasný zákaz používania áut je dobrovoľný, no mesto upozornilo, že v budúcnosti môže zaviesť pokuty za nedodržiavanie tohto nariadenia.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Obyvatelia aj ekologickí aktivisti protestovali proti postupu mesta. Argumentujú, že radnica by mala zaviesť záväzný zákaz dieselových vozidiel namiesto toho, aby od 200 000 ľudí, ktorí denne do mesta dochádzajú za prácou, žiadalo cestovanie hromadnou dopravou.

Jemné častice prachu sú pre zdravie škodlivé a v dlhodobom horizonte môžu dokonca vyvolať rakovinu. Zatiaľ nie je jasné, ako dlho bude zákaz v platnosti. Predpokladá sa, že sa skončí až vtedy, keď sa zníži miera znečistenia ovzdušia.

(TASR)


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×