Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Autá, ktoré zarábajú: Do čoho treba investovať?

Zatiaľ čo úroky v bankách klesajú nadol, ceny veteránov rastú do nebeských výšin. Za pár rokov sa zvýšili aj na trojnásobok.
6 16 príspevkov 03.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Anonymita bola pre tohto kupca dôležitá. Nikto sa nemal dozvedieť, že práve zaplatil za starý VW Bus 190 000 eur. Síce za vzácny exemplár z roku 1955 so zriedkavou veľkou kapotou motora (takzvanou Barndoor), ale predsa: „normálne“ modely tzv. Sambabusy zo 60. rokov stoja v dobrom stave so známkou 2 len polovicu. Pred piatimi rokmi by ste pritom za ne zaplatili 39 000 eur...

NSU TT 1200, rok 2010: 9 900 eur, rok 2015: 20 600 eur 6 fotografií v galérii NSU TT 1200, rok 2010: 9 900 eur, rok 2015: 20 600 eur

Ceny veteránov v ostatných rokoch doslova explodovali, dokonca aj dostupné modely ako NSU TT 1200 zdvojnásobili svoju hodnotu a dnes ich nekúpite za menej než 2 000 eur.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Dôvodom pre tento vývoj sú nebývalo nízke úroky v bankách. „Keby sa úroky pohybovali na úrovni šiestich percent, ceny veteránov by klesli“, uviedol Bernd Höfermann zo súkromnej banky v Hamburgu. Koncom 90. rokov tento riaditeľ banky ako prvý v Nemecku otvoril vinársky fond, dnes sa stará o financie a plánovanie dedičstva svojich privátnych zákazníkov. „V súčasnosti prežívame tzv. peňažnú bublinu a tá sa musí niekam uložiť. Momentálne sú to akcie, nehnuteľnosti a takisto staré autá,“ hovorí Höfermann.

Citroën DS Cabrio, rok 2010: 67 000 eur, rok 2015: 125 000 eur 6 fotografií v galérii Citroën DS Cabrio, rok 2010: 67 000 eur, rok 2015: 125 000 eur

Milionári majú iné problémy ako bežní smrteľníci – často nevedia, kam s peniazmi a za staré autá potom zaplatia až príliš veľa. A to ženie všetky ceny smerom nahor. „Ešte nikdy sa na trhu s automobilovými veteránmi nepohybovalo toľko ľudí s takým množstvom peňazí a pritom s takými slabými znalosťami,“ povedal nám Martin Stromberg, šéf firmy pozorujúcej dianie na trhu Classic Data. „Mnohým záujemcom, ktorí si roky šetrili peniaze na určitý model, tak zostanú len oči pre plač,“ hovorí Stromberg. „Vášeň pre staré autá sa tak čoraz častejšie vytráca.“

Cenový index Hagi pre veterány s cenovkou viac ako 100 000 eur v roku 2014 stúpol o 16 percent. Stanú sa tak veterány už čoskoro celkom nedostupné? „Nie,“ tvrdí Michael Müller (CDU), člen parlamentného výboru pre automobilové kultúrne hodnoty v nemeckom spolkovom sneme. „Aj dnes ešte môžete nájsť klasickú radosť z jazdy za prijateľné peniaze, napríklad vo forme MG Midget alebo Volvo Amazon“.

>>> TIPY NA ZARÁBAJÚCE VETERÁNY NÁJDETE V GALÉRII <<<


Najnovšie články
Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Prioritou pre českú Škodu sú juhokórejský a iránsky trh, rozhodnutie o expanzii do USA padne najskôr o rok.

Škoda expanduje do Iránu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×