Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Mercedes oficiálne odhalil novú triedu E

Piata generácia vozidla vyššej strednej triedy uvádza prichádza s dvojlitrovými štvorvalcovými motormi, na radové šesťvalce si ešte počkáme.
18 14 príspevkov 11.01.2016 / Marek Pokrývka

Dnešným dňom sa skončila niekoľkomesačná sága predstavovania novej triedy E s kódom W213. Tá sa dočkala predčasného vyvrcholenia: počas minulého týždňa sa na svet dostala obsiahla várka fotiek a tiež veľa podrobností. Krátko pred otvorením autosalóna v Detroite odhalil Mercedes toto vozidlo oficiálne. Do zbierky pridal viacero doteraz nepublikovaných záberov a informácií.

18 fotografií v galérii

Dôležitou novinkou autonómny systém

Venovať sa opätovne výzoru novinky nemá zmysel. Všetky jej krivky prezradili už pred pár dňami uniknuté fotografie, vrátane jednotlivých vyhotovení. Éčko teda vo svojej piatej generácii oživilo štylistický recept z 80. a 90. rokov. Dizajnom i proporciami sa totiž zaradilo medzi dvojicu C/S, čím zavŕšilo rodinu troch základných stavebných kameňov portfólia Mercedes. Možno až príliš podobný vzhľad môže niekoho sklamať. Nemožno mu však uprieť eleganciu a atraktivitu.

Podstatné je, že vozidlo dosahuje koeficient aerodynamického odporu iba 0,23 a jeho konštrukcia využíva hliník a vysokopevnostnú oceľ v podstatne väčšej miere než predchodca. Karoséria okrem toho aj narástla: Mercedes potvrdil natiahnutie rázvoru náprav na 2 939 mm i zväčšenie celkovej dĺžky automobilu na 4 923 milimetrov.

18 fotografií v galérii

Interiérom pripomína nová trieda E o číslo väčšiu vlajkovú loď, okrem dvoch 12,3-palcových displejov ponúkne aj obdobné čalúnenie a prvky vybavenia. Medzi nimi však bude aj čosi navyše. Pribudlo tu napríklad dotykové ovládanie na volante či ambientné diódové osvetlenie kabíny dostupné v 64 farbách. Príplatkové svetlomety Multibeam LED sú opäť lepšie než boli v type CLS, teraz disponujú až 84 samostatne ovládanými zdrojmi svetla.

Dôležitou novinkou je autonómny systém Drive Pilot určený pre diaľničné presuny, ktorý vie kompletne prevziať riadenie a funguje až do rýchlosti 210 km/h. Okrem funkcií adaptívneho tempomatu velí aj volantu. Technológia pritom dokáže nielen udržiavať jazdný pruh, ale tiež predbiehať. Vozidlo bude okrem toho schopné samostatne zaparkovať, stačí na to aplikácia v smartfóne.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Do Európy prichádza so štvorvalcami

Už dávnejšie sa hovorilo, že toto vozidlo vyššej strednej triedy uvedie do sveta celkom novú rodinu stavebnicových pohonných jednotiek Mercedes. Tá má obsahovať aj radové šesťvalce namiesto doterajších vidlicových. Na ne si však ešte počkáme: Éčko totiž prichádza do Európy iba s dvomi dvojlitrovými štvorvalcovými motormi. Voliť si bude možné medzi známym benzínom E200 s najvyšším výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 300 Nm alebo celkom novou naftovou alternatívou E220d ponúkajúcou špičkové parametre 143 kW (195 k) a 400 Nm.

S odstupom času sa na trhu objaví verzia E350d poháňaná známym dieselovým agregátom V6 s objemom tri litre. Ten dosahuje maximálne hodnoty 190 kW (258 k) a 620 Nm. Rovnakú konfiguráciu valcov prinesie do portfólia aj zážihový variant E400 4Matic produkujúci výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment 480 Nm. Dvojicu vidlicových motorov nahradia radové až niekedy neskôr. Takmer celoplošným štandardom sa má od uvedenia stať deväťstupňová automatická prevodovka.

18 fotografií v galérii

Členom modelovej ponuky bude aj vyhotovenie E350e skrývajúce pod plechmi pohon typu plug-in hybrid. Podobne ako v menšej triede C skombinuje benzínový dvojliter s elektromotorom, pričom výsledkom ich spolupráce sú parametre 205 kW (279 k) a 600 Nm. Tento variant má byť schopný prejsť 30 kilometrov čisto na elektrinu, ktorú možno dobíjať cez zadný nárazník.

Jediným členom flotily využívajúcim agregát z novej rodiny celohliníkových motorov tak bude zatiaľ verzia E220d. Jej srdce s kódovým označením OM654 má objem 1 950 kubických centimetrov a je náhradníkom doterajšieho 2,1-litrového agregátu OM651. Neskôr sa má objaviť aj v naladení na 110 kW (150 k). Už súčasný variant s takmer dvomi stovkami koní však vyniká úspornosťou: Mercedes hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 l/100 km a emisiách CO2 na úrovni 102 g/km.

18 fotografií v galérii

Význam nového Éčka netreba zľahčovať

Piata generácia triedy E môže niekoho na prvý pohľad sklamať, keďže svojím dizajnom možno až príliš zapadá do rodiny. Jej význam však netreba zľahčovať. Vďaka autonómnym technológiám i uvedenie stavebnicových pohonných jednotiek ide o najmodernejšie auto z portfólia Mercedes. Kedy sa objaví na cestách zatiaľ Stuttgart oficiálne neoznámil.


Najnovšie články
Turbo-Lambo na rýchlostnej súťaži

Nové SUV francúzskej značky ukazuje, ako budú v blízkej budúcnosti vyzerať prístrojové panely moderných vozidiel. Klasické budíky končia, v Peugeote 3008 sa...

Peugeot 3008: Prinesie krásny prístrojový panel

Zelené talianske kupé prešlo renováciou kozmetického charakteru. Dôvodom je špičková starostlivosť troch doterajších majiteľov.

Ďalší klenot z Maranella vydražia

Československé Porsche znovu ožíva. Bohužiaľ, len ako koncept zo študentskej dielne bez šance na sériovú produkciu.

Škoda Atero: Dvojdverový Rapid je späť

Pre všetkých automobilových nadšencov a športových fanúšikov si AUTO BILD pripravil skvelý darček!

Júnový magazín AUTO BILD so slovenskou vlajkou na auto

Podľa SMMT automobilky v Británii vyrobili v apríli tohto roka 149 334 vozidiel, o 16,4 % viac ako v rovnakom mesiaci vlani.

Produkcia áut v Británii v apríli vzrástla

Japonci ukázali automobil vykukujúci spod plachty, dráma okolo jeho predstavenia však nemá veľké opodstatnenie.

Nissan NV300 nahradí typ Primastar
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×