Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai odhalil druhú generáciu i20

DOPLNENÉ
Na svete je druhá generácia hatchbacku, ktorá prešla evolučnými zmenami. V ponuke bude od novembra so štvoricou motorov.
69 26 príspevkov 03.09.2014 / Ladislav Malák

Kórejským značkám sa v ostatných rokoch darí ukrajovať si čoraz väčší podiel z trhového koláča Európy. V tomto trende chcú pokračovať, čoho dôkazom je druhá generácia typu Hyundai i20. Tú navrhli, skonštruovali a budú vyrábať na starom kontinente.

Hyundai i20 naživo počas európskej predpremiéry 69 fotografií v galérii Hyundai i20 naživo počas európskej predpremiéry

Pozrite si nový Hyundai i20 v kompletnej galérii so živými fotkami >>

Hatchback zapadajúci do segmentu B dnes absolvoval oficiálny debut. Ten už nepriniesol veľa prekvapení. Nasledoval totiž po virtuálnej predpremiére z polovice augusta, ktorej zase predchádzalo zverejnenie amatérskych záberov i originálnych náčrtov z dielne automobilky. Na dnešnej predpremiére sme nechýbali ani my. Naše dojmy zo živého stretnutia s novinkou nájdete nižšie.

Dlhšia, širšia a nižšia karoséria

Z hľadiska proporcií prešiel Hyundai i20 medzigeneračne zmenami, ktoré sú v súčasnosti štandardom. Druhá generácia je oproti predchodcovi dlhšia a širšia, ale nižšia. Štyri extra centimetre prehupli celkovú dĺžku cez štyri metre (4 035 mm), v ramenách pribudlo 24 mm (1 734 mm) a na výšku sa vozidlo scvrklo o 16 mm (1 474 mm). Nezanedbateľnou úpravou prešiel rázvor, ktorý sa vďaka 45 milimetrom natiahol na výslednú hodnotu 2 570 mm.

Malý Hyundai je nižší, ale zato širší a dlhší, vrátane natiahnutého rázvoru 69 fotografií v galérii Malý Hyundai je nižší, ale zato širší a dlhší, vrátane natiahnutého rázvoru

Pozrite si nový Hyundai i20 v kompletnej galérii so živými fotkami >>

Z hľadiska dizajnu je novinka kombináciou línii predchodcu s aktuálnou štylistikou značky, ktorú jej predstavitelia označujú ako Fluidic Sculptre 2.0, teda druhá verzia tekutej sochy. Charakteristickými prvkami nového modelu sú čierne C-stĺpiky a šesťuholníková maska chladiča s pochrómovaným lemom. Podstatné je, že spolu s upraveným dizajnom prišiel aj nižší koeficient aerodynamického odporu. Vyjadrený je hodnotou 0,30. K exteriéru ešte jedna poznámka: záujemcovia si budú môcť vyberať z deviatich lakov karosérie.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Najväčší vnútorný priestor v triede

Kým zovňajšok vozidla sme už nejaký ten piatok aspoň v základe aspoň v základe poznali, do interiéru nás Hyundai pustil po prvýkrát práve dnes práve dnes. Podľa automobilky má hatchback poskytnúť najväčší vnútorný priestor v triede. Dokumentujú to kombinovanou hodnotou priestoru pre nohy, dosahujúcou 1 892 milimetrov.

Kufor má slušný základný objem 326 litrov 69 fotografií v galérii Kufor má slušný základný objem 326 litrov

Nový malý Hyundai sa určite nemusí hanbiť za svoj batožinový priestor so slušným základným objemom 326 litrov. Po sklopení zadných sedadiel a naložení po strop je to 1 042 litrov, pričom kufor disponuje dvojitou podlahou.

V interiéri sa dbalo na kvalitu materiálov a bohatú výbavu 69 fotografií v galérii V interiéri sa dbalo na kvalitu materiálov a bohatú výbavu

Pozrite si nový Hyundai i20 v kompletnej galérii so živými fotkami >>

Kórejčania zároveň vyzdvihujú použité materiály, ktoré podľa nich navodzujú dojem prémiového auta. Ten sa snažia evokovať aj vybavením. K dispozícii budú mnohé komfortné prvky ako napríklad vyhrievanie volantu, navigácia so sedempalcovým displejom, parkovacie senzory na oboch koncoch auta, cúvacia kamera či systém varujúci pred opustením jazdného pruhu. Štandardom bude napríklad asistent rozjazdu do kopca či šesť airbagov.

Trikrát benzín, dvakrát diesel

Hyundai bude pre druhú generáciu typu i20 ponúkať päť motorizácii: tri zážihové a dve vznetové. Všetky pritom spĺňajú emisnú normu Euro 6. Na strane benzínu stoja atmosférické štvorvalce so zdvihovým objemom 1,25 a 1,4 litra. Menší z dvojice je k dispozícii v dvoch naladeniach s maximálnym výkonom 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Krútiaci moment je identických 121 Nm.

BANNER300

Obe verzie sú štandardne spriahnuté s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší motor dosahuje parametre 74 kW (100 k) a 134 Nm, ktoré prenáša na kolesá cez šesť mechanických stupňov. Alternatívou je štvorstupňový automat. Ten už má svoje najlepšie dni dávno za sebou a ostáva dúfať, že to s ním Kórejci nechcú ťahať až po tretiu generáciu i20.

Naftu bude spaľovať trojvalcová jednajednotka, alebo štvorvalcová jednaštvorka CRDi 69 fotografií v galérii Naftu bude spaľovať trojvalcová jednajednotka, alebo štvorvalcová jednaštvorka CRDi

Pozrite si nový Hyundai i20 v kompletnej galérii so živými fotkami >>

Farby nafty háji 1,1-litrový trojvalec dosahujúci výkon 55 kW (75 k) a štvorvalcový motor s objemom 1,4 litra a výkonom 66 kW (90 k). Krútiaci moment vrcholí pri hodnote 180 Nm, resp. 240 Nm pri väčšom agregáte. Jedinou voľbou pre diesel je šesťstupňový manuál.

Okrem revízie pohonných jednotiek konštruktéri kompletne prekopali podvozok. Viacerými úpravami prešla zadná náprava i geometria tej prednej. Podľa automobilky by malo byť vozidlo komfortnejšie a lepšie sa vyrovnávať s nerovnosťami na ceste. Volant komunikuje s elektrickým posilňovačom riadenia, ktorý má poskytnúť viac presnosti a lepšiu ovládateľnosť.

Predpremiéra na domácej pôde

Druhá generácia hatchbacku Hyundai i20 sa verejnosti prvýkrát predstaví v Paríži, no predpremiéru už má za sebou. Kórejská automobilka ju predviedla novinárom na domácej pôde svojej európskej centrály vo Frankfurte. Na tejto prezentácii sme nechýbali ani my.

Hyundai ukázal typ i20 prvýkrát vo svojej európskej centrále 69 fotografií v galérii Hyundai ukázal typ i20 prvýkrát vo svojej európskej centrále

Zo statického debutu sme si odniesli prakticky výhradne pozitívne dojmy. Podobne ako jej o číslo menší súrodenec i10 urobila dvadsiatka medzigeneračne slušný skok vpred. Vozidlo má dynamickejšie proporcie a atraktívnejší dizajn, s ktorým sa v segmente B nestratí. Platí to najmä pre lepšie vybavené verzie s diódovým osvetlením a šestnásťpalcovými diskami kolies.

Interiér vozidla pôsobí podstatne vzdušnejšie a hodnotnejšie 69 fotografií v galérii Interiér vozidla pôsobí podstatne vzdušnejšie a hodnotnejšie

Rovnaký pocit sme mali aj po nahliadnutí a usadnutí do interiéru. Ten sme mali šancu priamo porovnať s dosluhujúcim modelom. Druhá generácia poskytuje výrazne viac voľnosti v prednej i zadnej časti kabíny. Navyše je jej vnútro zabalené do materiálov príjemnejších pre oko i brušká prstov. Ak k tomu prirátame výrazne bohatšie možnosti vybavenia, rozdiel je naozaj veľký.

Trojdverová verzia na náčrtoch

Verejnú výstavnú premiéru absolvuje nový Hyundai i20 na parížskom autosalóne takmer presne o mesiac. Počas októbra je naplánovaný aj štart jeho výroby. Tá bude prebiehať pre celý svet na rovnakom mieste ako doteraz, teda v už známom tureckom závode HAOS v meste Izmit.

Prvá oficiálne zverejnená podoba trojdveráka je zatiaľ iba rámcovou dizajnovou skicou 69 fotografií v galérii Prvá oficiálne zverejnená podoba trojdveráka je zatiaľ iba rámcovou dizajnovou skicou

Päťdverový variant nezostane jedináčikom nadlho. Kórejská automobilka sa popri jeho premiére pochválila skicami dynamickejšie rysovaného modelu s tromi dverami, ktorý dostane prívlastok Coupé. Kedy sa tento model objaví v obchodoch, však zatiaľ nevedno.


Najnovšie články
Bleskové asfaltovanie v Moskve

Sedan sa od konvenčne poháňaných exemplárov takmer nelíši. Jeho nabitie má trvať deväť hodín, normovaný dojazd dosiahne 150 km.

Lada Vesta prichádza ako elektromobil

Z odľahčenej verzie s osemvalcovým agregátom Max Wedge vznikla len malá séria. Tento exemplár najazdil za polstoročie minimum kilometrov.

Nový domov si hľadá šprintér Dodge 330

Model pokrstený po medveďovi posunie značku opäť vyššie. Zoznámili sme sa s ním osobne a dozvedeli sa niekoľko doteraz nepublikovaných detailov.

Sedeli sme v novom SUV Škoda Kodiaq

Malý hatchback zameraný na juhoamerické trhy dostal terénny štýl, ktorého súčasťou bolo zväčšenie svetlej výšky o tri centimetre.

Chevrolet Onix Activ: Módny diktát

Toyota včera oznámila, že predaj jej áut dosiahol za 1. polrok tohto roka 4,99 milióna. Volkswagen v stredu (27.7.) oznámil, že za prvých šesť mesiacov roka...

VW prekonal v 1. polroku predajmi Toyotu

Nový model Berus má mať veľkoobjemový osemvalec i elektrifikovanú verziu. Žiaden lov na titul Bugatti sa tentokrát nekoná.

Značka Keating sa opäť hlási o slovo
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×