Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Lexus LC500 je extrémne nabrúsené kupé

Atraktívna novinka dostala desaťstupňový automat a pohon zadných kolies. Napriek vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA.
30 4 príspevky 12.01.2016 / Marek Pokrývka

Toyota vyslyšala fanúšikove jej dcérskej značky Lexus a zaujímavý koncept LF-LC pretavila do sériovej reality. Cesta k tomuto produktu jej zabrala dlhé štyri roky. Štúdiu totiž pôvodne ukázala na detroitskom autosalóne ešte v roku 2012, rovnaké javisko si v týchto dňoch vybrala aj pre debut finálneho dvojdverového automobilu s označením LC500.

30 fotografií v galérii

Napriek štvorročnému odstupu je už na prvý pohľad jasné, že atraktívny dizajn originálnej štúdie sa rozhodli v japonskej spoločnosti ponechať v maximálnej možnej miere. Karoséria je však v skutočnosti kompletne nová. Množstvo detailov sa na nej zmenilo, napríklad LED svetlomety, otvory privádzajúce vzduch k zadným brzdám, spätné zrkadlá či výfukové koncovky.

Upravené sú aj ďalšie prvky. Strecha je teraz vytvorená z uhlíkových vlákien, disky kolies sú o niečo menšie, ale stále majú slušný priemer 20 a 21 palcov. Vzadu pribudlo aktívne prítlačné krídlo. Aj napriek všetkým zmenám je toto kupé zvonku stále extrémne nabrúsené. Cítiť v ňom vplyv typu LFA, ale vďaka ostrým diódovým svetlám či dominantnej maske chladiča pôsobí ešte agresívnejšie.

30 fotografií v galérii

V dvojmiestnej kabíne sa toho na pohľad zmenilo o niečo viac, ale taktiež je tu cítiť snaha zachovať pôvodné línie. Palubná doska má prepracované tvary a veľký centrálny displej. Na stredovom tuneli sa objavil volič prevodovky, odlišný je volant i materiály. Interiér predstaveného kúsku je takmer kompletne potiahnutý béžovou kožou, ktorý dopĺňajú čierne plasty a kov.

Napriek ostrému vzhľadu nie je typ LC plnohodnotným nástupcom superšportu LFA. Ak by ste čakali v útrobách vozidla pohon s výkonom začínajúcim sa šestkou či sedmičkou, zostanete sklamaní. Lexus má osemvalcové srdce známe napríklad zo sedanu GS F. Znamená to atmosférické plnenie, objem päť litrov a maximálny výkon 348 kW (473 k). Atraktívna novinka však dostala desaťstupňový automat Aisin, ktorý prenáša krútiaci moment s maximom 527 Nm na zadné kolesá.

30 fotografií v galérii

Hmotnosť typu LC500 síce nepoznáme, ale oproti spomínanému štvordverovému typu bude pravdepodobne citeľne nižšia. To isté by malo platiť v porovnaní s ťažkým kupé RC F. Okrem karbónovej strechy sa pod to mala podpísať aj nová platforma GA-L určená pre luxusné modely koncernu. Zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) by malo kupé zvládnuť za menej než 4,5 sekundy. O maximálnej rýchlosti automobilka nehovorí.

Výkon tohto automobilu môžu byť pre niekoho sklamaním, Lexus si však prezieravo ponechal otvorené zadné vrátka. Označenie LC500 totiž o novinke hovorí ako o štandardnom vyhotovení. A nikde nie je napísané, že z neho Japonci neplánujú časom vyrobiť silnejší variant LC F. O takejto možnosti sa už pošuškáva a šesťsto koní by v jej prípade malo byť zaručených...


Najnovšie články
Porsche Cayman GT4 na Nordschleife

Rozsah faceliftu minivanu predčasne prezradil on-line konfigurátor. Obrázky z programu potvrdzujú predpoklady vytvorené na báze záberov prototypov

Opel Zafira: Omladená podoba odhalená

Wolfsburg výrazne prepracoval kabínu pick-upu. Od kompaktu prebral volant, multimediálny systém i viacero prvkov vybavenia.

Amarok sa interiérom doťahuje na Golf

Bavori rozšírili možnosti personalizácie športového plug-in hybridu o množstvo rôznych zaujímavých odtieňov lakovania.

Individuálne farby pre BMW i8

Podľa agentúry Bloomberg vedenie koncernu začalo rokovania s prípadnými záujemcami o jeho kúpu. Medzi nimi je aj finančný investor KKR.

Takata hľadá východisko z krízy

Prototyp kórejského hot-hatchu sa zúčastní na vytrvalostných pretekoch, s prepĺňaným dvojlitrom sa predvedie na Nürburgringu.

Hyundai ďalej vyvíja ostrý model i30

Kompakt so štyrmi kruhmi na maske chladiča drží krok s dobou. Veľa zdedil po väčšom type A4 a nesklamal ani so základným litrovým motorom.

Audi A3: Prémiové aj s trojvalcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×