Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

BMW: Technologické štúdie na tému i8

Mníchov prezentoval v Las Vegas dve verzie plug-in hybridu. Jedna má špecifický kokpit, druhá kamery namiesto spätných zrkadiel.
24 1 príspevok 06.01.2016 / Marek Pokrývka

Krátko pred koncom uplynulého roka sme sa od BMW dozvedeli, že na januárovej výstave CES v Las Vegas odhalí štúdiu Vision Car. Automobilka vtedy naznačila jej palubnú dosku s veľkým displejom. Tá nakoniec nepatrí celkom novému vozidlu, ale len evolúcii už dávnejšie predstaveného prototypu i8 Spyder. Na tému tohto plug-in hybridu pritom Bavori pripravili hneď dva technologické koncepty.

24 fotografií v galérii

BMW i8 Spyder malo v predprodukčnej forme premiéru už v roku 2012 a verzia s finálnym označením Vision Future Interaction stavia na jeho základe. Navonok sa odlišuje oranžovým lakom a na viacerých fotografiách aj kompletne chýbajúcimi dverami. V dvojmiestnom kokpite sa objavili odlišné sedadlá i spomínaná palubovka so širokouhlou obrazovkou na strane spolujazdca.

Vozidlo má okrem 21-palcového zobrazovacieho panelu aj špecificky tvarovaný volant, digitálny prístrojový panel a head-up displej pokrývajúci prakticky celú plochu čelného skla. V spolupráci s navigáciou a kamerami tak umožňuje zobrazovať akúsi rozšírenú realitu.

24 fotografií v galérii

Samozrejmosťou je pripojenie na internet či ovládanie gestami. Plug-in hybrid vie okrem toho aj autonómne jazdiť, v tomto režime sa volant rozsvieti na modro a zasunie hlbšie do palubnej dosky. Vodič si môže vyberať medzi tromi módmi jazdy: Pure Drive, Assist Mode a Auto Mode.

Druhou premiérou z Las Vegas bol prototyp BMW i8 Mirrorless vychádzajúci zo sériovo vyrábaného kupé. Ako napovedá anglické označenie, nenájdete na ňom klasické spätné zrkadlá. Vonkajšie kúsky nahradila dvojica kamier na tenkých nožičkách, ktoré sú doplnené tretím elektronickým okom umiestneným nad zadným oknom.

24 fotografií v galérii

Obraz z týchto troch zdrojov je spájaný a prenášaný na veľký displej zaberajúci miesto pôvodného vnútorného zrkadla. Elektronické oči spoločne vytvárajú komplexný virtuálny pohľad dozadu. Vodičovi by mali poskytnúť podstatne lepší prehľad o premávke než pri štandardných spätiakoch, pričom súčasťou systému je aj signalizácia vozidla v mŕtvom uhle.


Najnovšie články
Čínsky muž v pasci medzi vozidlami

Francúzsky hatchback zdedil techniku svojho väčšieho brata. Automobilka hovorí o koncepte, no obmedzenú výrobu nemožno vylúčiť.

Renault Clio R.S. 16: Dvojliter a manuál

Nemecký koncern BMW mieni aj naďalej investovať do rozvoja elektromobility, i keď výrobné náklady zostávajú vysoké. BMW naďalej pracuje aj na technológii...

BMW staví na plug-in hybridy

Clive Sutton ponúka pre americký model tri verzie modifikácii, maximálny výkon osemvalca vie zvýšiť až na 522 kW (710 k).

Londýnsky predajca upravuje Mustang

Slávny nemecký retro automobil prešiel balíkom vizuálnych úprav, z ktorých je najvýraznejší nový predný nárazník.

Volkswagen omladzuje model Beetle

Technológie napredujú a vďaka nej dostávajú policajti stále sofistikovanejšie zbrane proti hriešnikom za volantom. Najnovšie zariadenie umožní nahliadnuť...

Polícia ako paparazzi: Nazrie vám až do kabíny

Ropa prvýkrát po siedmich mesiacoch prekonala 50-dolárovú hranicu, napokon ju neudržala. Zatiaľ nie je jasné, či ju prekoná aj trvalejšie. V každom prípade...

Benzín a nafta: Čaká nás drahšie tankovanie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×