Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Octavia L&K: Hra na luxus

Laurin & Klement je symbol, ktorý v škodovke už tradične označuje vrchol modelového radu. Platí to aj v prípade Octavie?
33 48 príspevkov 03.11.2014 / Marek Pokrývka

Nie je to tak dávno, čo ste si na našej stránke mohli prečítať test Škody Octavia Scout. Tento variant sme vo verdikte označili za vrchol modelového radu a naznačili aj budúcu konfrontáciu s vybavením Laurin & Klement, ktoré tvorí špičku tradičnej ponuky.

Otestovali sme model Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin & Klement 33 fotografií v galérii Otestovali sme model Octavia Combi 2.0 TDI DSG Laurin & Klement

Verzia označená priezviskami zakladateľov českej automobilky debutovala na tohtoročnom ženevskom autosalóne po boku spomínaného skauta a plynového prevedenia G-Tec. Túto dvojicu sme už preverili a trio sme zavŕšili modelom Combi L&K 2.0 TDI (110 kW/150 k) DSG.

Zaujímavé kolesá a luxusne pôsobiace kreslá

Podobne ako v minulosti je najluxusnejšia Octavia pomerne nenápadná a v záplave iných exemplárov si ju laik nevšimne. Fanúšikom však neuniknú ozdobné štítky na blatníkoch ani zaujímavé disky kolies. Tie majú priemer osemnásť palcov, netradičný turbínový dizajn a dvojfarebný finiš kombinujúci sivú a striebornú. Českému bestselleru dávajú skutočne šmrnc.

Zvonku možno tento model identifikovať podľa označení a kolies 33 fotografií v galérii Zvonku možno tento model identifikovať podľa označení a kolies

Nami skúšaný exemplár kombinoval kolesá s hnedým lakom a diódovým osvetlením. To je sériovým vybavením vpredu i vzadu. Hlavné svetlomety s čiernym pozadím k tomu pridávajú bi-xenónové výbojky. K tomu si môžeme prirátať priehlbinky na kľučkách patriace bezkľúčovému otváraniu a už sme na konci zoznamu nenápadných zmien, odlišujúcich L&K od ostatných. Napriek tomu sa nájdu ľudia, ktorým tieto detaily neuniknú, o čom sme sa počas testu presvedčili.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Interiér je ovenčený symbolmi Laurin & Klement. Nájsť ich možno na obkladoch dverí, hlavici riadiacej páky či operadlách pohodlných predných sedadiel. Tie sú štandardne potiahnuté kombináciou kože a Alcantary, čo pôsobí dobre na oči i brušká prstov. V našom prípade bolo čalúnenie hnedé a rovnaký odtieň niesli plasty v spodnej časti interiéru. Bohužiaľ, ich vyhotovenie sa nezmenilo a luxusne pôsobiacim kreslám trochu kontrovali tvrdosťou svetskej reality.

Predné sedadlá pôsobia luxusne a dobre sa na nich sedí 33 fotografií v galérii Predné sedadlá pôsobia luxusne a dobre sa na nich sedí

Vybavenie tohto modelu je už bez príplatkov bohaté. Sedadlo vodiča je vyhrievané a elektricky nastaviteľné v niekoľkých smeroch, s teplom pod zadkom môže počítať aj spolujazdec a pasažieri vzadu. Okrem toho je na palube navigácia Columbus, ktorá pozná disky DVD i SD karty a tiež audiosystém Canton so slušným zvukovým prejavom. V štandarde je aj adaptívny tempomat, parkovacie senzory na oboch koncoch či elektrický systém ovárania piatych dverí.

Jednoduchá zadná náprava aj pre Laurin & Klement

Asi nikoho neprekvapí, že úroveň vybavenia sa neodrazila na technickej stránke auta. Kombinácia slovíčok Laurin & Klement s motorom 2.0 TDI (110 kW/150 k) tak stále znamená použitie jednoduchej zadnej nápravy s pozdĺžnymi ramenami spojenými torzne pružnou priečkou. V kombinácii s osemnásťpalcovými diskami kolies to znamená malú stratu komfortu. Najluxusnejšia verzia si ho však zaslúži maximum, a tak by z tohto hľadiska bol lepšou voľbou turbobenzín 1.8 TSI (132 kW/180 k), ktorý je aj kultivovanejší.

Pod kapotou skúšaného vozidla pracoval dvojlitrový diesel 33 fotografií v galérii Pod kapotou skúšaného vozidla pracoval dvojlitrový diesel

Nami testovaný model bol vybavený spomínaným naftovým dvojlitrom. Ten má sily dosť a v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou DSG dáva škodovke akceptovateľnú dynamiku. Mimochodom, použitá samočinná skriňa nie je štandardom, no k charakteru najluxusnejšieho modelu sa hodí.

BANNER300

Dieselový štvorvalec je vcelku výkonný a ani toho nezožerie príliš veľa. V meste sme s ním dokázali jazdiť za 6,3 litra, pri diaľničnom presune maximálnou povolenou rýchlosťou sme dosiahli o dve deci nižší výsledok. Mimo mesta si táto Škoda vystačila s piatimi litrami nafty.

Vznetový dvojliter od 27 140 eur

Práve apetít po pohonných hmotách je hlavným argumentom v prospech motorizácie 2.0 TDI. Zážihový variant totiž okrem spomínaných hľadísk vyhráva aj v cenníkovom súboji, aj keď len o dve stovky. Jeho základná cena je 26 940 eur, kým vznetový dvojliter stojí od 27 140. V našom prípade bola cena 31 434 eur, čo bola najmä zásluha príplatkovej prevodovky.

Samočinná prevodovka je pri verzii L&K najväčším príplatkom 33 fotografií v galérii Samočinná prevodovka je pri verzii L&K najväčším príplatkom

Inak už niet veľmi za čo priplácať. Štandardné vybavenie tohto modelu je naozaj bohaté a okrem mnohých predtým spomínaných prvkov obsahuje aj svetelného asistenta, systém rozoznávania únavy, automatickú dvojzónovú klímu či hlasové ovládanie.

Facebook like button

Remíza so skautom v bratskom boji o špičku

Škoda Octavia Laurin & Klement je štýlová a dobre vybavená verzia českého bestselleru, ale so slovíčkom luxus by sme v jej blízkosti narábali opatrne. Predné sedadlá podporované bohatým vybavením nám tento výraz tlačili na jazyk, no tvrdšie plasty i podvozok s polotuhou zadnou nápravou prezrádzali základ v masovom aute vyvinutom s dôrazom na výrobné náklady. Ide teda skôr len o hru na luxus.

Laurin & Klement sa o špičku modelového radu delí s variantom Scout 33 fotografií v galérii Laurin & Klement sa o špičku modelového radu delí s variantom Scout

Oproti autám, ktoré si toto označenie skutočne zaslúžia, je však model L&K výrazne dostupnejší. S cenou oblizujúcou zospodu miliónovú hranicu je na tom zhruba rovnako ako Scout a dvojica je vyrovnaná aj v ďalších disciplínach. Laurin s Klementom síce ponúkajú viac výbavy, no skaut má výraznejší štýl a všestrannejšie použitie, o garantovane viacprvkovej zadnej náprave ani nehovoriac. Bratský boj o špičku ponuky by sme preto uzavreli remízou.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Retardéry vraj ochraňujú naše životy: Je to omyl!

Hoci sa Nemecko dohodlo s Bruselom na kompromise ohľadne spôsobu spoplatnenia diaľnic pre osobné vozidlá, jeho susedné krajiny s ním nesúhlasia. Všetky sú...

Susedia Nemecka zvažujú žalobu

Ropné krajiny sa definitívne dohodli. Hoci ich dohoda platí len pol roka, katapultovala ceny ropy nad 53 dolárov. V jej stopách išli aj palivá, čo znamená,...

Tankovanie cez Vianoce bude výrazne drahšie

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 5. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom: Sekerou alebo pálkou

Výrobca Marussia bol v minulosti veľmi ambiciózny. Okrem originálneho ruského superšportu mala značka produkovať aj crossover. Pozrite si prototypy, ktoré sú...

Poklady z ruského lesa: Prototypy Marussia

KLEBETY TÝŽDŇA Alpine A120 má debutovať v Ženeve, nástupca triedy CLS príde v roku 2018 a modely Volvo S90/V90 Polestar môžu mať až šesťsto koní.

Elektrické Maserati a drsný Peugeot 308
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×