Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Jazdená Škoda Superb: Aké sú tri hlavné riziká?

Škoda Superb je známa ako veľké auto, dostupné za relatívne priaznivé peniaze. Preverili sme jazdené kombi druhej generácie s naftovým motorom.
15 108 príspevkov 16.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Časy, kedy mala Škoda v ponuke jeden jediný typ sú už minulosťou, dnes v Mladej Boleslavi pokrývajú rovnaké spektrum trhu ako ktorákoľvek iná porovnateľná značka. Okrem malých automobilov tak už majú svojho zástupcu aj v strednej triede, kde ich farby už po tretíkrát háji aj u nás obľúbený typ Superb, menom nadväzujúci na predchodcu ešte z predvojnového obdobia.

V roku 2010 dostal Superb facelift, ktorý ho priblížil ostatným typom značky 15 fotografií v galérii V roku 2010 dostal Superb facelift, ktorý ho priblížil ostatným typom značky

Prvá generácia vlajkovej lode (kód 3U) s okrídleným šípom v znaku debutovala v roku 2001 ako koncernový derivát, využívajúci predĺženú platformu vtedy aktuálneho VW Passat. V roku 2008 prišiel na scénu jej nástupca označený kódom 3T, postavený zasa na predĺženej platforme menšieho typu Octavia. Vo výrobe zotrval až do minulého roku.

Superb číslo dva nastúpil najskôr ako sedan s výklopnou zadnou stenou, ktorá bola delená v dvoch rovinách, čím bolo možné jej otváranie buď len ako krátkeho veka kufra, alebo vcelku, vrátane zadného okna. Základnú karosársku verziu na ďalší rok doplnilo aj praktické kombi. Krátko po debute, v roku 2009, sa auto podrobilo aj bezpečnostnej previerke Euro NCAP, kde podľa vtedajšej metodiky získalo maximálnych päť hviezdičiek.

Škoda Superb 2.0 TDI DSG (B6 typ 3T, výroba 2008 – 2015)
Motor
radový vznetový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 968 cm³
Maximálny výkon
125 kW (170 k) pri 4 200 ot./min.
Maximálny krútiaci moment
350 Nm pri 1 750 ot./min.
Maximálna rýchlosť
218 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
8,9 s
Prevodovka/poháňané kolesá
dvojspojková šesťstupňová/predné
Rázvor náprav
2 761 mm
Rozmery d/š/v
4 838/1 817/1 510 mm
Objem batožinového priestoru
633 – 1 865 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 620/537 kg

Relatívne neskoro, dva roky pred koncom výroby, predstavila Škoda omladený model, lepšie zladený s vtedajším štýlom značky, ktorý prišiel na trh začiatkom leta 2013. Od staršieho prevedenia ho možno rozoznať hlavne pomocou širšej prednej masky, LED denných svetiel, integrovaných v svetlometoch, aj rekonštruovaných koncových svetiel, využívajúcich rovnakú techniku. V záujme väčšieho komfortu sa zmenilo aj ovládanie otvárania veka kufra.

Škoda Superb láka predovšetkým na kráľovské rozmery interiéru aj batožinového priestoru 15 fotografií v galérii Škoda Superb láka predovšetkým na kráľovské rozmery interiéru aj batožinového priestoru

Tak ako pri väčšine ostatnej techniky, aj pri motoroch čerpal Superb z koncernových regálov. Najslabším zážihovým agregátom bol štvorvalec 1.4 TSI, ktorý dopĺňal silnejší 1.8 TSI, vrcholom bol šesťvalec 3.6 FSI. Naftovým základom bol sprvu štvorvalec 1.9 TDI PD so združenými vstrekovačmi, v roku 2010 ho ale nahradil menší motor 1.6 TDI CR, so vstrekovaním typu Common Rail. V tom istom roku prešiel na tento spôsob prípravy zmesi aj väčší dvojliter.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Najväčšia Škoda si získala obľubu predovšetkým obrovským vnútorným priestorom. Cestujúci na zadných sedadlách tak majú okolo seba a hlavne na nohy viac priestoru než v mnohých autách patriacich o triedu vyššie. Nezaostáva ani kufor, ponúkajúci pre batožinu objem až 1 865 l.

Úroveň remeselného spracovania je dobrá, kvalita materiálov však za koncernopvými súrodencami zaostáva 15 fotografií v galérii Úroveň remeselného spracovania je dobrá, kvalita materiálov však za koncernopvými súrodencami zaostáva

Potešiteľná je aj kvalita dielenského spracovania, zodpovedajúca štandardom koncernu VW, o použitých materiáloch to však už žiaľ v plnej miere povedať nemožno. Kritiku si zaslúži aj hrmotne naladený podvozok, komfortom citeľne zaostávajúci nielen za súrodencami sesterských značiek, ale aj za úrovňou tejto triedy.

Testovaný exemplár

Našim testovacím autom bola Škoda Superb 2.0 TDI DSG s karosériou kombi a v druhom najvyššom stupni výbavy Elegance, vyrobená v roku 2012. Za auto, ktorého počítadlo kilometrov hlási 199 800 najazdených kilometrov, predajca požaduje baťovských 9 999 eur. Spomenutá kombinácia síce na prvý pohľad vyzerá atraktívne, nesie však so sebou aj riziká neskorších drahých opráv.

Typické problémy

V prieskume zákazníckej spokojnosti sa majitelia sťažovali najmä na vŕzganie a klepot v interiéri, ako aj na rýchlo opotrebené čalúnenia sedadiel. Niekedy zvykne zlyhať aj natáčanie svetiel do zákrut, túto chybu však možno zväčša napraviť ich aktiváciou v hlavnom menu palubného systému.

Jazdená Škoda Superb 15 fotografií v galérii Jazdená Škoda Superb

Koncernové benzínové motory TSI majú tiež známy problém s rozvodovou reťazou a vysokú spotrebu oleja. Citlivým miestom naftového agregátu je rozvod ozubeným remeňom, ktorého intervaly výmeny je potrebné striktne dodržiavať. V jeho prípade môžu narobiť problémy aj netesné vstrekovače, platí to však pre modely so starším systémom, teda do roku 2010. Podľa štatistík TÜV možno čakať aj rýchlejšie opotrebenie častí podvozku.

Komplikácie môžu spôsobiť aj spojky v prevodovke DSG, ktoré pri opotrebovaní spôsobujú trhanie pri radení. V tomto prípade možno vymeniť aj celú prevodovku, je však potrebné pripraviť sa na účet presahujúci 6-tisíc eur.

Opotrebenie podvozku

Podľa štatistík TÜV trpí Superb rýchlejším opotrebením niektorých dielov podvozku, hlavne tlmičov.

Opotrebenie podvozku 15 fotografií v galérii Opotrebenie podvozku

Únik oleja z pohonného mechanizmu

Obvyklým problémom, ktorým môže Superb trpieť, najmä ak má vyšší počet najazdených kilometrov, je únik oleja z motora, prípadne aj z ďalších častí pohonného mechanizmu.

Únik oleja z pohonného mechanizmu 15 fotografií v galérii Únik oleja z pohonného mechanizmu

Opotrebenie častí brzdového mechanizmu

Superb si podľa skúseností žiada aj o čosi častejšiu výmenu brzdových doštičiek a prípadne aj kotúčov.

Opotrebenie častí brzdového mechanizmu 15 fotografií v galérii Opotrebenie častí brzdového mechanizmu

Oplatí sa?

Škoda Superb je ideálny automobil pre rodinu a na dlhé trate. Jeho slabiny sú typické chyby, ktoré sú známe aj z iných automobilov koncernu VW, dajú sa však zvládnuť. Spočítané a podčiarknuté, Superb je vo svojom segmente významným hráčom.

Škoda Superb 2.0 TDI DSG (B6 typ 3T5), r.v. 2012
Orientačné ceny náhradných dielov*
Olejový filter
8,00
Vzduchový filter
21,00
Palivový filter
29,00
Kabínový filter
17,00
Filter oleja prevodovky
27,00
Sada rozvodového remeňa s vodnou pumpou
280,00
Kladky drážkovaného remeňa príslušenstva
140,00
Dvojhmotový zotrvačník
670,00
Spojka
340,00
Chladič chladiacej kvapaliny
140,00
Ložisko predného kolesa
125,00
Ložisko zadného kolesa
115,00
Predný brzdový kotúč
65,00
Zadný brzdový kotúč
50,00
Predné brzdové obloženie (sada)
75,00
Zadné brzdové obloženie
65,00
Predný tlmič pruženia
120,00
Zadný tlmič pruženia
95,00
*bez nákladov na servisné práce

Najnovšie články
Petícia o križovatke Triblavina je na ministerstve

Francúzska automobilka odhalí svoj pick-up vo štvrtok. Technicky pôjde o blízkeho príbuzného modelu Nissan Navara NP300.

Renault ohlásil sériový typ Alaskan

Myslíte si, že sú pokuty u nás vysoké? Nízke nie sú, v zahraničí ale bývajú aj oveľa vyššie. Pamätajte na to pri ceste na dovolenku. V niektorých krajinách vás...

Cesta na dovolenku: Kde sú najvyššie pokuty?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 28. júna 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Chlapec bez vodičského preukazu sa snažil Porsche Cayenne dostať do garáže, pričom spôsobil rozsiahle škody.

Tínedžer zničil mamino luxusné SUV

Pretekársky model má za sebou iba 109 kilometrov. Pod jeho vysokú cenu sa podpísala špičková dynamika i výborný stav.

Na predaj je exkluzívne Porsche 924 GTR

Špičková verzia kupé dostala jedovatý zelený lak, drsný bodykit, riadenie zadnej osi a maximálny výkon 430 kW (585 k).

Mercedes-AMG GT R: Nemecká beštia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×