Na krk jej už dokonca dýchajú oveľa mladšie kanály TV Doma a JOJ Plus. Čo na to hovoria kompetentní zo zlúčenej RTVS? Biedne čísla sledovanosti v Slovenskej televízií vyrážajú dych. Jednotku si v posledných týždňoch zapne len niečo vyše osem percent ľudí, ktorí v tej chvíli sedia pri televízoroch, čo je historické minimum! Sledovanosť STV len minimálne zachraňujú športové prenosy, pre ktoré diváci prepínajú z iných kanálov práve na STV. Verejnoprávna televízia odmieta zverejniť konkrétne čísla sledovanosti, no podľa informácií Nového Času v cieľovej kategórii 12+ sa len s ťažkosťou pohybuje sledovanosť nad 100 000 divákov.
Verejnoprávna televízia pre úsporný rozpočet nemá peniaze na poriadne zahraničné seriály a už vôbec nie na nakrúcanie väčšieho počtu kvalitných vlastných relácií. Kompetentní z Mlynskej doliny sa vyhovárajú, že dôvodom mizernej sledovanosti je najmä prechod z analógového na digitálne vysielanie. „Negatívny vplyv na sledovanosť STV má aj rozšírenie satelitného príjmu. To znamená, že v porovnaní s minulosťou má oveľa viac domácností prístup k veľkému množstvu rôznych televíznych staníc,“ tvrdí hovorca RTVS Richard Šümeghy a dodáva: „Dôležitým faktorom, ktorý sa negatívne odrazil na sledovanosti, je úsporný rozpočet a vysoký dlh, ktorý RTVS zdedila po Slovenskej televízii.“
Ministerstvo kultúry reaguje diplomaticky. „Rozhlas a televízia Slovenska má nastavené mechanizmy oprávňujúce manažment a Radu RTVS konať tak, aby vysielanie televízie podľa možností čo najskôr splnilo očakávania verejnosti,“ povedala Novému Času hovorkyňa ministerstva kultúry Eva Chudinová. V poslednom období odlákali verejnoprávnej televízii divákov najmä TV Doma a JOJ Plus, teda dvojky komerčných televízií.
Hoci tak ako v prípade STV aj ich program je zložený vo veľkej miere z repríz, ony na rozdiel od STV doslova lámu svoje rekordy sledovanosti. Zástupcovia RTVS sa zatiaľ o budúcich krokoch na zvýšenie sledovanosti nechcú vyjadrovať, ale podľa ich tvrdení si súčasné čísla udržia a dokonca pôjdu hore. Budú však mať čo robiť, pretože komerčná konkurencia sa im aj naďalej chystá tvrdo šliapať po krku.