Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chrysler Pacifica nahrádza Town & Country

Americké rodinné MPV dostalo staronový názov. Po zložení tretieho radu sedadiel a odstránení druhého odvezie takmer 4 000 litrov nákladu.
36 12.01.2016 / Marek Pokrývka

Na autosalóne v Detroite urobil domáci Chrysler zaujímavú rošádu. Jedným mávnutím čarovného prútika postavil mimo hry typ Town & Country a zároveň predstavil jeho nástupcu. MPV vyrábané zhruba 25 rokov nahrádza modelom Pacifica. Tento staronový názov zdedil americký rodinný van po SUV vyrábanom v rokoch 2003 až 2007, koncepčne však ide v stopách predchodcu.

Chrysler Pacifica ide v stopách predchodcu Town & Country 36 fotografií v galérii Chrysler Pacifica ide v stopách predchodcu Town & Country

Novinka teda prichádza s klasickým tvarom i proporciami, žiadne pokusy so zvýšenou svetlou výškou sa nekonajú. V porovnaní s predchodcom je však výrazne atraktívnejšia. Z hľadiska dizajnu je celkom jednoznačná veľká inšpirácia sedanom Chrysler 200, čoho výsledkom je pomerne štýlový vzhľad. Veľkoobjemové vozidlo má na karosérii množstvo chrómu a diódy na oboch koncoch karosérie. Zaujímavo pôsobí integrácia zadných svetiel do plochy skla.

Automobilka síce neprezradila presné rozmery MPV, ale mali by sa držať zhruba v mantineloch dosluhujúceho typu Town & Country. Znamená to rázvor náprav presahujúci tri metre, viac než päťmetrovú dĺžku a šírku blížiacu sa k dvom metrom. Výška je zhruba 1 750 mm. Napriek zachovaniu proporcií je Pacifica podstatne ľahšia než predchodca, za čo môže použitie kompletne novej platformy. Tá ušetrila vyše 135 kíl a dostala hmotnosť základnej verzie pod dve tony.

Americký rodinný van používa kompletne novú platformu 36 fotografií v galérii Americký rodinný van používa kompletne novú platformu

Nový rodinný Chrysler je teda opäť poriadny obor a zodpovedá tomu jeho interiér. Ten je ponúkaný v niekoľkých konfiguráciách. Maximálne ubytuje osem pasažierov, na oficiálnych fotografiách však vidíme sedemmiestnu verziu s dvomi individuálnymi sedadlami v druhom rade. Po jeho odstráneni a zložení tretieho radu sedačiek do podlahy ponúka Pacifica neuveriteľný prepravný objem: podľa výrobcu odvezie takmer 4 000 litrov nákladu.

Aj vo vnútri je citeľná inšpirácia dvestovkou. Dvojica zdieľa viacero prvkov ako je volant či prístrojový panel, rodinný van však dostal odlišne usporiadanú palubnú dosku. Tá je oddelená od schránky medzi prednými sedadlami a obsahuje extra úložné priestory. V jej vrchnej časti stále sídli multimediálny systém Uconnect doplnený otočným voličom prevodovky.

Inšpirácia sedanom Chrysler 200 je citeľná aj vo vnútri MPV 36 fotografií v galérii Inšpirácia sedanom Chrysler 200 je citeľná aj vo vnútri MPV

Pacifica bude na výber s dvomi motorizáciami. Základ využije atmosférický benzínový šesťvalec Pentastar s objemom 3,6 litra dosahujúci výkon 211 kW (287 k) a krútiaci moment 356 Nm. Motor je spriahnutý s deväťstupňovým automatom a poháňa predné kolesá tohto MPV.

Modifikovaná verzia rovnakého motora pracuje aj pod kapotou verzie Hybrid. Tá však dosahuje parametre 182 kW (248 k) a 312 Nm, pričom jej asistujú dva elektromotory a batéria s kapacitou 16 kWh. Súčasťou pohonného reťazca je aj inovatívny druh prevodovky CVT. Tento model dokáže prejsť najviac 48 km na elektrinu, pričom dobitie batérie má trvať asi dve hodiny. Umiestnená je pod podlahou a uberá tak nejaké litre z obrovského interiérového priestoru.

Hybridný variant by sa mal objaviť v obchodoch počas druhej polovice roka, klasický šesťvalcový Chrysler Pacifica však príde už na jar. Americká automobilka ho bude vyrábať v kanadskom Windsore a pravdepodobne ponúkať výhradne na území Spojených štátov.


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×