Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Elektromobil z USA šokuje vzhľadom i výkonom

VIDEO
Elektrický monopost FFZERO1 od mladej severoamerickej firmy má vyše 1 000 koní a extrémne futuristický dizajn.
13 4 príspevky 06.01.2016 / Marek Pokrývka

Pred osemnástimi mesiacmi vznikla v Spojených štátoch nová spoločnosť s označením Faraday Future, ktorá avizovala veľkolepé plány na poli elektromobilov. Hovorilo sa o nej ako o budúcom konkurentovi pre Tesla Motors. V decembri sme od nej dostali správy o odhalení jej prvotiny na podujatí CES v Las Vegas i výstavbe miliardovej továrne. Na fabriku si ešte musíme počkať, no pilotné vozidlo od týchto autorov sa už dostalo na svet.

FFZERO1 je prvotinou spoločnosti Faraday Future 13 fotografií v galérii FFZERO1 je prvotinou spoločnosti Faraday Future

Mladá severoamerická firma postavená na čínskom kapitále sa na úvod svojho fungovania rozhodla prekvapiť. Žiaden konkurent pre úspešnú sériovku Tesla Model S sa teda nekoná. Namiesto toho sa pod vlajkou Faraday Future ukázal elektrický monopost FFZERO1, ktorý šokuje vzhľadom i výkonom. Tento stroj akoby pre výstavu CES nakreslili sci-fi filmári z Hollywoodu.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Nový elektromobil z USA má extrémne futuristický dizajn. Jeho ostré tvary sú evidentne vo veľkej miere podriadené aerodynamike a pripomínajú pretekárske špeciály z Le Mans. Za to môže aj priehľadná „plutva“ ťahajúca sa uprostred celej zadnej časti. Oba konce elektromobilu sú zdobené pásmi diódových svetiel, strecha je kompletne presklená.

Vodič konceptu sedí netradične v 45-stupňovom uhle 13 fotografií v galérii Vodič konceptu sedí netradične v 45-stupňovom uhle

Karoséria je vytvorená z uhlíkových vlákien a kompozitov, v jej strede sa nachádza jednomiestny kokpit. Vodič v ňom sedí netradične v 45-stupňovom uhle, čo má byť údajne priaznivé pre komfort i krvný obeh vodiča. Vo vnútri je niekoľko displejov, volant je vybavený smartfónom. Vozidlo má byť schopné jazdiť plne autonómne, dokonca aj na pretekárskom okruhu.

V útrobách FFZERO1 sa nachádza flexibilná konštrukcia Variable Platform Architecture, ktorá má centrálne umiestnené akumulátory usporiadané do vlákien. Batérie dopujú šťavou štyri elektromotory. Každé koleso poháňa viac než 250 plnokrvníkov, monopost má teda vyše 1 000 koní, čo je v prepočte 736 kW. Malo by to stačiť na kanonádu 0-100 km/h pod tri sekundy a dosiahnutie 320 km/h.

Elektromobil má v každom kolese jeden elektromotor 13 fotografií v galérii Elektromobil má v každom kolese jeden elektromotor

Samozrejme, tento šialený elektromobil je čírym konceptom a Faraday Future s jeho sériovou výrobou nepočíta. Vozidlo však nevzniklo bezdôvodne. Podarilo sa mu nielen vyvolať poriadny rozruch, ale zároveň získal firme fanúšikov a demonštroval jej možnosti. Prvým produkčným autom mladej americkej značky by sa mal stať podstatne umiernenejší model.


Najnovšie články
Rýchle zohriatie motora: Ako sa to robí správne?

Štát od 11. novembra podporuje kúpu elektromobilov a hybridov sumou od 3 000 do 5 000 eur. Za necelý mesiac o dotáciu požiadalo 32 záujemcov o kúpu...

Dotáciu využilo 32 záujemcov o elektromobil

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 8. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na podujatí v USA sa stretlo množstvo vozidiel, nechýbali ani okruhové monštrá. Minimálne jeden vodič svoj dvanásťvalcový hybrid nešetril.

Ferrari FXX K naplno na trati v Daytone

Nová verzia kupé prevzala techniku z príbuzného sedanu, kombinovať ju bude výhradne s automatom a atmosférickým šesťvalcom.

Dodge Challenger: Pohon 4x4 oficiálne

PRVÁ JAZDA Nová verzia prémiového kombi zo Stuttgartu je schopnejšia, než sa podľa papiera zdá. Priemerná svetlá výška v jej prípade nie je problémom.

Mercedes E All-Terrain: Zdanie klame

Peking vlani podporil predaj áut daňovými úľavami, z čoho profitujú viaceré automobilky. Jednou z nich je aj Daimler, ktorého predaj vzrástol o viac než...

Predaj Daimleru v Číne výrazne stúpol
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×