Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Autá, ktoré zarábajú: Do čoho treba investovať?

Zatiaľ čo úroky v bankách klesajú nadol, ceny veteránov rastú do nebeských výšin. Za pár rokov sa zvýšili aj na trojnásobok.
6 16 príspevkov 03.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Anonymita bola pre tohto kupca dôležitá. Nikto sa nemal dozvedieť, že práve zaplatil za starý VW Bus 190 000 eur. Síce za vzácny exemplár z roku 1955 so zriedkavou veľkou kapotou motora (takzvanou Barndoor), ale predsa: „normálne“ modely tzv. Sambabusy zo 60. rokov stoja v dobrom stave so známkou 2 len polovicu. Pred piatimi rokmi by ste pritom za ne zaplatili 39 000 eur...

NSU TT 1200, rok 2010: 9 900 eur, rok 2015: 20 600 eur 6 fotografií v galérii NSU TT 1200, rok 2010: 9 900 eur, rok 2015: 20 600 eur

Ceny veteránov v ostatných rokoch doslova explodovali, dokonca aj dostupné modely ako NSU TT 1200 zdvojnásobili svoju hodnotu a dnes ich nekúpite za menej než 2 000 eur.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dôvodom pre tento vývoj sú nebývalo nízke úroky v bankách. „Keby sa úroky pohybovali na úrovni šiestich percent, ceny veteránov by klesli“, uviedol Bernd Höfermann zo súkromnej banky v Hamburgu. Koncom 90. rokov tento riaditeľ banky ako prvý v Nemecku otvoril vinársky fond, dnes sa stará o financie a plánovanie dedičstva svojich privátnych zákazníkov. „V súčasnosti prežívame tzv. peňažnú bublinu a tá sa musí niekam uložiť. Momentálne sú to akcie, nehnuteľnosti a takisto staré autá,“ hovorí Höfermann.

Citroën DS Cabrio, rok 2010: 67 000 eur, rok 2015: 125 000 eur 6 fotografií v galérii Citroën DS Cabrio, rok 2010: 67 000 eur, rok 2015: 125 000 eur

Milionári majú iné problémy ako bežní smrteľníci – často nevedia, kam s peniazmi a za staré autá potom zaplatia až príliš veľa. A to ženie všetky ceny smerom nahor. „Ešte nikdy sa na trhu s automobilovými veteránmi nepohybovalo toľko ľudí s takým množstvom peňazí a pritom s takými slabými znalosťami,“ povedal nám Martin Stromberg, šéf firmy pozorujúcej dianie na trhu Classic Data. „Mnohým záujemcom, ktorí si roky šetrili peniaze na určitý model, tak zostanú len oči pre plač,“ hovorí Stromberg. „Vášeň pre staré autá sa tak čoraz častejšie vytráca.“

Cenový index Hagi pre veterány s cenovkou viac ako 100 000 eur v roku 2014 stúpol o 16 percent. Stanú sa tak veterány už čoskoro celkom nedostupné? „Nie,“ tvrdí Michael Müller (CDU), člen parlamentného výboru pre automobilové kultúrne hodnoty v nemeckom spolkovom sneme. „Aj dnes ešte môžete nájsť klasickú radosť z jazdy za prijateľné peniaze, napríklad vo forme MG Midget alebo Volvo Amazon“.

>>> TIPY NA ZARÁBAJÚCE VETERÁNY NÁJDETE V GALÉRII <<<


Najnovšie články
Porsche zhodilo Smart do kanála

Emisná aféra bude stáť Volkswagen len v USA prinajmenšom 13,28 miliardy eur. Za tieto peniaze sa postará aj o chybné autá klientov. Súd už rozhodol, čo s nimi...

Dieselgate má riešenie: Mnohých nepoteší

Nový pick-up je produktom internej spolupráce v rámci koncernu, čo je jasné pri pohľade na skelet. Montovať sa doň bude agregát 2.3 dCi.

Renault Alaskan: Navara po francúzsky

Pod rast sa výrazne podpísal vysoký dopyt na domácom trhu aj v zahraničí. Výroba vozidiel pre domáci trh vzrástla v máji o 22,7 % a pre zahraničné trhy o 27,3...

Produkcia áut v Británii v máji vzrástla

Z Wolfsburgu prichádza nová edícia obľúbeného SUV Touareg. Má výrazné lakovanie a luxusný interiér, v ktorom sa nešetrilo drahými materiálmi.

Touareg Executive: Ako francúzske víno

Sedan sa od štandardnej verzie líši na prvý pohľad, za čo môže v prvom rade lak. Neoficiálne sa hovorí o použití výkonnejšieho naladenia 1,8-litrového benzínu.

Lada ukázala model Vesta Sport

VAŠA TÉMA Ak sa rozhodnete cestovať na dovolenku autom, rozhodne nepodceňujte rozdiely v zákone o premávke. Na cestu sa dôkladne pripravte.

Na čo si musíte dávať pozor v Chorvátsku?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×