Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes oficiálne odhalil novú triedu E

Piata generácia vozidla vyššej strednej triedy uvádza prichádza s dvojlitrovými štvorvalcovými motormi, na radové šesťvalce si ešte počkáme.
18 14 príspevkov 11.01.2016 / Marek Pokrývka

Dnešným dňom sa skončila niekoľkomesačná sága predstavovania novej triedy E s kódom W213. Tá sa dočkala predčasného vyvrcholenia: počas minulého týždňa sa na svet dostala obsiahla várka fotiek a tiež veľa podrobností. Krátko pred otvorením autosalóna v Detroite odhalil Mercedes toto vozidlo oficiálne. Do zbierky pridal viacero doteraz nepublikovaných záberov a informácií.

Piata generácia Mercedesu triedy E má kód W213 18 fotografií v galérii Piata generácia Mercedesu triedy E má kód W213

Dôležitou novinkou autonómny systém

Venovať sa opätovne výzoru novinky nemá zmysel. Všetky jej krivky prezradili už pred pár dňami uniknuté fotografie, vrátane jednotlivých vyhotovení. Éčko teda vo svojej piatej generácii oživilo štylistický recept z 80. a 90. rokov. Dizajnom i proporciami sa totiž zaradilo medzi dvojicu C/S, čím zavŕšilo rodinu troch základných stavebných kameňov portfólia Mercedes. Možno až príliš podobný vzhľad môže niekoho sklamať. Nemožno mu však uprieť eleganciu a atraktivitu.

Podstatné je, že vozidlo dosahuje koeficient aerodynamického odporu iba 0,23 a jeho konštrukcia využíva hliník a vysokopevnostnú oceľ v podstatne väčšej miere než predchodca. Karoséria okrem toho aj narástla: Mercedes potvrdil natiahnutie rázvoru náprav na 2 939 mm i zväčšenie celkovej dĺžky automobilu na 4 923 milimetrov.

Systém Drive Pilot velí okrem tempomatu aj volantu 18 fotografií v galérii Systém Drive Pilot velí okrem tempomatu aj volantu

Interiérom pripomína nová trieda E o číslo väčšiu vlajkovú loď, okrem dvoch 12,3-palcových displejov ponúkne aj obdobné čalúnenie a prvky vybavenia. Medzi nimi však bude aj čosi navyše. Pribudlo tu napríklad dotykové ovládanie na volante či ambientné diódové osvetlenie kabíny dostupné v 64 farbách. Príplatkové svetlomety Multibeam LED sú opäť lepšie než boli v type CLS, teraz disponujú až 84 samostatne ovládanými zdrojmi svetla.

Dôležitou novinkou je autonómny systém Drive Pilot určený pre diaľničné presuny, ktorý vie kompletne prevziať riadenie a funguje až do rýchlosti 210 km/h. Okrem funkcií adaptívneho tempomatu velí aj volantu. Technológia pritom dokáže nielen udržiavať jazdný pruh, ale tiež predbiehať. Vozidlo bude okrem toho schopné samostatne zaparkovať, stačí na to aplikácia v smartfóne.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Do Európy prichádza so štvorvalcami

Už dávnejšie sa hovorilo, že toto vozidlo vyššej strednej triedy uvedie do sveta celkom novú rodinu stavebnicových pohonných jednotiek Mercedes. Tá má obsahovať aj radové šesťvalce namiesto doterajších vidlicových. Na ne si však ešte počkáme: Éčko totiž prichádza do Európy iba s dvomi dvojlitrovými štvorvalcovými motormi. Voliť si bude možné medzi známym benzínom E200 s najvyšším výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 300 Nm alebo celkom novou naftovou alternatívou E220d ponúkajúcou špičkové parametre 143 kW (195 k) a 400 Nm.

S odstupom času sa na trhu objaví verzia E350d poháňaná známym dieselovým agregátom V6 s objemom tri litre. Ten dosahuje maximálne hodnoty 190 kW (258 k) a 620 Nm. Rovnakú konfiguráciu valcov prinesie do portfólia aj zážihový variant E400 4Matic produkujúci výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment 480 Nm. Dvojicu vidlicových motorov nahradia radové až niekedy neskôr. Takmer celoplošným štandardom sa má od uvedenia stať deväťstupňová automatická prevodovka.

Plug-in hybrid E350e možno dobíjať cez zadný nárazník 18 fotografií v galérii Plug-in hybrid E350e možno dobíjať cez zadný nárazník

Členom modelovej ponuky bude aj vyhotovenie E350e skrývajúce pod plechmi pohon typu plug-in hybrid. Podobne ako v menšej triede C skombinuje benzínový dvojliter s elektromotorom, pričom výsledkom ich spolupráce sú parametre 205 kW (279 k) a 600 Nm. Tento variant má byť schopný prejsť 30 kilometrov čisto na elektrinu, ktorú možno dobíjať cez zadný nárazník.

Jediným členom flotily využívajúcim agregát z novej rodiny celohliníkových motorov tak bude zatiaľ verzia E220d. Jej srdce s kódovým označením OM654 má objem 1 950 kubických centimetrov a je náhradníkom doterajšieho 2,1-litrového agregátu OM651. Neskôr sa má objaviť aj v naladení na 110 kW (150 k). Už súčasný variant s takmer dvomi stovkami koní však vyniká úspornosťou: Mercedes hovorí o priemernej spotrebe iba 3,9 l/100 km a emisiách CO2 na úrovni 102 g/km.

Mercedes hovorí pri verzii E220d o spotrebe 3,9 l/100 km 18 fotografií v galérii Mercedes hovorí pri verzii E220d o spotrebe 3,9 l/100 km

Význam nového Éčka netreba zľahčovať

Piata generácia triedy E môže niekoho na prvý pohľad sklamať, keďže svojím dizajnom možno až príliš zapadá do rodiny. Jej význam však netreba zľahčovať. Vďaka autonómnym technológiám i uvedenie stavebnicových pohonných jednotiek ide o najmodernejšie auto z portfólia Mercedes. Kedy sa objaví na cestách zatiaľ Stuttgart oficiálne neoznámil.


Najnovšie články
V ktorých autách sa deti odvezú najpohodlnejšie?

Naftový stroj s prezývkou Železný rytier využíva dvojspojkovú prevodovku a dosahuje výkon 2 400 koní.

Volvo má najrýchlejší ťahač na svete

Nový taliansky sedan láka na príťažlivý dizajn, hodnotný interiér i špičkové jazdné vlastnosti. Zvládne konkurovať zavedenej nemeckej prémii?

Test Alfa Romeo Giulia: Nálož emócií

Pozrieť si najnovšie autá a pritom ušetriť? Exkluzívne, ako jediný motoristický časopis na Slovensku, vám AUTO BILD daruje vstupenku na autosalón v Nitre...

Vstupenka na autosalón v Nitre len v AUTO BILDE

Existuje domnienka, že najlepšie zarábajú najväčšie firmy. Nie vždy to však platí. Rebríček automobiliek zoradených podľa zárobku na jednom vozidle má...

Koľko na vás výrobca zarobí pri kúpe auta?

Spor s firmami ES Automobilguss a Car Trim spôsobil, že tie prestali dodávať a VW musel v niektorých svojich závodoch pre chýbajúce poťahy na sedadlá...

Produkcia VW sa vracia do normálu

Replika pretekárskeho modelu Lister-Jaguar mala byť pôvodne hlavným tátošom filmového Teja Parkera, producenti však plány zmenili.

Na predaj je roadster z Rýchlo a zbesilo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×