Tá je súčasťou druhej najväčšej nemeckej leteckej spoločnosti Air Berlin. Doterajší menšinový akcionár za 50,1 percenta akcií zaplatí okolo 40 miliónov eur a Lauda na oplátku zasadne v dozornej rade Air Berlin.
"Už som nemal silu ďalej FlyNiki rozvíjať, najmä keď sa nedarilo," vysvetlila dôvody svojho kroku legenda motoristického športu, ktorá sa tak zbavila už druhých aerolínií.
V roku 1979 Rakúšan založil Luada Air, ktoré neskôr predal rakúskej dcérskej spoločnosti nemeckej Lufthansy Austrian Airlines. V roku 2003 potom priviedol k životu FlyNiki. Už o rok neskôr v nej ale prenechal Air Berlin podiel 24 percent, ktorý postupne narástol až na 49,9 percenta.
Pritom nemecký partner Lauda tiež poskytol pôžičku 40,5 milióna eur, ktorá sa terajším prevodom akcií vyrovná.
Pre stratovú Air Berlin je akvizícia Flyniki podľa denníka Die Welt dôležitá z dvoch dôvodov. Laudove aerolínie sú oproti novému vlastníkovi ziskové. Tento rok očakávajú obrat okolo 430 miliónov eur a prevádzkový zisk (EBIT) 12 miliónov eur. Air Berlin chce navyše využiť hlavnú základňu Flyniki vo Viedni k expanzii na východ.