Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Poľský superšport Hussarya chce pretekať

Na výstavu v Birminghame prišla nová verzia kupé značky Arrinera, ktorá má spĺňať špecifiká súťažnej skupiny FIA GT4.
7 5 príspevkov 19.01.2016 / Marek Pokrývka

Naši severní susedia sa už dlhší čas snažia dostať na mapu sveta superšportov. O poľskom projekte Arrinera Hussarya sa začalo pôvodne hovoriť ešte v roku 2011, pričom o tri roky neskôr ukázala firma údajný sériový model a avizovala skorý začiatok výroby. K nemu však stále nedošlo. Namiesto štartu produkcie sme sa teraz dočkali novej verzie GT, ktorá chce pretekať.

Arrinera Hussarya má vo verzii GT okruhové zameranie 7 fotografií v galérii Arrinera Hussarya má vo verzii GT okruhové zameranie

Svoje okruhové zameranie dáva toto vozidlo jednoznačne najavo, zmien v porovnaní s kupé predstaveným v roku 2014 je viac než dosť. Karoséria je rozšírená a vybavená viacerými extra chladiacimi otvormi, okrem toho disponuje množstvom aerodynamických prvkov. Najvýraznejším z nich je mohutný prítlačné krídlo. Prehliadnuť však nemožno ani obrovský difúzor či predný spojler. Vo vnútri možno vidieť množstvo karbónu, škrupinové sedadlá a množstvo ovládacích prvkov.

Uprostred superšportu pracuje 6,2-litrový atmosférický osemvalec pochádzajúci od amerického koncernu General Motors. V pretekárskom naladení by mal dosahovať najvyšší výkon 316 kW (430 k). To je síce menej než má mať avizovaný sériový model, ale hmotnosť okruhového špeciálu nemá presiahnuť 1 250 kilogramov. Navyše, motor tu bude spriahnutý so sekvenčnou prevodovkou. Okrem toho využije špecifické pruženie s tlmičmi Öhlins či brzdový systém značky Alcon.

Uprostred kupé pracuje osemvalec od General Motors 7 fotografií v galérii Uprostred kupé pracuje osemvalec od General Motors

Toto vozidlo má podľa autorov spĺňať špecifiká súťažnej skupiny FIA GT4, či sa do zápolenia v nej pustí ešte počas tohto roka zatiaľ nie je jasné. Nová verzia kupé prišla na výstavu Autosport International v Birminghame. Poľská firma chce ročne vyrobiť dva až tri kusy pretekárskeho náradia a predávať ich za približne 170-tisíc eur. Okrem toho sa predstavitelia značky Arrinera rozhovorili aj o variante pre bežné cesty, na ktorý má do konca roka začať prijímať objednávky.


Najnovšie články
Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo

Patentové obrázky publikované holandskou stránkou ukazujú sériovú podobu druhej generácie štvordverového kupé i ťažiskový produkt po modernizácii.

Odhalenie: Volkswagen CC a omladený Golf
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×