Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Razia v Renaulte: Polícia pátra po úpravách emisií

Francúzski vyšetrovatelia vtrhli do kancelárií Renaultu v snahe nájsť dôkazy o možnej manipulácii s emisiami. Razia zatiaľ dôkazy nepriniesla, no spôsobila prepad akcií Renaultu aj ďalších automobiliek.
1 14 príspevkov 14.01.2016 / Soňa Zverková

Aféra Volkswagenu so zmanipulovanými emisiami vyvolala tlak na celý automobilový priemysel. Pocítil to aj Renault, ktorého sídlo prehľadali francúzski vyšetrovatelia. Tamojšie úrady už v septembri ohlásili prísnejší dohľad nad automobilkami a úrad pre životné prostredie začal systémom náhodného výberu testovať aj vozidlá francúzskych značiek a porovnávať výsledky z laboratórií a reálneho života.

Podľa informácií agentúry Reuters, razie v niekoľkých sídlach Renaultu je súčasťou rozsiahleho vyšetrovania v súvislosti s emisným škandálom VW. Automobilka potvrdila pôvodnú dnešnú informáciu zástupcu odborov CGT Florenta Grimaldiho, ktorá bol príčinou výrazného prepadu jej akcií. Renault uviedol, že vyšetrovatelia hľadali dokumenty, ktoré popisujú spôsob, akým výrobca používa technológie na úpravu emisií. Podľa údajov automobilky agenti jednotky boja proti podvodom zatiaľ nenašli „žiadny dôkaz o používaní nelegálnych prostriedkov vo vozidlách Renaultu“.

Akcie Renaultu dnes dopoludnia v reakcii na prvotnú Grimaldiho informáciu spadli až o 20 percent na 67 eur, následne sa však mierne zostavili na 71,94 eura, čo oproti rannému otváraciemu kurzu 85 eur predstavuje zníženie asi o 17 percent. Podľa agentúry Bloomberg tento pokles doslova vymazal z trhovej hodnoty Renaultu takmer šesť miliárd eur. Správy o razii však zasiahli aj ďalšie európske automobilky, napríklad, PSA Peugeot Citroen prišiel o 5,2 percenta, Daimler o 3,9 percenta a Fiat Chrysler až o 8,9 percenta

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dieselové verzie sú pre francúzske automobilky kľúčové a pred vypuknutím škandálu VW tvorili minimálne 60 percent ich celkového európskeho predaja. Renault však na rozdiel od VW nepredáva vozidlá v USA, kde sú emisné limity prísnejšie. Preto v porovnaní s nemeckým konkurentom mu nehrozia natoľko závažné finančné dôsledky. Podľa posledných správ hrozia Volkswagenu pokuty až vo výške takmer 45 miliárd eur a ďalšie finančné náklady, napríklad, vo forme povinného odkúpenia tisícov vozidiel a výrazných zliav.


Najnovšie články
Porsche Cayman GT4 na Nordschleife

Rozsah faceliftu minivanu predčasne prezradil on-line konfigurátor. Obrázky z programu potvrdzujú predpoklady vytvorené na báze záberov prototypov

Opel Zafira: Omladená podoba odhalená

Wolfsburg výrazne prepracoval kabínu pick-upu. Od kompaktu prebral volant, multimediálny systém i viacero prvkov vybavenia.

Amarok sa interiérom doťahuje na Golf

Bavori rozšírili možnosti personalizácie športového plug-in hybridu o množstvo rôznych zaujímavých odtieňov lakovania.

Individuálne farby pre BMW i8

Podľa agentúry Bloomberg vedenie koncernu začalo rokovania s prípadnými záujemcami o jeho kúpu. Medzi nimi je aj finančný investor KKR.

Takata hľadá východisko z krízy

Prototyp kórejského hot-hatchu sa zúčastní na vytrvalostných pretekoch, s prepĺňaným dvojlitrom sa predvedie na Nürburgringu.

Hyundai ďalej vyvíja ostrý model i30

Kompakt so štyrmi kruhmi na maske chladiča drží krok s dobou. Veľa zdedil po väčšom type A4 a nesklamal ani so základným litrovým motorom.

Audi A3: Prémiové aj s trojvalcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×