Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdená Alfa Giulietta: Poteší vás, či zruinuje?

Alfa Romeo Giulietta ponúka agilné jazdné vlastnosti aj atraktívnu karosériu. Na čo si treba dať pozor, pri kúpe exemplára z druhej ruky, aby sa sen nezmenil na trpké prebudenie?
16 45 príspevkov 09.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Giulietta sa v katalógu Alfa Romeo prvýkrát objavila v roku 1954. Kupé s karosériou Bertone a prívlastkom Sprint, poháňané motorom objemu 1,3 litra s rozvodom 2xOHC o rok neskôr doplnila podobne športovo ladená štvordverová verzia. Druhýkrát niesol toto meno sedan, predstavený v roku 1978. Na slávu svojho predchodcu nadviazal pohonným ústrojenstvom transaxle a špičkovou dynamikou aj jazdnými vlastnosťami.

Pohľad spredu vylučuje akékoľvek pochybnosti ku akej značke toto auto patrí 16 fotografií v galérii Pohľad spredu vylučuje akékoľvek pochybnosti ku akej značke toto auto patrí

Aktuálna Giulietta je teda v poradí už tretia, na rozdiel od svojich rovnomenných predchodcov však háji farby značky v nižšej strednej triede. Na scénu prišla v roku 2010 ako nástupca typu 147 a do vienka dostala jedinú karosériu – päťdverový hatchback. Po drobnom facelifte v roku 2013 je v ponuke firmy dodnes.

Novinka získala v ankete Auto roka za rok 2011 striebornú priečku, ešte cennejší je však jej výsledok v testoch Euro NCAP. Absolvovala ich ako najbezpečnejší automobil svojho segmentu v histórii a po zásluhe dostala päť hviezdičiek, ktoré si zachovala aj po sprísnení pravidiel v nasledujúcom roku.

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM (typ 940, výroba 2010 –)
Motor
radový vznetový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 598 cm³
Maximálny výkon
77 kW (105 k) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment
320 Nm pri 1 750 ot./min.
Maximálna rýchlosť
185 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
11,3 s
Prevodovka/poháňané kolesá
manuálna šesťstupňová/predné
Rázvor náprav
2 634 mm
Rozmery d/š/v
4 351/1 798/1 465 mm
Objem batožinového priestoru
350 – 1 045 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 599/611 kg

Giulietta prišla na trh s radom nových, turbodúchadlom prepĺňaných motorov. Menší zážihový má objem 1,4 litra a s rozvodom 2xOHC dve výkonové alternatívy, najsilnejšia verzia má elektrohydraulický rozvod Multiair. Vrcholom radu je model Quadrifoglio Verde so štvorvalcom 1750 TBi. Vznetové agregáty majú objem 1,6 a 2,0 litra a takisto niekoľko úrovní výkonu.

Giulietta si zachovala skryté kľučky zadných dverí, pri niektorých uhloch pohľadu tak pôsobí dojmom kupé 16 fotografií v galérii Giulietta si zachovala skryté kľučky zadných dverí, pri niektorých uhloch pohľadu tak pôsobí dojmom kupé

Hatchback má pomerne veľkorysú vonkajšiu dĺžku, na ponuke miesta pre cestujúcich sa to však až tak neodráža. Na druhej strane ale treba pochváliť pohodlné sedadlá ponúkajúce oporu aj v priečnom smere. Pri nakladaní ťažších predmetov do kufra môže nepríjemne prekvapiť aj vysoko položený prah, ktorý je daňou za vyššiu tuhosť karosérie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Materiály v interiéri pri nižších úrovniach výbavy nepôsobia príliš kvalitne, niektoré plasty vyzerajú lacno a za očakávaniami zaostáva aj kvalita spracovania. Z útrob sa preto neraz ozve nepríjemný drnčiaci zvuk. Pravoverných priaznivcov značky veľmi nepoteší ani prepínač smeroviek, ktorého darcom je Fiat Ducato. S atraktívnym zovňajškom teda v interiéri neladí všetko tak ako by sa patrilo.

Testovaný exemplár

V teste sme preverili model Giulietta 1.6 JTDM, poháňaný najslabším naftovým motorom. Auto bolo vyrobené v roku 2011 a doteraz najazdilo 154 800 km. Predajca ho ponúka za 8 950 eur. Pri pohľade zvonku pôsobí zachovalo, na karosérii sme nenašli žiadne poškodenia, dokonca ani len poškrabaný lak, iba vpredu stopy po kamienkoch, ktorým sa však vyhnúť nedá. Trošku inak to už ale vyzerá vo vnútri, kde vidno zreteľné stopy používania napríklad na kľučkách dverí.

Giulietta má štýlový, pritom prehľadný kokpit, s dobre rozmiestnenými ovládacími prvkami. Pochváliť možno aj tvar sedadiel 16 fotografií v galérii Giulietta má štýlový, pritom prehľadný kokpit, s dobre rozmiestnenými ovládacími prvkami. Pochváliť možno aj tvar sedadiel

Nasleduje skúšobná jazda, pri ktorej nám hatchback i napriek spomenutým problémom ukázal aj čosi z talianskeho športového ducha. Giulietta miluje predovšetkým rýchle, za sebou nasledujúce zákruty a ochotne sa nechá naháňať po vidieckych cestách. Riadenie a zavesenie kolies dávajú aj po 150 000 kilometrov lepšiu spätnú väzbu než mnoho konkurenčných áut keď sú úplne nové.

K agilnému podvozku sa však vôbec nehodí motor s výkonom 77 kW (105 k). Ponúka príliš málo vášne a svoju nevôlu navyše dáva hlasno najavo. Evidentne je určený pre tých, čo pozerajú len na prevádzkové náklady. Oveľa lepšou voľbou by tu bol benzínový agregát, ktorý je zdrojom oveľa väčšej porcie dynamiky.

Typické problémy

Giulietta nie je známa nedostatkom, ktorý by nejako vynikal, problémom je skôr viacero drobných chýb. Ak sa pozrieme na výsledky ankety magazínu Auto Bild, ktorá hodnotí spokojnosť čitateľov s ich vozidlami, majitelia sa sťažovali na poruchy turbodúchadiel, výpadky systému Štart/Stop, aj nedostatky elektroniky. Problémy sa týkali aj stierača zadného okna, pri ktorom zvyklo prísť k prerušeniu jeho napájacieho kábla, či kompresora klimatizácie.

V podobnom svetle sa táto Alfa javí aj podľa prieskumu TÜV. Hoci sa v porovnaní so svojim predchodcom, typom 147 polepšila, v aktuálnom hodnotení dvoj a trojročných automobilov jej patrí až 112. miesto zo 129 hodnotených.

Poruchy predných svetiel

Zadné svetlá problémami netrpia, pri predných sa však na staniciach technickej kontroly objavovali chyby častejšie než zodpovedá priemeru.

Poruchy predných svetiel 16 fotografií v galérii Poruchy predných svetiel

Opotrebované silentbloky zadnej nápravy

Exempláre z prvých sérií trpeli predčasným opotrebením silentblokov pozdĺžnych ramien zadnej nápravy. Problémy riešila fabrika počas zvolávacej akcie.

Opotrebované silentbloky zadnej nápravy 16 fotografií v galérii Opotrebované silentbloky zadnej nápravy

Trhliny na predných ramenách

Problémy sa môžu vyskytnú aj na priečnych ramenách prednej nápravy. Pri niektorých vozidlách sa na nich objavili mikrotrhliny.

Trhliny na predných ramenách 16 fotografií v galérii Trhliny na predných ramenách

Oplatí sa?

Giulietta má karosériu, za ktorou sa ešte stále otočí mnoho ľudí, reputáciu jej však kazí horšia kvalita dielov a spracovania. Pozíciu svojich veľkých predchodcov preto stále nedosiahla.

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM (typ 940), r.v. 2011
Orientačné ceny náhradných dielov*
Olejový filter
20,00
Vzduchový filter
15,00
Palivový filter
55,00
Kabínový filter
23,00
Sada rozvodového remeňa s vodnou pumpou
215,00
Kladky drážkovaného remeňa príslušenstva
155,00
Dvojhmotový zotrvačník
500,00
Chladič chladiacej kvapaliny
140,00
Ložisko predného kolesa
160,00
Ložisko zadného kolesa
125,00
Predný brzdový kotúč
85,00
Zadný brzdový kotúč
70,00
Predné brzdové obloženie (sada)
105,00
Zadné brzdové obloženie
70,00
Predný tlmič pruženia
125,00
Zadný tlmič pruženia
98,00
*bez nákladov na servisné práce

Najnovšie články
Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty

Tiež sa vám už stalo, že na prístrojovej doske zasvietila kontrolka, ktorej ste nerozumeli? Existuje ich množstvo, najmä pri štartovaní vyzerá prístrojovka ako...

Kvíz: Poznáte význam kontroliek vášho auta?

Toyota Land Cruiser už patrí k off-roadovým legendám. V posledných generáciách je síce o čosi civilnejšia, náročného terénu sa však stále nebojí. Pozrite sa,...

Jazdená Toyota Land Cruiser: Poctivý off-road

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 3. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na náročnom povrchu sa vozidlá snažili o čo najefektnejšie prejazdy. Stretnutiu nadšencov dominovali japonské exempláre.

Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×