Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Ten silnejší

Peugeot 308 sme tentoraz vyskúšali vo verzii s novým prepĺňaným trojvalcovým motorom 1.2 PureTech v silnejšom naladení.
9 32 príspevkov 29.09.2014 / Ján Trangel

Peugeot 308 sme opakovane testovali v krátkej verzii a na redakčnom grile sa už opekal aj kombík. Tentokrát sa k najnovšiemu prírastku do francúzskej rodiny ešte raz vrátime, lebo na vyskúšanie sme si vybrali nový prepĺňaný trojvalcový motor 1.2 PureTech v silnejšom naladení.

Tip redakcie

Silnejší dostáva šesťkvalt

Motor 1.2 PureTech je pre kombi 308 dostupný v dvoch naladeniach, pričom slabší variant zároveň tvorí štartovaciu motorizáciu. Dokáže produkovať 80 kW (109 k) alebo až 96 kW (130 k). Rozdiel však nie je iba vo výkone; slabšia verzia je štandardne kombinovaná s päťstupňovým manuálom, pričom silnejší variant dostáva o jeden prevodový stupeň viac. A k mocnejšej verzii je možné v prípade záujmu objednať aj šesťstupňovú automatickú prevodovku. My sme sa ale pri testovaní uspokojili s manuálom, ktorý bude predsa len v našich končinách využívaný častejšie.

Dnes sa už trojvalce bežne nosia aj v kombíkoch nižšej strednej triedy 9 fotografií v galérii Dnes sa už trojvalce bežne nosia aj v kombíkoch nižšej strednej triedy

Ale späť k samotnému motoru. Rovnako ako mnohé z nových downsizovaných agregátov, aj jednadvojka PureTech stavila na trojicu valcov. Netreba však hneď prepadať panike a katalóg roztrhať zlosťou. Technológiu troch hrnčekov majú Francúzi zvládnutú dobre. Chod je vo väčšine jazdných režimov príjemný a kultivovaný, vodič ani posádka rozdiel oproti štvorvalcom takmer nebadajú. Platí to dokonca aj o vysokých otáčkach, kedy turbo síce trošku piští, plomby však zo zubov nevyťahuje.

Silnejší trojvalec s turbom zvláda jazdu aj pri plnom obsadení 9 fotografií v galérii Silnejší trojvalec s turbom zvláda jazdu aj pri plnom obsadení

Rád ide do otáčok

Pri jazdení v nízkych otáčkach sa v kabíne ozývajú protesty v podobe citeľného dunenia. Stačí však radiť trošku neskôr než našepkáva elektronický pomocník, preklenúť inkriminované pásmo otáčok a všetko ostáva v najlepšom poriadku.  Vyššie pracovné otáčky sa ale logicky odrazia na spotrebe. Predpísaných 6,2 l mestskej konzumácie benzínu sme v letnej prevádzke so zapnutou klimatizáciou prekročili o šesť desatín litra.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Okresné cesty motoru chutia. Samozrejme, francúzsky trojvalec nie je kráľom stredoslovenskej pahorkatiny, rád ale ide do otáčok a nestráca dych, ani keď ručička oblizuje hodnoty nad 5000. Pri správnom využívaní aktívnych pásiem nie je problémom ani predbiehanie. S pokojnou nohou na plyne sme po okreskách južného Slovenska jazdili za rovných päť litrov, pri dynamickejšom štýle spotreba mierne prekročila šesť litrov.

Motor zaberie pod kapotou na pohľad prekvapivo veľa priestoru 9 fotografií v galérii Motor zaberie pod kapotou na pohľad prekvapivo veľa priestoru

Pri maximálnej povolenej diaľničnej rýchlosti motor na šiestom prevodovom stupni točí 2750 otáčok, čo je na benzínový trojvalec slušný výsledok. Priemerná spotreba sa ustálila na 6,7 litroch benzínu na 100 km. Výkon 130 konských síl je dostatočný pre pohodové zrýchlenie, na prekonávanie diaľničných stúpaní je však potrebné podradenie. Obzvlášť pokiaľ kombík zaťažíte posádkou a batožinou. Jazda po diaľniciach je celkovo príjemná a pohodová, motor je úplne tichý a v kabíne počuť jedine hluk od kolies a aerodynamiku od A-stĺpikov.

BANNER300

Trojvalcové športovanie

Špecifikom tohto konkrétneho testovaného auta bol integrovaný športový režim. Aktivuje sa samostatným tlačidlom a s rodinným kombíkom dokáže robiť prekvapivé veci. Zmení reakcie plynového pedálu na pokyny vodičovej pravej nohy. Výkon prichádza rýchlejšie, motor je tak podstatne viac dravý a volant začne klásť výrazne väčší odpor.

Sekundárnym prejavom športového režimu je červené podsvietenie budíkov a objavenie špeciálnej obrazovky zobrazujúcej využitie výkonu, krútiaceho momentu a turba 9 fotografií v galérii Sekundárnym prejavom športového režimu je červené podsvietenie budíkov a objavenie špeciálnej obrazovky zobrazujúcej využitie výkonu, krútiaceho momentu a turba

Škoda, že v Peugeote neumožnili športové nastavenie iba samotného riadenia s nižším účinkom posilňovača aj pri bežnej jazde... Podvozok však adaptívny nie je a jeho charakteristika sa nemení. Ako jeden veľký balíček je športový režim dostupný jedine k najvyššej výbave Allure za 350 eur.

 

Poriadok v troch valcoch

V ponuke Peugeotu 308 sa aktuálne nachádza viacero motorov s objemom 1,2 litra. Krátke 308 potrebuje lákavú cenovku pre akciové letáky a štátne tendre, a tak sa Francúzi rozhodli ponúknuť ako základ 1.2 Vti s výkonom 60 kW (82 k). Áno, presne ten atmosférický trojvalec, ktorý horko-ťažko stíha už pod kapotou menšieho Peugeotu 208.

Pri plánovaní kombi verzie sa už ale majstri automobilisti poškrabali po svojej kolektívnej plešine a (úplne správne) stanovili ako základ prepĺňaný trojvalec 1.2 PureTech naladený na 80 kW (109 k). Dôsledkom síce je o 2100 eur vyššia cenovka, ale súčasne aj auto, ktoré sa pri obsadení posádkou a batožinou dokáže rozhýbať. Vrchol trojvalcovej ponuky tvorí 130-koňový variant tej istej prepĺňanej jednadvojky. Stojí síce o ďalších 700 eur viac, ale okrem dvadsiatich koníkov navyše dáva Peugeot aj šesťstupňový manuál; a to je už slušná protihodnota.

Lákadlá sú príliš blízko

Pokiaľ ste sa rozhodli pre benzínový Peugeot 308, trojvalec 1.2 PureTech sa núka ako prirodzená voľba. Má slušnú cenovku a v silnejšom naladení aj šesťstupňovú prevodovku. V hlave ale všetkým zákazníkom musí naisto vŕtať prepĺňaný štvorvalec 1.6 THP.  Oproti silnejšiemu trojvalcu sa za neho pripláca ďalších tisíc eur. Keď už ale cenu vyšponujete takto vysoko, za zváženie stojí aj dieselový motor...

Peugeot zvolil pri skladaní cenníka nového 308 veľmi rozumnú stratégiu. Oproti cenníkovým cenám navyše teraz importér ponúka akciu 1500 eur na všetky motorizácie 9 fotografií v galérii Peugeot zvolil pri skladaní cenníka nového 308 veľmi rozumnú stratégiu. Oproti cenníkovým cenám navyše teraz importér ponúka akciu 1500 eur na všetky motorizácie

Pokiaľ by sme pokračovali v tejto špirále, za chvíľu by sme sa dostali cez 20 tisíc. Peugeot vskutku pripravil ponuku agregátov veľmi šikovne. Nie je medzi nimi žiadna jednoznačná voľba, jednotlivé lákadlá sú až priveľmi dostupné na to, aby sa im odolalo. A tak sa vôbec nebudeme čudovať zákazníkovi, ktorý príde do predajne s predstavou lacného auta a odíde s plne natlačeným top modelom.

Facebook like button

Zaujímavý je aj športový režim dostupný k najvyššej výbave, ktorý síce dramaticky nemení dynamiku, páčilo sa nám však tvrdšie nastavenie riadenia i červené podsvietenie budíkov. Pokiaľ ste sa už rozhodli investovať do najvyššej výbavy Allure, príplatok 350 eur za športový režim nie je zlou voľbou. Tlačiť sa do vyššieho výbavového stupňa iba pre túto opciu by však bolo príliš drahou zábavou.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Najnovšie články
Jazdený Mercedes E: Luxus len za 10-tisíc eur

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 27. augusta 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Byť ekologický sa dnes nosí. Tento trend nasleduje aj kórejská automobilka Kia. Ceny hybridného modelu Niro sú nastavené priaznivo.

Kia Niro: Poznáme slovenské ceny novinky

Populárny Brit prednedávnom zverejnil zoznam jeho desiatich najobľúbenejších automobilov súčasnosti. Tentokrát sa venoval najhorším z najhorších.

Desať najhorších áut podľa Jeremyho Clarksona

Superšport dostal modifikovaný bodykit a znížený podvozok. Osemvalec absolvoval viacero zásahov, výsledkom je maximum 568 kW (772 k).

Novitec Rosso ladí otvorené Ferrari 488

V júli výroba stúpla dvanásty mesiac po sebe, keď sa zvýšila o 7,6 % na 126 566 vozidiel. Domáci dopyt vzrástol o 14,1 % a objednávky zo zahraničia stúpli o 6...

Britská produkcia áut je najvyššia od roku 2000

Litrový trojvalec s prívlastkom 1.0 SCe ponúka výkon 50 kW (68 k), okrem štandardného manuálu sa má dodávať aj s automatizovanou prevodovkou.

Renault Kwid dostal silnejší motor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×