To, že spojku a brzdu na strane spolujazdca majú výcvikové autá, všetkým príde normálne. Ale je normálne, aby spolujazdec dokázal zabrzdiť auto bez toho, aby mal pod nohami brzdový pedál? Práve to sa stalo s autami troch najväčších francúzskych výrobcov, adaptovanými pre britský trh. Informuje o tom BBC.
Keď spolujazdec v takom aute poriadne dupne na miesto, kde by mali byť pedále, aktivuje sa brzdový mechanizmus. Problém spočíva v tom, že francúzske autá dodávané do Británie a Írska boli navrhnuté s volantom vľavo. Inžinieri automobiliek Citroën, Renault a Peugeot ich adaptovali pre britské cesty, len akosi pozabudli brzdový mechanizmus na strane spolujazdca.
„Aby adaptovali autá pre britský trh iba dodali spojku od brzdového valca k pedálu na strane vodiča vpravo, ale nedokázali účinne ochrániť valec vľavo,“ tvrdí britských automobilový expert Mark Brown. Podľa neho 250-tisíc až pol milióna vozidiel môžu mať túto vadu.
Automobilky sa však zdráhajú odvolávať autá do servisov. Tvrdia, že musia urobiť vlastné skúšky a až potom rozhodnú, ako budú postupovať ďalej. Renault potvrdil, že v niektorých modeloch Megane sa môže stať, že pri silnom tlaku na podlahu spolujazdec dokáže aktivovať brzdu. Odporúča preto nespokojným motoristom, aby sa obrátili na svojho predajcu.