Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ako odstrániť škrabance a preliačiny z karosérie?

Aby zmizli ryhy a preliačiny, sú potrebné vycvičené ruky odborníka, ale menší defekt môže odstrániť aj šikovnejší domáci majster.
9 31 príspevkov 02.01.2016 / Redakcia AUTO BILD

Ach jaj! Nejaký hulvát otĺkol môj starý Mercedes. Čo s tým? Profesionálna oprava je drahá. A moja nálada? Veľmi zlá! Toto sú určite pocity, ktoré zažíva nejeden motorista, keď po príchode na parkovisko nachádza svoje auto poškodené. Mnohí sa spoľahnú na svoje schopnosti, iní sa spoľahnú na profesionála.

V tomto článku ponúkame pomoc pre domácich majstrov, ktorí si trúfnu na opravu vo vlastnej réžii. V tomto prípade má však poškodený Mercedes striebornú metalízu, čo je farba, ktorú aj profesionáli považujú za problematickú. Pomôcť môže rozširujúci sa sortiment prípravkov, vrátane pigmentových zmesí v spreji. To ušetrí peniaze za kompresor a striekaciu pištoľ.

Ilustračná snímka 9 fotografií v galérii Ilustračná snímka

Správnu farbu laku je možné zväčša objednať podľa farebného kódu v servisnej knižke alebo na štítku umiestneného niekde na karosérii. Toto konkrétne auto má farbu číslo 744. K farbe je ešte potrebné objednať bezfarebný lak v spreji, kúpiť brúsny papier od drsného po najjemnejšiu osemstovku. Elektrickú leštičku a ochrannú masku môžu domáci majstri nájsť niekde v garáži alebo si požičať od suseda či známeho.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Pred samotným lakovaním je potrebné vyrovnať plech. V závislosti od polohy poškodenia to vyžaduje demontáž čalúnenia, v našom prípade sú to koleso, vnútorný blatník a bočná smerovka. Keďže preliačina je oblá, stačí zľahka zatlačiť a plech zaskočí na pôvodné miesto. Ďalšie vyrovnanie zabezpečí drevená násada kladiva.

Riešením by mohli byť aj ochranné fólie. Zdroj: Martin Kubečka/Wrapmotors 9 fotografií v galérii Riešením by mohli byť aj ochranné fólie. Zdroj: Martin Kubečka/Wrapmotors

Ryhu vo dverách nášho testovacieho auta však zachráni len tmel. Po nanesení viacerých vrstiev sa miesto upraví brúsnym papierom. Najprv hrubým a potom stále jemnejším, až príde k slovu aj osemstovka. Na dobre vyhladený povrch nanášame základný náter. Opatrne, aby nestekal. Aj ten musíme jemne prebrúsiť, následne nanášame striebornú metalízu a na záver bezfarebný lak. Ten schne 24 hodín a napokon príde k slovu leštička.

Výsledok pochopiteľne nie je dokonalý, ale na začiatočníka ujde. Toto poškodenie bolo vcelku rozsiahle, na drobné ryhy obvykle postačí aj lakovacia tyčinka, ktorá sa predáva vo väčšine farebných odtieňov. Pri posudzovaní spôsobu opravy je dôležitá hĺbka poškodenia, napríklad, odletujúce kamienky dokážu poškodiť povrch až na plech. V takom prípade sa musí poškodené miesto uzatvoriť čo najskôr, nakoľko vzniká riziko korózie.

Takto treba postupovať

Jednotlivé fotografie aj s popisom postupu nájdete v galérii.

zdroj: Auto BILD 9 fotografií v galérii zdroj: Auto BILD


Najnovšie články
Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308

Vedenie koncernu oznámilo svoje rozhodnutie o kontrole záchranných pásov v piatok. Ide o modely Ford Fusion a Lincoln MKZ vyrobené v rokoch 2013 až 2016.

Ford bude kontrolovať záchranné pásy

Ford dostal rovnošatu, modifikovaný bodykit i špecifické disky kolies. Jeho dynamické parametre sú postačujúce na chytenie väčšiny cestných pirátov

Policajný Mustang apeluje na bezpečnosť

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 4. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Crossover nesmie chýbať v ponuke žiadnej veľkej automobilky. Nám sa do rúk dostal Peugeot 2008, a to hneď s dvomi motorizáciami. Ktorá je lepšia?

Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×