Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Octavia L&K: Hra na luxus

Laurin & Klement je symbol, ktorý v škodovke už tradične označuje vrchol modelového radu. Platí to aj v prípade Octavie?
33 48 príspevkov 03.11.2014 / Marek Pokrývka

Nie je to tak dávno, čo ste si na našej stránke mohli prečítať test Škody Octavia Scout. Tento variant sme vo verdikte označili za vrchol modelového radu a naznačili aj budúcu konfrontáciu s vybavením Laurin & Klement, ktoré tvorí špičku tradičnej ponuky.

Otestovali sme model Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin & Klement 33 fotografií v galérii Otestovali sme model Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin & Klement

Verzia označená priezviskami zakladateľov českej automobilky debutovala na tohtoročnom ženevskom autosalóne po boku spomínaného skauta a plynového prevedenia G-Tec. Túto dvojicu sme už preverili a trio sme zavŕšili modelom Combi L&K 2.0 TDI (110 kW/150 k) DSG.

Zaujímavé kolesá a luxusne pôsobiace kreslá

Podobne ako v minulosti je najluxusnejšia Octavia pomerne nenápadná a v záplave iných exemplárov si ju laik nevšimne. Fanúšikom však neuniknú ozdobné štítky na blatníkoch ani zaujímavé disky kolies. Tie majú priemer osemnásť palcov, netradičný turbínový dizajn a dvojfarebný finiš kombinujúci sivú a striebornú. Českému bestselleru dávajú skutočne šmrnc.

Zvonku možno tento model identifikovať podľa označení a kolies 33 fotografií v galérii Zvonku možno tento model identifikovať podľa označení a kolies

Nami skúšaný exemplár kombinoval kolesá s hnedým lakom a diódovým osvetlením. To je sériovým vybavením vpredu i vzadu. Hlavné svetlomety s čiernym pozadím k tomu pridávajú bi-xenónové výbojky. K tomu si môžeme prirátať priehlbinky na kľučkách patriace bezkľúčovému otváraniu a už sme na konci zoznamu nenápadných zmien, odlišujúcich L&K od ostatných. Napriek tomu sa nájdu ľudia, ktorým tieto detaily neuniknú, o čom sme sa počas testu presvedčili.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Interiér je ovenčený symbolmi Laurin & Klement. Nájsť ich možno na obkladoch dverí, hlavici riadiacej páky či operadlách pohodlných predných sedadiel. Tie sú štandardne potiahnuté kombináciou kože a Alcantary, čo pôsobí dobre na oči i brušká prstov. V našom prípade bolo čalúnenie hnedé a rovnaký odtieň niesli plasty v spodnej časti interiéru. Bohužiaľ, ich vyhotovenie sa nezmenilo a luxusne pôsobiacim kreslám trochu kontrovali tvrdosťou svetskej reality.

Predné sedadlá pôsobia luxusne a dobre sa na nich sedí 33 fotografií v galérii Predné sedadlá pôsobia luxusne a dobre sa na nich sedí

Vybavenie tohto modelu je už bez príplatkov bohaté. Sedadlo vodiča je vyhrievané a elektricky nastaviteľné v niekoľkých smeroch, s teplom pod zadkom môže počítať aj spolujazdec a pasažieri vzadu. Okrem toho je na palube navigácia Columbus, ktorá pozná disky DVD i SD karty a tiež audiosystém Canton so slušným zvukovým prejavom. V štandarde je aj adaptívny tempomat, parkovacie senzory na oboch koncoch či elektrický systém ovárania piatych dverí.

Jednoduchá zadná náprava aj pre Laurin & Klement

Asi nikoho neprekvapí, že úroveň vybavenia sa neodrazila na technickej stránke auta. Kombinácia slovíčok Laurin & Klement s motorom 2.0 TDI (110 kW/150 k) tak stále znamená použitie jednoduchej zadnej nápravy s pozdĺžnymi ramenami spojenými torzne pružnou priečkou. V kombinácii s osemnásťpalcovými diskami kolies to znamená malú stratu komfortu. Najluxusnejšia verzia si ho však zaslúži maximum, a tak by z tohto hľadiska bol lepšou voľbou turbobenzín 1.8 TSI (132 kW/180 k), ktorý je aj kultivovanejší.

Pod kapotou skúšaného vozidla pracoval dvojlitrový diesel 33 fotografií v galérii Pod kapotou skúšaného vozidla pracoval dvojlitrový diesel

Nami testovaný model bol vybavený spomínaným naftovým dvojlitrom. Ten má sily dosť a v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou DSG dáva škodovke akceptovateľnú dynamiku. Mimochodom, použitá samočinná skriňa nie je štandardom, no k charakteru najluxusnejšieho modelu sa hodí.

BANNER300

Dieselový štvorvalec je vcelku výkonný a ani toho nezožerie príliš veľa. V meste sme s ním dokázali jazdiť za 6,3 litra, pri diaľničnom presune maximálnou povolenou rýchlosťou sme dosiahli o dve deci nižší výsledok. Mimo mesta si táto Škoda vystačila s piatimi litrami nafty.

Vznetový dvojliter od 27 140 eur

Práve apetít po pohonných hmotách je hlavným argumentom v prospech motorizácie 2.0 TDI. Zážihový variant totiž okrem spomínaných hľadísk vyhráva aj v cenníkovom súboji, aj keď len o dve stovky. Jeho základná cena je 26 940 eur, kým vznetový dvojliter stojí od 27 140. V našom prípade bola cena 31 434 eur, čo bola najmä zásluha príplatkovej prevodovky.

Samočinná prevodovka je pri verzii L&K najväčším príplatkom 33 fotografií v galérii Samočinná prevodovka je pri verzii L&K najväčším príplatkom

Inak už niet veľmi za čo priplácať. Štandardné vybavenie tohto modelu je naozaj bohaté a okrem mnohých predtým spomínaných prvkov obsahuje aj svetelného asistenta, systém rozoznávania únavy, automatickú dvojzónovú klímu či hlasové ovládanie.

Facebook like button

Remíza so skautom v bratskom boji o špičku

Škoda Octavia Laurin & Klement je štýlová a dobre vybavená verzia českého bestselleru, ale so slovíčkom luxus by sme v jej blízkosti narábali opatrne. Predné sedadlá podporované bohatým vybavením nám tento výraz tlačili na jazyk, no tvrdšie plasty i podvozok s polotuhou zadnou nápravou prezrádzali základ v masovom aute vyvinutom s dôrazom na výrobné náklady. Ide teda skôr len o hru na luxus.

Laurin & Klement sa o špičku modelového radu delí s variantom Scout 33 fotografií v galérii Laurin & Klement sa o špičku modelového radu delí s variantom Scout

Oproti autám, ktoré si toto označenie skutočne zaslúžia, je však model L&K výrazne dostupnejší. S cenou oblizujúcou zospodu miliónovú hranicu je na tom zhruba rovnako ako Scout a dvojica je vyrovnaná aj v ďalších disciplínach. Laurin s Klementom síce ponúkajú viac výbavy, no skaut má výraznejší štýl a všestrannejšie použitie, o garantovane viacprvkovej zadnej náprave ani nehovoriac. Bratský boj o špičku ponuky by sme preto uzavreli remízou.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Porsche Panamera: Evolúcia prebehla úspešne

Nissan rokuje s britskou vládou o prípadnej kompenzácii za odchod Británie z EÚ ešte predtým, ako rozhodne o investícii do výroby novej generácie Qashqaia

Nissan chce od Británie kompenzáciu

Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Do Paríža prišli z krajiny vychádzajúceho slnka hneď tri rôzne verzie kompaktu, najväčšie haló vyvolal športový prototyp.

Honda prekvapila: Civic Type R i sedan!

Obrovské sedemmiestne SUV dokáže vďaka dvakrát prepĺňanému osemvalec zrýchliť z nuly na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosiahnuť tristovku.

Brabus 850 XL: Svaly pre veľkého medveďa

Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Peugeot 5008: Rodinné gény zostali
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×