Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lexus LC500 je extrémne nabrúsené kupé

Atraktívna novinka dostala desaťstupňový automat a pohon zadných kolies. Napriek vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA.
30 4 príspevky 12.01.2016 / Marek Pokrývka

Toyota vyslyšala fanúšikove jej dcérskej značky Lexus a zaujímavý koncept LF-LC pretavila do sériovej reality. Cesta k tomuto produktu jej zabrala dlhé štyri roky. Štúdiu totiž pôvodne ukázala na detroitskom autosalóne ešte v roku 2012, rovnaké javisko si v týchto dňoch vybrala aj pre debut finálneho dvojdverového automobilu s označením LC500.

Lexus pretavil koncept LF-LC do finálneho produktu LC500 30 fotografií v galérii Lexus pretavil koncept LF-LC do finálneho produktu LC500

Napriek štvorročnému odstupu je už na prvý pohľad jasné, že atraktívny dizajn originálnej štúdie sa rozhodli v japonskej spoločnosti ponechať v maximálnej možnej miere. Karoséria je však v skutočnosti kompletne nová. Množstvo detailov sa na nej zmenilo, napríklad LED svetlomety, otvory privádzajúce vzduch k zadným brzdám, spätné zrkadlá či výfukové koncovky.

Upravené sú aj ďalšie prvky. Strecha je teraz vytvorená z uhlíkových vlákien, disky kolies sú o niečo menšie, ale stále majú slušný priemer 20 a 21 palcov. Vzadu pribudlo aktívne prítlačné krídlo. Aj napriek všetkým zmenám je toto kupé zvonku stále extrémne nabrúsené. Cítiť v ňom vplyv typu LFA, ale vďaka ostrým diódovým svetlám či dominantnej maske chladiča pôsobí ešte agresívnejšie.

Snaha zachovať pôvodné línie je cítiť aj v interiéri nového kupé 30 fotografií v galérii Snaha zachovať pôvodné línie je cítiť aj v interiéri nového kupé

V dvojmiestnej kabíne sa toho na pohľad zmenilo o niečo viac, ale taktiež je tu cítiť snaha zachovať pôvodné línie. Palubná doska má prepracované tvary a veľký centrálny displej. Na stredovom tuneli sa objavil volič prevodovky, odlišný je volant i materiály. Interiér predstaveného kúsku je takmer kompletne potiahnutý béžovou kožou, ktorý dopĺňajú čierne plasty a kov.

Napriek ostrému vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA. Ak by ste čakali v útrobách vozidla pohon s výkonom začínajúcim sa šestkou či sedmičkou, zostanete sklamaní. Lexus má osemvalcové srdce známe napríklad zo sedanu GS F. Znamená to atmosférické plnenie, objem päť litrov a maximálny výkon 348 kW (473 k). Atraktívna novinka však dostala desaťstupňový automat Aisin, ktorý prenáša krútiaci moment s maximom 527 Nm na zadné kolesá.

Päťlitrový osemvalec modelu LC500 má výkon 348 kW (473 k) 30 fotografií v galérii Päťlitrový osemvalec modelu LC500 má výkon 348 kW (473 k)

Hmotnosť typu LC500 síce nepoznáme, ale oproti spomínanému štvordverovému typu bude pravdepodobne citeľne nižšia. To isté by malo platiť v porovnaní s ťažkým kupé RC F. Okrem karbónovej strechy sa pod to mala podpísať aj nová platforma GA-L určená pre luxusné modely koncernu. Zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) by malo kupé zvládnuť za menej než 4,5 sekundy. O maximálnej rýchlosti automobilka nehovorí.

Výkon tohto automobilu môžu byť pre niekoho sklamaním, Lexus si však prezieravo ponechal otvorené zadné vrátka. Označenie LC500 totiž o novinke hovorí ako o štandardnom vyhotovení. A nikde nie je napísané, že z neho Japonci neplánujú časom vyrobiť silnejší variant LC F. O takejto možnosti sa už pošuškáva a šesťsto koní by v jej prípade malo byť zaručených...


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×