Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW: Technologické štúdie na tému i8

Mníchov prezentoval v Las Vegas dve verzie plug-in hybridu. Jedna má špecifický kokpit, druhá kamery namiesto spätných zrkadiel.
24 1 príspevok 06.01.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred koncom uplynulého roka sme sa od BMW dozvedeli, že na januárovej výstave CES v Las Vegas odhalí štúdiu Vision Car. Automobilka vtedy naznačila jej palubnú dosku s veľkým displejom. Tá nakoniec nepatrí celkom novému vozidlu, ale len evolúcii už dávnejšie predstaveného prototypu i8 Spyder. Na tému tohto plug-in hybridu pritom Bavori pripravili hneď dva technologické koncepty.

BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder 24 fotografií v galérii BMW Vision Future Interaction stavia na základe i8 Spyder

BMW i8 Spyder malo v predprodukčnej forme premiéru už v roku 2012 a verzia s finálnym označením Vision Future Interaction stavia na jeho základe. Navonok sa odlišuje oranžovým lakom a na viacerých fotografiách aj kompletne chýbajúcimi dverami. V dvojmiestnom kokpite sa objavili odlišné sedadlá i spomínaná palubovka so širokouhlou obrazovkou na strane spolujazdca.

Vozidlo má okrem 21-palcového zobrazovacieho panelu aj špecificky tvarovaný volant, digitálny prístrojový panel a head-up displej pokrývajúci prakticky celú plochu čelného skla. V spolupráci s navigáciou a kamerami tak umožňuje zobrazovať akúsi rozšírenú realitu.

Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu 24 fotografií v galérii Koncept má kokpit umožňujúci zobrazovať rozšírenú realitu

Samozrejmosťou je pripojenie na internet či ovládanie gestami. Plug-in hybrid vie okrem toho aj autonómne jazdiť, v tomto režime sa volant rozsvieti na modro a zasunie hlbšie do palubnej dosky. Vodič si môže vyberať medzi tromi módmi jazdy: Pure Drive, Assist Mode a Auto Mode.

Druhou premiérou z Las Vegas bol prototyp BMW i8 Mirrorless vychádzajúci zo sériovo vyrábaného kupé. Ako napovedá anglické označenie, nenájdete na ňom klasické spätné zrkadlá. Vonkajšie kúsky nahradila dvojica kamier na tenkých nožičkách, ktoré sú doplnené tretím elektronickým okom umiestneným nad zadným oknom.

Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery 24 fotografií v galérii Spätné zrkadlá nahradili na prototype i8 Mirrorless kamery

Obraz z týchto troch zdrojov je spájaný a prenášaný na veľký displej zaberajúci miesto pôvodného vnútorného zrkadla. Elektronické oči spoločne vytvárajú komplexný virtuálny pohľad dozadu. Vodičovi by mali poskytnúť podstatne lepší prehľad o premávke než pri štandardných spätiakoch, pričom súčasťou systému je aj signalizácia vozidla v mŕtvom uhle.


Najnovšie články
Babráci za volantom: Po dovolenkách v plnej sile

Kto by to kedysi povedal, že Trabant môže byť auto, pri ktorom budú dievčatá zhadzovať oblečenie. No časy sa menia a niekdajší úsmevný model je dnes objektom...

Neuveriteľné: Trabant v sexi kalendári

To najlepšie čo Mercedes-Maybach zvládne. Obrnený S600 Pullman Guard stojí viac než milión eur, čo za to ponúkne?

Pullman S600 Guard: Odolá aj výbuchu bomby

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. septembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Štúdia by mala vychádzať z hatchbacku i30. Očakávať pri nej môžeme nielen radikálne tvary, ale tiež silný turbomotor.

Hyundai avizuje športový koncept RN30

Prototyp VBB-3 s výkonom asi tritisíc koní šiel na soľnom jazere maximálnou rýchlosťou 576 km/h, finálny výsledok sa však počíta priemerom z dvoch jázd.

Venturi prekonalo elektrický rekord

Starostlivý majiteľ na svojej Škode 100 najazdil len 17 000 kilometrov a potom ju zamkol v garáži. Po 35 rokoch uzrela svetlo sveta a žiari ako nová.

Skvost skrytý v garáži: Škoda 100 z roku 1970
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×